AB S.A triumfuje w rankingu TOP200 Computerworld 2021
AB S.A zostało liderem w czterech kategoriach 29. edycji rankingu TOP200 Computerworld, otrzymując tytuły: największej firmy informatycznej, największego dostawcy sprzętu IT, największego dostawcy sprzętu firm trzecich, a także największego polskiego dystrybutora IT. Dodatkowo, AB zajęło 2. miejsca wśród firm informatycznych o największym wzroście przychodów z IT oraz w kategorii największych informatycznych grup kapitałowych działających w Polsce.
Ze sprzedażą na poziomie 6,77 mld zł w 2020 roku AB S.A zostało liderem w kategoriach: największa firma informatyczna działająca w Polsce i największy polski dystrybutor IT. W porównaniu do wyników z 2019 roku, firma zanotowała dynamikę 37% r/r. To nie wszystkie nagrody, jakie otrzymał dystrybutor. Dodatkowo, z blisko 12 mld obrotów, AB zajęło 2. miejsce wśród największych informatycznych grup kapitałowych działających w Polsce w ubiegłym roku, a także uplasowało się na 2. miejscu w kategorii firm informatycznych o największym wzroście przychodów z IT w 2020 roku (blisko 1,9 mld wzrostu r/r).
-Docenienie w tak wielu kategoriach zestawienia TOP200 Computerworld 2021, w tym zwycięstwo w czterech to dla nas duże wyróżnienie. Tym bardziej cieszą nas te z nich, które otrzymujemy cyklicznie – już po raz piąty zostaliśmy największą firmą informatyczną. Nieustannie stawiamy na rozwój oraz efektywność biznesową, która pozwala nam budować relacje z klientami i odpowiadać na ich coraz bardziej wymagające potrzeby. Staramy się przewidywać zmiany rynkowe i reagować na bieżące trendy, projektując skuteczne kierunki rozwoju – mówi Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu Grupy AB.
TOP200 Computerworld to badanie polskiego rynku teleinformatycznego. Jego celem jest kompleksowe zestawienie sytuacji polskiej branży teleinformatycznej w kontekście przychodów firm IT.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.