Accor z wynikami za I półrocze 2021

W mieszanej i hybrydowej rzeczywistości 2021 roku Accor publikuje wyniki finansowe za pierwsze półrocze.
Jak zaznacza Grupa, choć wyniki są niejednorodne na kluczowych rynkach, stale poprawiają się. W pierwszym półroczu 2021 Accor odnotował przychód w wysokości 824 mln euro, a zysk netto grupy powrócił do dodatniego poziomu 67 mln euro. EBITDA na poziomie 120 mln EUR wskazuje na tendencję do ożywienia ze znaczną poprawą w porównaniu do pierwszego półrocza 2020 r.
Jak podkreśla Sebastien Bazin, Chairman and Chief Executive Officer Accor: od maja obserwujemy wyraźne ożywienie - postępujący proces szczepień, ponowne otwieranie granic dają pozytywny impuls dla turystyki w sezonie letnim. W pierwszym półroczu Accor znacząco poprawił wyniki operacyjne. Nadal skutecznie i ostrożnie zarządzaliśmy naszą płynnością i inwestycjami, dzięki czemu jesteśmy elastyczni i przygotowani na pełne ożywienie branży. Jest jeszcze za wcześnie, aby w pełni określić prognozy na koniec roku, ale jesteśmy pewni, że będą pozytywne w niemal wszystkich szerokościach geograficznych.
W porównaniu z pierwszym półroczem 2019 roku wskaźnik RevPAR spadł o 60%. Liczba ta wynika ze zróżnicowanych sytuacji w poszczególnych krajach. Niektóre regiony odnotowały znaczną poprawę od pierwszego kwartału roku, podczas gdy inne nadal borykały się z ograniczeniami rządowymi związanymi z sytuacją COVID-19.
Jednocześnie, w pierwszej połowie 2021 roku Accor powiększył globalne portfolio o 121 hoteli z 15 000 pokoi. Oznacza to wzrost netto dla całej sieci o prawie 2% w okresie 12 miesięcy. Tempo otwarcia brutto było powolne, w związku z wciąż ostrożnym podejściem właścicieli hoteli do zmian w branży.
Na koniec czerwca 2021 r. Grupa dysponowała portfelem 762 000 pokoi (5 199 hoteli) i stabilnym pipeline 211 000 pokoi (1 203 hotele). Na koniec lipca 2021 r. 93% hoteli Grupy na całym świeci było otwarte.
O ACCOR
Accor jest wiodącą grupą hotelarską na świecie oferującą gościom wyjątkowe i niezapomniane wrażenia w ponad 5 000 hotelach, kurortach i rezydencjach oraz 10 000 obiektach gastronomicznych w 110 krajach. Grupa dysponuje jednym z najbardziej zróżnicowanych i w pełni zintegrowanych ekosystemów hotelarskich obejmujących szerokie portfolio marek segmentu luxury, premium, midscale i economy z unikalnymi konceptami. Wyjątkowe i unikalne doświadczenia uzupełnia oferta rozrywkowa, bary i restauracje, markowe rezydencje prywatne, współdzielone obiekty noclegowe, consierge, przestrzenie co-workingowe i wiele innych. Accor wyróżnia się niezastąpionym portfolio charakterystycznych marek i zespołem liczącym blisko 300 000 osób na całym świecie. Dodatkowo Grupa oferuje wszechstronny lifestylowy program lojalnościowy ALL – Accor Live Limitless, o korzyściach którego przekonało się już ponad 65 milionów członków z całego świata. ALL jako codzienny towarzysz hotelowych gości pozwala na wzbogacenie pobytu o dodatkową wartość i przeżycia związane z szeroką gamą benefitów, usług i doświadczeń. Accor jest głęboko zaangażowany w tworzenie zrównoważonego rozwoju aktywnie działając na rzecz naszej planety i lokalnych społeczności. W ramach programu Planet 21 – Acting Here. Accor działa na rzecz „pozytywnego hotelarstwa”, a w ramach Accor Solidarity, RiiSE i inicjatywę ALL Heartist Fund pomaga osobom w niekorzystnej sytuacji życiowej poprzez gwarancję wysokiej etyki biznesowej, odpowiedzialność względem turystyki i ekologii, zaangażowania w społeczność, zróżnicowanie i inkluzyjność. Założona w 1967 roku spółka Accor SA jest notowana na paryskiej giełdzie Euronext (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku OTC (kod ACRFY) w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji na stronie: group.accor.com. Zapraszamy do polubienia naszej strony na Facebooku i śledzenia nas na Twitterze, LinkedInie i Instagramie.

Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.