Komunikaty PR

Action ogłasza wyniki finansowe za Q3 2024r.

2024-11-14  |  15:46

Sprzedaż netto Action w dziewięciu pierwszych miesiącach 2024 wzrosła do 9,6 mld euro (+20,9%) i o 9,8% w sprzedaży porównywalnej

  • Sprzedaż netto Action za pierwsze dziewięć miesięcy roku wzrosła do 9,6 miliardów euro (+20,9%), a wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like) wyniósł 9,8%, napędzany przez rosnącą liczbę klientów.
  • W tym okresie holenderski dyskont otworzył 189 kolejnych obiektów, zwiększając ich łączną liczbę do 2 755.
  • Od początku 2024 roku Action stworzyło 5 461 nowych miejsc pracy, zwiększając zatrudnienie do 74 501 osób.
  • Sieć otworzyła swoje pierwsze Distribution Centre w Hiszpanii, które zostało zbudowane zgodnie z najwyższymi standardami zrównoważonego budownictwa. Tym samym obiekt stanowi wzorzec dla kolejnych centrów dystrybucyjnych Action.

Zwaagdijk-Oost, 14 listopada 2024 – Holenderski dyskont niespożywczy Action ogłasza wyniki sprzedaży za pierwsze dziewięć miesięcy 2024 roku. Sprzedaż netto spółki wzrosła do 9,6 miliardów euro (+20,9%) w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Sprzedaż porównywalna, określana wskaźnikiem like-for-like (z wyłączeniem nowych sklepów), wzrosła o 9,8%. Po obniżeniu 4 000 cen produktów w 2023 i 2024 roku, zwiększenie sprzedaży Action jest napędzane przez rosnącą liczbę klientów.

Nowe sklepy i kolejne miejsca pracy

Do tej pory, w 2024 roku, Action otworzyło 189 nowych sklepów, zwiększając ich całkowitą liczbę w 12 krajach europejskich do 2 755. Firma planuje otwarcie jeszcze około 350 obiektów w tym roku, a więc o 20 więcej niż wcześniej szacowano.

W tym okresie Action stworzyło 5 461 nowych miejsc pracy, aby obsługiwać stale rosnącą liczbę klientów. Firma oferuje stabilne zatrudnienie i możliwości rozwoju dla 74 501 osób. Zespół składa się z pracowników 156 narodowości, co czyni firmę tak różnorodną, jak społeczności, w których działa na co dzień.

Dobre wyniki Action utrzymują się również w ostatnim kwartale. Po obniżeniu 4 000 cen nasz rozwój jest napędzany wzrostem liczby klientów. W pozostałej części 2024 r. planujemy otworzyć znaczną liczbę nowych sklepów, w tym dwa tygodnie z ponad dwudziestoma otwarciami nowych sklepów w jednym tygodniu. Jestem dumny z ogromnego zaangażowania naszych współpracowników, które pozwala nam każdego dnia osiągać lepsze wyniki”- komentuje Hajir Hajji, CEO Action.

Klienci wybierają Action jako ulubionego sprzedawcę

Rozwój marki opiera się na satysfakcji klientów. W ostatnich tygodniach sieć ponownie otrzymała kilka wyróżnień. Oprócz zdobycia nagrody ‘Insegna dell Anno’ (w kategorii „Artykuły gospodarstwa domowego”) we Włoszech Action zostało wybrane Detalistą Roku (w kategorii „Domy towarowe”) w Belgii i Holandii. We Francji Action otrzymało nagrodę „Meilleure Chaîne de Magasins” w kategorii „Pomysły na prezenty i dekoracje”. Z kolei w Niemczech i Austrii firma otrzymała tytuł „Händler des Jahres” w dwóch kategoriach: „Dekoracja” oraz „Artykuły domowe i prezenty”.

Szybki rozwój w Europie Południowej

Niedawno Action po raz pierwszy otrzymało nagrodę konsumencką Insegna dell Anno’ we Włoszech. Tego rodzaju wyróżnienie jest dowodem na pozytywne przyjęcie dyskontu przez włoskich klientów. 28 września sieć otworzyła setny sklep w Nola (Neapol), świętując 2000 zatrudnionych pracowników we Włoszech. 18 października w Hiszpanii firma otworzyła pięćdziesiąty sklep w Santiago de Compostela. Z kolei  12 października w Guarda w Portugalii siódmy sklep od wejścia na ten rynek w lutym br. Włochy i Hiszpania są jednymi z najszybciej rozwijających się rynków Action.

Rozwój Action w zgodzie ze środowiskiem: pierwsze centrum dystrybucyjne otwarte w Hiszpanii jako nowy wzorzec dla zrównoważonej budowy

Action otworzyło swoje pierwsze Centrum Dystrybucyjne w Illescas, niedaleko Madrytu, aby obsługiwać swoje sklepy w Hiszpanii i Portugalii. Nowe DC zostało zbudowane zgodnie z najwyższymi standardami zrównoważonego budownictwa, otrzymując certyfikat „Outstanding” – najwyższą ocenę BREEAM. Należy również dodać, że jest to pierwsze Centrum Dystrybucyjne sieci Action, w którym do ogrzewania nie używa się gazu.

W ciągu najbliższych dwóch lat Action zamierza wybudować ponad pięć nowych centrów dystrybucyjnych w całej Europie. Tutaj także marka zastosuje te same standardy zrównoważonego budownictwa jak w Illescas, stanowiącym wzorzec dla przyszłych projektów DC Action.

 

 

 

 

O Action

  

Action to dyskont niespożywczy, który co tydzień obsługuje ponad 17.6 milionów klientów w ponad 2,750 sklepach w 12 krajach Europy. Klienci kochają Action między innymi za szeroki asortyment i niskie ceny. Zawsze czeka tutaj na Ciebie ponad 6000 produktów w 14 różnych kategoriach, od artykułów codziennego użytku po produkty, które ułatwiają codzienne życie – wszystko w najniższej cenie. Lubimy zaskakiwać naszych klientów, dlatego co tydzień wprowadzamy 150 nowych produktów. Zatrudniamy ponad 74 501  pracowników 156 różnych narodowości, dlatego podejmujemy odpowiednie działania, aby stale podnosić naszą jakość i dbać o zrównoważony rozwój. Gwarantujemy: niskie ceny, duży uśmiech.

Strona internetowa: www.action.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.