Adam Kołodziejczyk laureatem Hermesa Handlowego
30 września 2021 r. odbyła się XXII Gala „Poradnika Handlowca”, podczas której Wydawnictwo uhonorowało najwybitniejsze postaci ze świata FMCG. Wśród laureatów prestiżowej nagrody wyróżniony został Adam Kołodziejczyk, prezes Super-Pharm Poland, otrzymując nagrodę Hermesa Handlowego w kategorii „Osobowość handlu”.
Od 2005 roku rokrocznie Kapituła Hermesów Handlowych honoruje najbardziej wyróżniających się handlowców oraz firmy ze świata branży FMCG. Przyznawane przez Wydawnictwo statuetki to specjalna nagroda dla osób, które odegrały szczególną rolę w polskim handlu.
„Kapituła postanowiła uhonorować wkład Pana Adama Kołodziejczyka w dynamiczny rozwój sieci Super-Pharm, która na przestrzeni lat stała się jednym z liderów na rynku drogerii w Polsce. Laureat cenne doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w PepsiCo, Reckitt Benckiser, Danone i Sephorze. Od ponad 3 lat jest Prezesem Super-Pharm, a sieć pod jego przewodnictwem pozostaje synonimem jakości i rzetelności – zarówno wśród klientów, jak i partnerów biznesowych.” (źródło: poradnikhandlowca.com.pl).
Historia Super-Pharm sięga lat sześćdziesiątych, kiedy to kanadyjski farmaceuta, Murray Koffler, założył pierwszą aptekę rozbudowaną o segmenty drogerii i perfumerii. To unikalne, nieznane dotąd połączenie okazało się na tyle dużym sukcesem, że już w 2003 roku, sieć liczyła ponad 900 punktów działających pod nazwą Shoppers Drug Mart. Nazwa Super-Pharm to pomysł syna założyciela marki, który w 1978 wprowadził koncept drugstore do Izraela, niedługo potem zajmując pozycję lidera rynku. Do Polski, Super-Pharm zawitał w maju 2001 roku, rozkochując w sobie Warszawiaków. Obecnie, na terenie naszego kraju działa aż 77 placówek, których wysoce rozbudowana oferta już od 20 lat przyciąga zadowolonych klientów.
Handel transgraniczny na wyciągnięcie ręki polskich e-sprzedawców
Popularność marek własnych rośnie - jak na tym nie stracić?
in-Store Media Polska dla Flamin'Hot i Pepsi w Auchan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii
30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.
Sport
Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.
Infrastruktura
Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja
W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.