AGRALYTICS – wiedza i pewność dla Rolnika w nowym serwisie Agrii Polska
Agrii Polska, czołowy dostawca i producent nawozów, materiału siewnego i środków ochrony roślin w kraju, uruchamia dla klientów nową usługę AGRALYTICS. To innowacyjny serwis badań laboratoryjnych tkanek, nasion i wody, a wkrótce również gleby. Celem projektu jest wspieranie rolników w efektywnym zarządzaniu uprawami poprzez dostarczanie precyzyjnych danych.
Kluczem do osiągania wysokich plonów jest mierzenie i dbanie o prawidłowy rozwój uprawy. Stan gleby, dostęp do wody i składników odżywczych to podstawowe czynniki wpływające na rozwój roślin. Dzięki szczegółowym analizom rolnicy mogą podejmować lepsze decyzje dotyczące siewu, nawożenia i zbiorów, co prowadzi do wyższych plonów.
Rośliny do prawidłowego rozwoju potrzebują co najmniej 16 pierwiastków, których wzajemne oddziaływanie wpływa na zdrowie i zwiększenie odporności. Odpowiedni pobór makro i mikroelementów pozwala osiągnąć uprawom najwyższy potencjał genetyczny, zapewniając wysoki i jakościowy plon. Niewystarczająca ilość składników odżywczych może objawiać się ukrytym niedoborem, powodując uszkodzenia tkanek i spadek odporności na choroby, szkodniki i czynniki abiotyczne. Już niewielkie braki nawet jednego elementu, mogą spowodować w roślinie zaburzenia przemiany materii, a w konsekwencji znaczne straty z końcem sezonu.
Jakie badania oferuje Agrii?
Agrii Polska oferuje swoim klientom w ramach serwisów AGRALYTICS kompleksową analizę tkanek roślin, nasion i wody. Trwają również prace nad uruchomieniem usługi badania gleby. Dane zebrane przed, w trakcie i po sezonie pozwalają na dokładne monitorowanie zasobności gleby i stanu roślin. Dzięki precyzyjnym analizom rolnicy mogą wyeliminować niedobory składników odżywczych, sprawdzić skuteczność nawożenia i jakość wody używanej do oprysków.
Analiza tkanek - ocena liści w trakcie wegetacji umożliwia precyzyjne określenie poziomów absorpcji składników odżywczych, co jest kluczowe dla zdrowego rozwoju roślin i rentowności upraw. Rutynowe badania pomagają wykryć problemy związane z „ukrytym głodem”, gdy rośliny nie wykazują objawów, ale nadal mogą mieć niedobory.
Analiza nasion - badanie nasion (głównie zbóż) po zbiorach pozwala określić skuteczność strategii żywieniowej i wprowadzić odpowiednie zmiany w przyszłości. Umożliwia to również obliczenie efektywności wykorzystania azotu i fosforu. Badania parametrów nasion do celów siewu dostarczają precyzyjnych danych do ustalenia normy wysiewu, co przynosi oszczędności i wyższe plony.
Analiza wody - badanie wody przeznaczonej do oprysków można przeprowadzić szybko i łatwo, aby określić, czy potrzebny jest kondycjoner wody, który zapobiegnie blokowaniu pestycydów przez kationy obecne w twardej wodzie oraz czy woda ma odpowiedni odczyn. Dzięki temu pestycyd działa najskuteczniej, zapewniając maksymalną wartość inwestycji.
Analiza gleby obejmuje badanie jej właściwości chemicznych (makro- i mikroelementy), fizycznych (struktura gleby) oraz biologicznych (materia organiczna i węgiel aktywny). Dzięki temu mamy możliwość lepszego ukierunkowania składników odżywczych, minimalizując marnotrawstwo nawozów. W ten sposób można także zmierzyć stan zdrowia gleby, co pozwala monitorować skuteczność strategii poprawy gleby.
Nowoczesne zaplecze kluczem do sukcesu
Usługa serwisu AGRALYTICS jest możliwa dzięki nowoczesnemu laboratorium chemicznemu w nowym zakładzie nawozów dolistnych foliQ w Aleksandrowie Kujawskim. Laboratorium kontroluje surowce używane w produkcji i opracowuje nowe, efektywne rozwiązania nawozowe dostosowane do zmieniających się warunków środowiskowych potrzeb rolników. AGRALYTICS to pewność dla rolników i ich upraw.
O Agrii Polska:
Agrii Polska należy do grona liderów w branży produkcji i dystrybucji nowoczesnych nawozów, materiału siewnego, płodów rolnych, pasz oraz środków ochrony roślin. Spółka posiada dwie marki własne Nasiona Dalgety i nawozy dolistne foliQ, a także nowoczesny kompleks produkcyjno-badawczy w Aleksandrowie Kujawskim.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.