Komunikaty PR

AI zrewolucjonizuje kampanie reklamowe

2023-03-28  |  10:00
Biuro prasowe

Wartość rynku reklamy cyfrowej w 2023 roku szacowana jest na 627 mld USD, według szacunków - 100 mld USD z tej kwoty – będzie stracone przez kliknięcia botów. Z rozwiązaniem problemu przychodzi polska spółka Travatar.ai. Firma stworzyła narzędzie, które pozwala odzyskiwać budżet reklamowy z fałszywych kliknięć. Travatar zamierza wprowadzić autorski System do sklepów e-commerce i agencji reklamowych. Analizy pokazują, że w kolejnych latach sektor ad fraud (oszustw reklamowych) będzie wciąż dynamicznie rósł.

 

O ile w Polsce nie ma jeszcze dokładnych danych na temat udziału fałszywych i szkodliwych botów i sztucznego ruchu w sieci, założyciele Travatara już w czasie pandemii zauważyli znaczny wzrost tych aktywności. Rosnący udziału szkodliwych botów na stronach internetowych potwierdzają także pierwsi klienci spółki.

 

– Skala wykorzystania szkodliwych botów na rynku reklam cyfrowych i wyłudzania budżetów reklamowych jest naprawdę ogromna. Chcemy pokazać, że aktualnie znaczna część ruchu na stronach sklepów internetowych i w kampaniach reklamowych jest sztuczna. Generuje to straty dla sektora e-commerce i firm korzystających z reklam, bo część zainwestowanego budżetu trafia do kosza – mówi Jakub Kisiel, prezes Travatar. – W odpowiedzi na oszustwa reklamowe, tworzymy narzędzie, które pozwala odkryć realne dane, stojące za ruchem na stronie internetowej. Co więcej, jesteśmy w stanie udowodnić, że ruch z reklam był wygenerowany przez boty, a to w efekcie oznacza, że klienci mogą odzyskać te pieniądze z płatnych kampanii reklamowych – dodaje Jakub Kisiel.

 

Według szacunków nawet 42 proc. ruchu na stronach internetowych to ruch sztuczny (non-human traffic), z kolei 16-27 proc. ruchu na stronach internetowych jest generowane przez szkodliwe boty.  Analizy pokazują, że wartość całego rynku reklamy cyfrowej w bieżącym roku wyniesie 627 mld USD, a za trzy lata będzie to już poziom 836 mld USD, czyli ponad 200 mld USD więcej. Spółka szacuje, że wartość rynku ad fraud (oszustw reklamowych) w 2023 roku wyniesie ponad 100 mld USD. Podobnych danych dostarcza Statista.

 

– W Polsce mówi się jeszcze stosunkowo mało o zjawisku oszustw reklamowych. A to sektor, który bardzo szybko rośnie, ze względu na rozwój technologiczny. Już teraz widzimy, że dzięki rozwojowi sztucznej inteligencji i powszechnym dostępie do algorytmów AI, szkodliwe boty będą jeszcze większym zagrożeniem dla kampanii reklamowych – wyjaśnia Jakub Kisiel. –  Problemem jest również niska świadomość nie tylko skutków oszustw reklamowych, ale także istnienia tego zjawiska. Oznacza to, że skala oszustw reklamowych będzie tylko rosła, gdyż w grę wchodzą bardzo duże pieniądze, a mało kto zajmuje się detekcją ad fraud. Właściciele witryn przyzwyczaili się, że połowa budżetu reklamowego nie przynosi efektów, co tylko zachęca do nadużyć oszustów. Travatar jest rozwiązaniem tego problemu – dodaje Jakub Kisiel.

 

Travatar.ai korzysta z kilku rozwiązań, dzięki czemu oferuje potężne narzędzie do walki z oszustwami. Firma wykorzystuje m.in. biometrię behawioralną oraz AI dzięki której analizuje unikalne wzorce zachowań użytkowników oraz zaawansowany system czerwonych flag. Pozwala on monitorować nietypowe aktywności, które mogą sugerować obecność botów, takie jak nadmierne żądania, podejrzane adresy IP czy niekonwencjonalne schematy poruszania się po stronie.

Travatar.ai brał udział w kilku międzynarodowych programach akceleracyjnych i inkubacyjnych, takich jak Startup Wise Guys (CyberTrack), F10.Global, Scale-up Champions (Deep Tech) i New Nordic Leads. Firma ma za sobą pierwsze pilotaże, a w 2023 roku wychodzi z ofertą do klientów, partnerów i nowych inwestorów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI? Biuro prasowe
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Prace nad unijnym budżetem po 2027 roku nabierają tempa. Projekt ma być gotowy w lipcu

W Parlamencie Europejskim głosowanie nad sprawozdaniem dotyczącym wieloletniego budżetu UE na lata 2028–2034. Uwzględnia ono stanowisko PE ws. priorytetów na kolejną perspektywę finansową, ale też struktury i zasobów budżetu. Priorytetem ma być m.in. kwestia obronności ze względu na globalne napięcia geopolityczne i wojnę w Ukrainie. Zdaniem europosła PiS w pracach nad wieloletnimi ramami finansowymi brakuje rzetelnej debaty o źródłach finansowania planowanych wydatków i konieczności szukania oszczędności. Obawia się przy tym niekorzystnych zmian w polityce spójności i polityce rolnej.

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar

Na wtorkowym posiedzeniu Parlamentu Europejskiego posłowie zgodzili się w trybie pilnym procedować kwestię zmiany dotyczącej redukcji emisji CO2 dla nowych aut osobowych i dostawczych. Głosowanie w tej sprawie odbędzie się w czwartek 8 maja. Dzięki zmianie podejścia do obowiązku corocznej redukcji dwutlenku węgla producenci samochodów mogą uniknąć grożących im kar, które pewnie przełożyłyby się na wzrost cen dla klienta końcowego oraz na dalsze pogorszenie kondycji branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.