Komunikaty PR

AI zrewolucjonizuje kampanie reklamowe

2023-03-28  |  10:00
Biuro prasowe

Wartość rynku reklamy cyfrowej w 2023 roku szacowana jest na 627 mld USD, według szacunków - 100 mld USD z tej kwoty – będzie stracone przez kliknięcia botów. Z rozwiązaniem problemu przychodzi polska spółka Travatar.ai. Firma stworzyła narzędzie, które pozwala odzyskiwać budżet reklamowy z fałszywych kliknięć. Travatar zamierza wprowadzić autorski System do sklepów e-commerce i agencji reklamowych. Analizy pokazują, że w kolejnych latach sektor ad fraud (oszustw reklamowych) będzie wciąż dynamicznie rósł.

 

O ile w Polsce nie ma jeszcze dokładnych danych na temat udziału fałszywych i szkodliwych botów i sztucznego ruchu w sieci, założyciele Travatara już w czasie pandemii zauważyli znaczny wzrost tych aktywności. Rosnący udziału szkodliwych botów na stronach internetowych potwierdzają także pierwsi klienci spółki.

 

– Skala wykorzystania szkodliwych botów na rynku reklam cyfrowych i wyłudzania budżetów reklamowych jest naprawdę ogromna. Chcemy pokazać, że aktualnie znaczna część ruchu na stronach sklepów internetowych i w kampaniach reklamowych jest sztuczna. Generuje to straty dla sektora e-commerce i firm korzystających z reklam, bo część zainwestowanego budżetu trafia do kosza – mówi Jakub Kisiel, prezes Travatar. – W odpowiedzi na oszustwa reklamowe, tworzymy narzędzie, które pozwala odkryć realne dane, stojące za ruchem na stronie internetowej. Co więcej, jesteśmy w stanie udowodnić, że ruch z reklam był wygenerowany przez boty, a to w efekcie oznacza, że klienci mogą odzyskać te pieniądze z płatnych kampanii reklamowych – dodaje Jakub Kisiel.

 

Według szacunków nawet 42 proc. ruchu na stronach internetowych to ruch sztuczny (non-human traffic), z kolei 16-27 proc. ruchu na stronach internetowych jest generowane przez szkodliwe boty.  Analizy pokazują, że wartość całego rynku reklamy cyfrowej w bieżącym roku wyniesie 627 mld USD, a za trzy lata będzie to już poziom 836 mld USD, czyli ponad 200 mld USD więcej. Spółka szacuje, że wartość rynku ad fraud (oszustw reklamowych) w 2023 roku wyniesie ponad 100 mld USD. Podobnych danych dostarcza Statista.

 

– W Polsce mówi się jeszcze stosunkowo mało o zjawisku oszustw reklamowych. A to sektor, który bardzo szybko rośnie, ze względu na rozwój technologiczny. Już teraz widzimy, że dzięki rozwojowi sztucznej inteligencji i powszechnym dostępie do algorytmów AI, szkodliwe boty będą jeszcze większym zagrożeniem dla kampanii reklamowych – wyjaśnia Jakub Kisiel. –  Problemem jest również niska świadomość nie tylko skutków oszustw reklamowych, ale także istnienia tego zjawiska. Oznacza to, że skala oszustw reklamowych będzie tylko rosła, gdyż w grę wchodzą bardzo duże pieniądze, a mało kto zajmuje się detekcją ad fraud. Właściciele witryn przyzwyczaili się, że połowa budżetu reklamowego nie przynosi efektów, co tylko zachęca do nadużyć oszustów. Travatar jest rozwiązaniem tego problemu – dodaje Jakub Kisiel.

 

Travatar.ai korzysta z kilku rozwiązań, dzięki czemu oferuje potężne narzędzie do walki z oszustwami. Firma wykorzystuje m.in. biometrię behawioralną oraz AI dzięki której analizuje unikalne wzorce zachowań użytkowników oraz zaawansowany system czerwonych flag. Pozwala on monitorować nietypowe aktywności, które mogą sugerować obecność botów, takie jak nadmierne żądania, podejrzane adresy IP czy niekonwencjonalne schematy poruszania się po stronie.

Travatar.ai brał udział w kilku międzynarodowych programach akceleracyjnych i inkubacyjnych, takich jak Startup Wise Guys (CyberTrack), F10.Global, Scale-up Champions (Deep Tech) i New Nordic Leads. Firma ma za sobą pierwsze pilotaże, a w 2023 roku wychodzi z ofertą do klientów, partnerów i nowych inwestorów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.