Akcjonariusze SoftBlue SA wyrazili zgodę na emisję za ponad 10 mln zł
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy SoftBlue SA, 23 grudnia br., podjęło uchwałę w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego Spółki poprzez emisję akcji serii F z zachowaniem prawa poboru dla wszystkich osób będących akcjonariuszami na dzień 11 stycznia 2021 r. Publiczna emisja akcji rozpocznie się w styczniu 2021. Jej celem jest pozyskanie od inwestorów ponad 10 mln zł. Środki z emisji zostaną przeznaczone na rozwój oferty IoT, w tym systemu zarządzania produkcją i energią – Autonomous Data Controler. W grudniu br. bydgoski Software House sfinalizował transakcję zakupu zorganizowanej części notowanego na NewConnect easyCALL.pl, dywersyfikując w ten sposób działalność w obszarze telekomunikacji.
Podwyższenie kapitału zakładowego SoftBlue nastąpi w drodze emisji nie więcej niż 46 801 250 akcji na okaziciela serii F o wartości nominalnej 0,10 zł. Cena emisyjna nowych akcji serii F została ustalona na 0,22 zł za jedną akcję.
- Koncentrujemy się na wzmocnieniu oferty SoftBlue dedykowanej przedsiębiorstwom i zakładom przemysłowym. Rozwijamy projekty, których celem jest podniesienie efektywności oraz oszczędności odbiorców naszych rozwiązań. – mówi Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue. – Środki na rozwój naszej oferty, w tym systemu Autonomous Data Controler, chcemy aby pochodziły z publicznej emisji akcji SoftBlue. Dzień prawa poboru został ustalony na dzień 11 stycznia 2021 roku. Jedno prawo poboru będzie uprawniać do objęcia 1 akcji serii F – informuje Michał Kierul.
SoftBlue specjalizuje się w obszarze Software House, Centrum B+R oraz Internetu Rzeczy (IoT). Wśród autorskich projektów z obszaru IoT jest system AirDron, który dzięki wbudowanym specjalistycznym sensorom i czujnikom na bieżąco monitoruje stan zanieczyszczeń powietrza w kraju. Najnowszym urządzeniem spółki jest system do racjonalnego zarządzania produkcją i energią – Autonomous Data Controler. Urządzenie rejestruje i analizuje dane pochodzące z urządzeń przynależnych do jednej maszyny, instalacji lub rozdzielni. Jest ono całkowicie autonomiczne – nie wymaga podłączenia do serwera, instalacji baz danych czy kupowania abonamentowych usług chmurowych. System ADC umożliwi zainteresowanym przedsiębiorstwom uzyskać oszczędność dzięki racjonalnemu zarządzaniu zużyciem maszyn, mediów oraz energii elektrycznej i cieplnej. To także system, który wykorzystuje wizualizację danych w postaci dashboardów dostępnych przez web-server.
SoftBlue aktualnie intensyfikuje działania związane z dywersyfikacją swojej działalności. W lipcu br. firma przejęła część udziałów w InventionMed, firmie technologicznej działającej z branży medycznej. Aktualnie SoftBlue rozwija się w branży telekomunikacyjnej. W połowie grudnia br. spółka, za 0,5 mln zł, sfinalizowało transakcję zakupu zorganizowanej części przedsiębiorstwa easyCALL.pl. Tym samym SoftBlue nabyło prawa do całości biznesu warszawskiej firmy telekomunikacyjnej, która jest partnerem biznesowym takich marek jak Orange, czy Netia. SoftBlue w strukturach easyCALL.pl utworzy zaawansowane rozwiązania technologiczne oraz zapewni zaplecze specjalistyczne do rozwoju i wsparcia w zakresie nowych produktów telekomunikacyjnych. – easyCALL.pl posiada cenne doświadczenie biznesowe i stabilną pozycję na rynku. Ufam, że przejęcie tego biznesu da SoftBlue nie tylko nowe pole do dalszego rozwoju produktowego, ale i wzmocni wartość rynkową naszej spółki – dodaje prezes zarządu SoftBlue.
Od stycznia do września 2020 r. easyCALL.pl odnotowało ponad 7,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Jednym z inwestorów warszawskiej firmy jest Artur Górski, który w swoim portfolio ma także udziały w Synerga, OneMore i TopLevelTennis.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.