AkzoNobel podpisał Deklarację Różnorodności i Włączania
AkzoNobel, globalny producent farb i lakierów, w ramach obchodów Światowego Dnia Wartości, podpisał Deklarację Różnorodności i Włączania (Diversity & Inclusion) przygotowaną przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce (ABSL Poland).
Wśród najważniejszych punktów Deklaracji znalazły się te dotyczące kreowania otwartego środowiska pracy, w którym wszyscy pracownicy i osoby współpracujące, mają szanse na pełne wykorzystanie swojego potencjału; a także wspierania i wdrażania zasad równego traktowania. Dla AkzoNobel, wielokulturowej organizacji również w Polsce, zarządzanie różnorodnością i angażowanie wszystkich grup wewnątrz organizacji to nadrzędny cel w działalności biznesowej i społecznej.
– Podpisanie Deklaracji jest ważnym, symbolicznym gestem, który jeszcze mocniej uwypukla wartości, zgodnie z którymi działamy w Polsce i na świecie – mówi Inga Wrońska, Site Lead GBS Warszawa, AkzoNobel. – Choć sama inicjatywa związana jest z ABSL, w AkzoNobel każdy pracownik, niezależnie od wyznania, przekonań czy orientacji seksualnej, traktowany jest z równym szacunkiem i stanowi integralną część organizacji – podkreśla.
Jak podaje AkzoNobel, wśród osób zatrudnionych przez firmę w Polsce 48% stanowią kobiety, 52% mężczyźni (na stanowiskach managerskich: 48,5% kobiet, 51,5% mężczyzn), pochodzący z 20 krajów i pracujący w 15 językach. Producent od wielu lat prowadzi wewnętrzne szkolenia oraz programy edukujące pracowników m.in. w zakresie różnic międzykulturowych i promuje atmosferę równości i wzajemnego szacunku. – Jesteśmy dużym, międzynarodowym przedsiębiorstwem, a każdy z pracowników jest ambasadorem naszej marki. W naszej firmie każdy ma więc głos. Rozmawiamy otwarcie o tym, które z obowiązujących zasad są dobre, a które warto jeszcze poprawić, aby lepiej odpowiadały na zmieniające się potrzeby i sytuację wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Każdy też może i powinien reagować na wszelkie niepokojące sygnały przy pomocy opracowanych w tym celu narzędzi – podkreśla Inga Wrońska.

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.