Komunikaty PR

AliExpress z nową platformą Connect

2020-07-06  |  09:40

Podczas warsztatów „When The East Meets The West” ambasadorzy nowej platformy AliExpress Connect podzielili się spostrzeżeniami na temat najgorętszego trendu w handlu detalicznym na świecie – rozrywką zakupową.

W czasach po pandemii, która wstrząsnęła światem, powoli wracamy do normalności, ale konsumenci upodobali sobie nowy sposób robienia zakupów online i nic nie wskazuje na to, że powrócą do starych nawyków. W odpowiedzi na potrzeby klientów, AliExpress – globalna platforma e-commerce, wprowadza na rynek całkowicie nowy model sprzedaży, który zmienił branżę detaliczną i przekształcił krajobraz

e-handlu w Chinach.

 

When The East Meets The West

 

29 czerwca AliExpress zorganizował swoje pierwsze wirtualne warsztaty zatytułowane „When The East Meets The West”. W ramach warsztatów poświęconych zjawisku livestreamingu i wykorzystaniu go jako nowego narzędzia sprzedaży można było poznać ambasadorów nowej platformy AliExpress z Chin, Polski, Hiszpanii i Ukrainy, którzy opowiedzieli o swoich doświadczeniach związanych z prowadzeniem transmisji na żywo. Użytkownicy AliExpress Connect wymienili się  swoimi wnioskami dotyczącymi handlu społecznościowego oraz trendów związanych ze sprzedażą online.

 

Aby powtórzyć sukces chińskiego modelu sprzedaży społecznościowej na rynkach europejskich, AliExpress zapewnia nie tylko narzędzia i infrastrukturę, ale także platformę do dzielenia się wiedzą – Connect.

 

„Livestreaming staje się coraz bardziej popularny, ze względu na zacieranie się granicy między rozrywką
a zakupami. To nowe zjawisko zwane jest rozrywką zakupową. Zaspokajając pragnienie konsumentów dotyczące nowych treści cyfrowych i interakcji online, transmisje na żywo szybko stają się jednym
z najbardziej skutecznych sposób sprzedaży, ponieważ wymagają zaangażowania ze strony klientów. Jako jedni z pionierów trendu rozrywki zakupowej, chcemy wprowadzić ten nowy model biznesowy na nasze kluczowe rynki, aby zarówno twórcy internetowi, jak i sprzedawcy mogli korzystać ze wszystkich zalet platformy Connect”- powiedział Wang Mingqiang, dyrektor generalny AliExpress.

 

Transmisja na żywo - nowy model biznesowy i możliwość rozwoju kariery

 

Podczas warsztatów ambasadorzy AliExpress opowiedzieli jak rozpoczęli współpracę z AliExpress i jak to zmieniło ich życie.

 

  • Queenie wcześniej pracowała w Stanach Zjednoczonych w sklepie z perukami, ale po powrocie do domu na Chiński Nowy Rok musiała tam zostać. Szybko zyskała sławę, sprzedając peruki zagranicznym konsumentom za pośrednictwem transmisji na żywo. Ta niepowtarzalna okazja nie tylko otworzyła przed nią nowe drzwi kariery, ale także spełniła jej marzenie o byciu gwiazdą.
  • Paulina Szlak, polska studentka inżynierii lądowej wraz z Hiszpanem Gonzalo Mendazą, specjalistą ds. marketingu opowiedzieli o tym, jak udało im się pogodzić pasję z pracą i studiami oraz jak można wcielać się w różne role żonglując na zmianę pracą w biurze, pracą w social mediach oraz życiem studenckim.
  • Dima Romashko, były prawnik z Ukrainy, jest kolejną osobą, której livestreaming zmienił życie
    o 180 stopni. Dzięki transmisjom na żywo stał się gospodarzem popularnego polsko-ukraińskiego telewizyjnego kanału muzycznego Music Box UA.

 

W warsztatach wzięła udział również Mancy, która poprowadziła transmisję na żywo z Taobao Live Alibaba, aby zademonstrować, jak wygląda livestreaming w Chinach. Mancy zajmuje się sprzedażą owoców
i warzyw, nawiązując współpracę z rolnikami. Dzięki doświadczeniu w handlu świeżymi produktami oraz ogromnej rzeszy fanów, kiedyś podczas jednej transmisji udało jej się sprzedać aż 6 ton daktyli.

 

Podsumowanie warsztatów można obejrzeć tutaj: https://youtu.be/MC2SyPkAyPo

 

AliExpress jest motorem wzrostu trendu transmisji na żywo w Europie

 

AliExpress uruchomił nową wersję aplikacji livestreaming w lipcu 2019 r., przeprowadził już ponad
10 000 transmisji na żywo, w ośmiu różnych językach - angielskim, rosyjskim, hiszpańskim, portugalskim, francuskim, włoskim, polskim i ukraińskim. Transmisje dostępne są w różnych formach, np. pokaz mody, testy urządzeń cyfrowych, demonstracja biżuterii, pokazy sprzętu gospodarstwa domowego, etc. AliExpress Connect przyciągnął prawie 30 milionów odbiorców z całego świata.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Franczyzobiorcy Żabki wspierają lokalne społeczności Biuro prasowe
2024-09-27 | 10:25

Franczyzobiorcy Żabki wspierają lokalne społeczności

Sieć sklepów Żabka jest zawsze blisko lokalnych społeczności, czując się ich częścią, a jej franczyzobiorcy chcą mieć realny wpływ na poprawę jakości życia w swoim
Handel Płatności w HoReCa – cyfryzacja w akcji
2024-09-26 | 11:00

Płatności w HoReCa – cyfryzacja w akcji

Innowacje w obszarze płatności cyfrowych redefiniują funkcjonowanie branży HoReCa (Hotele, Restauracje, Catering). W sektorze hotelarskim, gastronomicznym i cateringowym, który rozwija
Handel COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów
2024-09-26 | 10:30

COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów

System kaucyjny w Polsce zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku. Zbiórka opakowań ma przyczynić się do ochrony środowiska poprzez realizację założeń gospodarki obiegu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.