Komunikaty PR

AliExpress z nową platformą Connect

2020-07-06  |  09:40

Podczas warsztatów „When The East Meets The West” ambasadorzy nowej platformy AliExpress Connect podzielili się spostrzeżeniami na temat najgorętszego trendu w handlu detalicznym na świecie – rozrywką zakupową.

W czasach po pandemii, która wstrząsnęła światem, powoli wracamy do normalności, ale konsumenci upodobali sobie nowy sposób robienia zakupów online i nic nie wskazuje na to, że powrócą do starych nawyków. W odpowiedzi na potrzeby klientów, AliExpress – globalna platforma e-commerce, wprowadza na rynek całkowicie nowy model sprzedaży, który zmienił branżę detaliczną i przekształcił krajobraz

e-handlu w Chinach.

 

When The East Meets The West

 

29 czerwca AliExpress zorganizował swoje pierwsze wirtualne warsztaty zatytułowane „When The East Meets The West”. W ramach warsztatów poświęconych zjawisku livestreamingu i wykorzystaniu go jako nowego narzędzia sprzedaży można było poznać ambasadorów nowej platformy AliExpress z Chin, Polski, Hiszpanii i Ukrainy, którzy opowiedzieli o swoich doświadczeniach związanych z prowadzeniem transmisji na żywo. Użytkownicy AliExpress Connect wymienili się  swoimi wnioskami dotyczącymi handlu społecznościowego oraz trendów związanych ze sprzedażą online.

 

Aby powtórzyć sukces chińskiego modelu sprzedaży społecznościowej na rynkach europejskich, AliExpress zapewnia nie tylko narzędzia i infrastrukturę, ale także platformę do dzielenia się wiedzą – Connect.

 

„Livestreaming staje się coraz bardziej popularny, ze względu na zacieranie się granicy między rozrywką
a zakupami. To nowe zjawisko zwane jest rozrywką zakupową. Zaspokajając pragnienie konsumentów dotyczące nowych treści cyfrowych i interakcji online, transmisje na żywo szybko stają się jednym
z najbardziej skutecznych sposób sprzedaży, ponieważ wymagają zaangażowania ze strony klientów. Jako jedni z pionierów trendu rozrywki zakupowej, chcemy wprowadzić ten nowy model biznesowy na nasze kluczowe rynki, aby zarówno twórcy internetowi, jak i sprzedawcy mogli korzystać ze wszystkich zalet platformy Connect”- powiedział Wang Mingqiang, dyrektor generalny AliExpress.

 

Transmisja na żywo - nowy model biznesowy i możliwość rozwoju kariery

 

Podczas warsztatów ambasadorzy AliExpress opowiedzieli jak rozpoczęli współpracę z AliExpress i jak to zmieniło ich życie.

 

  • Queenie wcześniej pracowała w Stanach Zjednoczonych w sklepie z perukami, ale po powrocie do domu na Chiński Nowy Rok musiała tam zostać. Szybko zyskała sławę, sprzedając peruki zagranicznym konsumentom za pośrednictwem transmisji na żywo. Ta niepowtarzalna okazja nie tylko otworzyła przed nią nowe drzwi kariery, ale także spełniła jej marzenie o byciu gwiazdą.
  • Paulina Szlak, polska studentka inżynierii lądowej wraz z Hiszpanem Gonzalo Mendazą, specjalistą ds. marketingu opowiedzieli o tym, jak udało im się pogodzić pasję z pracą i studiami oraz jak można wcielać się w różne role żonglując na zmianę pracą w biurze, pracą w social mediach oraz życiem studenckim.
  • Dima Romashko, były prawnik z Ukrainy, jest kolejną osobą, której livestreaming zmienił życie
    o 180 stopni. Dzięki transmisjom na żywo stał się gospodarzem popularnego polsko-ukraińskiego telewizyjnego kanału muzycznego Music Box UA.

 

W warsztatach wzięła udział również Mancy, która poprowadziła transmisję na żywo z Taobao Live Alibaba, aby zademonstrować, jak wygląda livestreaming w Chinach. Mancy zajmuje się sprzedażą owoców
i warzyw, nawiązując współpracę z rolnikami. Dzięki doświadczeniu w handlu świeżymi produktami oraz ogromnej rzeszy fanów, kiedyś podczas jednej transmisji udało jej się sprzedać aż 6 ton daktyli.

 

Podsumowanie warsztatów można obejrzeć tutaj: https://youtu.be/MC2SyPkAyPo

 

AliExpress jest motorem wzrostu trendu transmisji na żywo w Europie

 

AliExpress uruchomił nową wersję aplikacji livestreaming w lipcu 2019 r., przeprowadził już ponad
10 000 transmisji na żywo, w ośmiu różnych językach - angielskim, rosyjskim, hiszpańskim, portugalskim, francuskim, włoskim, polskim i ukraińskim. Transmisje dostępne są w różnych formach, np. pokaz mody, testy urządzeń cyfrowych, demonstracja biżuterii, pokazy sprzętu gospodarstwa domowego, etc. AliExpress Connect przyciągnął prawie 30 milionów odbiorców z całego świata.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej Biuro prasowe
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Polityka

Parlament Europejski przeciwny centralizacji polityki spójności w UE. Apeluje o jej większą elastyczność

Parlament Europejski sprzeciwia się pomysłowi centralizacji zarządzania polityką spójności w Unii Europejskiej. W maju br. większością głosów przyjął sprawozdanie na temat spójności gospodarczej i społecznej i jej przyszłości po 2027 roku. Zdecydowana większość grup politycznych jest za decentralizacją modelu polityki spójności, mówiąc stanowcze „nie” ograniczeniu roli władz regionalnych i lokalnych. Jednocześnie wskazuje na potrzebę uelastyczniania tej głównej polityki inwestycyjnej tak, by sprawnie można było reagować na ewentualne kryzysy i nowe wyzwania.

Bankowość

Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku

Coraz więcej banków i instytucji finansowych inwestuje w technologię blockchain. To przede wszystkim szansa na zwiększenie bezpieczeństwa transakcji, ich prywatności, ale też nowe możliwości weryfikacji tożsamości oraz przechowywania wartości. Jedną z najbardziej zaawansowanych platform opartych na technologii blockchain jest Ethereum – zdecentralizowany system umożliwiający tworzenie i wykonywanie smartkontraktów oraz aplikacji rozproszonych. O ile klasyczne łańcuchy bloków pełnią funkcję zdecentralizowanego rejestru transakcji, o tyle Ethereum wprowadza warstwę logiki wykonawczej, czyniąc z blockchaina uniwersalną platformę kontraktów samowykonalnych i aplikacji rozproszonych.

Konsument

Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami

Debata prezydencka 23 maja br. pokazała, że Polacy nie wiedzą, czym są saszetki nikotynowe oraz snusy, a także czym się różnią. Sztab wyborczy Karola Nawrockiego podał, że kandydat na prezydenta podczas debaty przyjął snus. Sam Karol Nawrocki sprostował, że była to saszetka nikotynowa. Tymczasem różnica między oboma produktami jest ogromna. Snus zawiera tytoń, którego nie ma w saszetce, a jego sprzedaż w UE – z wyjątkiem Szwecji – jest zabroniona.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.