Komunikaty PR

Amiblu zaangażowane w 6. edycję Operacji Czysta Rzeka

2024-11-07  |  07:18
Biuro prasowe

1 marca 2024 roku rozpoczęła się 6. edycja Operacji Czysta Rzeka, największej ogólnopolskiej akcji społecznej sprzątania rzek, jezior i terenów wokół. Ta oddolna inicjatywa, realizowana przez wolontariuszy, ma na celu usunięcie odpadów z koryt rzek, ich brzegów oraz okolicznych terenów rekreacyjnych.

Amiblu, jako firma świadoma wyzwań ekologicznych, w tym roku dołączyła do grona organizacji wspierających tę akcję, angażując swoich pracowników w zbiórkę odpadów. W ramach  inicjatywy, Agnieszka Lubieniecka, Managerka ds. Komunikacji i Marketingu w Amiblu, podkreśla znaczenie działań na rzecz ochrony środowiska: Decyzję o przyłączeniu się do akcji podjęliśmy bardzo szybko. Działamy w świecie infrastruktury wodnej, ale zdajemy sobie sprawę z konieczności dbania o naturalne zasoby. Chcemy aktywnie uczestniczyć w sprzątaniu, spotykać się nad rzeką czy jeziorem, integrować  i mieć poczucie, że razem możemy zdziałać coś dobrego. Hasło, które przyświeca naszej firmie: Szanujmy wodę tak, jak na to zasługuje, idealnie rezonuje z ideą całej akcji.

Amiblu utworzyło dwa sztaby wolontariackie w Gdańsku i Dąbrowie Górniczej, gdzie zorganizowano sprzątanie terenów wokół Jeziora Otomińskiego oraz Zbiornika Pogoria I, zlokalizowanych niedaleko polskich fabryk producenta rur GRP. W tym roku w akcjach Operacji Czysta Rzeka zebrano ponad 546 000 kg odpadów, a w przedsięwzięciu uczestniczyło ponad 27 000 osób, sprzątając ponad 1000 lokalizacji.

Odpowiedzialność za naturę to nie tylko działania indywidualne, ale również kolektywne. Wydatki na ochronę środowiska w Polsce w 2023 roku wyniosły około 99,1 miliardów złotych, co stanowi 3,3 proc. PKB. Operacja Czysta Rzeka jest nie tylko sposobem na oczyszczenie terenów wodnych, ale także szansą na zwiększenie świadomości ekologicznej uczestników i społeczności lokalnych.

W obliczu rosnących potrzeb ekologicznych, skala wyzwań związanych z ochroną środowiska w Polsce jest ogromna. Pomimo że nasz kraj charakteryzuje się jednym z najniższych wskaźników średniej ilości wytwarzanych odpadów komunalnych w Europie – w 2022 roku wynoszącym 355 kg na mieszkańca – działania w zakresie edukacji i sprzątania są niezbędne. Operacja Czysta Rzeka ma na celu nie tylko sprzątanie, ale także edukację społeczeństwa o znaczeniu dbałości o środowisko i odpowiedzialności za lokalne ekosystemy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe Biuro prasowe
2025-07-07 | 06:00

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

2 lipca Komisja Europejska zaproponowała redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 % do 2040 roku (w stosunku do 1990 r.). Taki cel ma wejść do Prawa Klimatycznego Unii
Ochrona środowiska Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc

Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.

Prawo

ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.

Konsument

Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.