Arval rośnie mimo pandemii. Polska flota firmy wzrosła w 2020 r. o 25%
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
- Prawie 1,4 mln (+6,4% r/r*) pojazdów w wynajmie na świecie. Plasuje to Arval jako lidera europejskiego rynku wynajmu długoterminowego z pełną obsługą**
- 48 420 wynajętych pojazdów w Polsce (+25% r/r). Sukces polskiego oddziału – umocnienie pozycji lidera polskiego rynku CFM w segmencie firm międzynarodowych i korporacji oraz duży sukces wdrożonej oferty detalicznej (małe firmy, klienci indywidualni) – wzrost sprzedaży o 80% r/r
- Arval rósł szybciej niż rynek mimo obostrzeń związanych z Covid-19
- Ze wszystkich rynków Arval na świecie, Polska odnotowała najwyższy procentowy wzrost floty rok do roku, a zespół Arval Polska został ogłoszony najlepszym zespołem roku
- 2020 rokiem nowego, ambitnego planu strategicznego Arval Beyond
- Ofensywa biznesowa z nowymi usługami: Arval Bike Lease, Arval Car Sharing, wynajem konsumencki
Arval, lider rynku wynajmu długoterminowego z pełną obsługą oraz nowych rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności, podsumował wyniki operacyjne za 2020 rok. Spółka z Grupy BNP Paribas może mówić o roku pełnym sukcesów, mimo bardzo trudnych okoliczności biznesowych.
W 2020 roku flota wynajmowana przez Arval na świecie wzrosła o 6,4%* w porównaniu do 2019 roku, osiągając poziom 1 381 555 pojazdów. Flota finansowana przekroczyła w 2020 roku granicę miliona pojazdów. Wynajem dla sektora Retail (małe firmy, klienci indywidualni) wzrósł o 15,7%, w tym 100 000 pojazdów w ramach wynajmu dla osób prywatnych. Segment wynajmu średnioterminowego (MTR) zwiększył się o 6%. Arval działa obecnie w 30 krajach i zatrudnia 7200 pracowników, którzy obsługują na co dzień 300 000 klientów.
Bardzo dobry rok Arval w Polsce
Arval Service Lease Polska, lokalny oddział firmy, był w 2020 roku liderem wzrostów w całej Grupie. Spółka na koniec 2020 roku zarządzała już flotą 48 420 wynajętych pojazdów, co w stosunku do 2019 roku stanowi wzrost aż o 25%.
- 2020 rok stał pod znakiem wydarzeń, które nie miały precedensu. Dla wszystkich sytuacja związana z pandemią COVID-19 i kolejnymi lockdownami była zaskoczeniem, dlatego wiele firm, także naszych klientów, znalazło się w bardzo trudnej sytuacji. Było dla nas oczywiste, że elastyczne podejście do warunków umów i wprowadzenie nowych usług odpowiadających na nowe potrzeby rynku, jest absolutną koniecznością. Sam wynajem długoterminowy okazał się też dobrym rozwiązaniem na kryzysowe czasy – zapewnia bowiem mobilność, bez dużego, jednorazowego wydatku – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska.
Jak pokazuje raport Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów podsumowujący 2020 rok, wynajem długoterminowy zwiększył w zeszłym roku swój udział w całkowitej sprzedaży nowych samochodów do firm o 1,9% w porównaniu z rokiem 2019. W ubiegłym roku co czwarte (24%) nowe auto firmowe trafiało do przedsiębiorców w ramach wynajmu długoterminowego.
Druga połowa roku była dla Arval w Polsce prawdziwą ofensywą biznesową, opartą na założeniach strategii Arval Beyond.
- Latem i jesienią wprowadziliśmy cały szereg innowacyjnych usług będących odpowiedzią na nową pandemiczną „normalność”, a także krokiem w kierunku nowej strategii zrównoważonej mobilności Arval Beyond. Zaoferowaliśmy naszym klientom możliwość wynajmu długoterminowego rowerów, w tym także elektrycznych, w ramach usługi Arval Bike Lease. Ruszyliśmy z naszą platformą Arval Car Sharing, która umożliwia pracownikom firm współdzielenie służbowych aut. Wyszliśmy też z naszymi usługami do osób prywatnych, które mogą wynajmować pojazdy na takich samych zasadach, jak firmy. Dużym osiągnięciem było też stworzenie nowej, wygodnej platformy do sprzedaży samochodów poleasingowych www.uzywane-arval.pl, gdzie w sposób zdalny można zamówić auto dostępne od ręki – mówi Robert Antczak.
Na szczególną uwagę w 2020 roku zasługuje wzrost sprzedaży w sektorze Retail – aż o 80% r/r. Jest to związane z wprowadzeniem do oferty na szeroką skalę wynajmu konsumenckiego, a także stworzenie całkowicie zdalnego procesu sprzedaży, tak istotnego w dobie obostrzeń sanitarnych. W 2020 r. Arval rozszerzył też współpracę partnerską w ramach programu White Label o marki Land Rover i Jaguar, utrzymując jednocześnie funkcjonowanie programów z markami Kia, Hyundai oraz Opel.
Dobry rok polskiego oddziału Arval potwierdzają branżowe nagrody: Fleet Derby i Fleet Leader, przyznane przez czytelników magazynu „Fleet”, a także tytuł Lidera Elektromobilności uzyskany na podstawie badania przeprowadzanego przez PwC Polska oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA).
2020: mocny rok mimo pandemii
Podczas sytuacji kryzysowej związanej z pandemią COVID-19, w zespołach Arval na całym świecie nastąpiła pełna mobilizacja, by zapewnić ciągłość obsługi klientów. Dzięki zaawansowanej infrastrukturze IT, od marca 2020 roku niemal wszyscy pracownicy Arval mogli bezpiecznie pracować z domu.
W czasie kryzysu, Arval aktywnie wspierał także swoich klientów, oferując elastyczność w zakresie warunków umów i przedłużania kontraktów. W odpowiedzi na nowe potrzeby w zakresie mobilności po pierwszej fazie lockdownu, Arval uruchomił w maju 2020 roku ofertę "The Journey Goes On", która miała na celu wsparcie klientów w powrocie do normalnej działalności biznesowej, dzięki bezpiecznym, zrównoważonym i efektywnym kosztowo rozwiązaniom mobilnym.
Firma rozszerzyła też swoją strategię remarketingową, uzupełniając działania sprzedażowe skierowane do sektora B2B o ofertę dla osób prywatnych, a wszystko to w wygodnym i bezpiecznym, w pełni zdalnym procesie obsługi klienta.
Arval wspierał także tych, którzy stanęli na pierwszej linii walki z COVID-19 – firma przekazała nieodpłatnie blisko 350 pojazdów do użytku przez pracowników służby zdrowia w 12 krajach. Niemal 30 z nich trafiło do polskich placówek medycznych, m.in. w województwach: warmińsko-mazurskim, wielkopolskim i mazowieckim.
Najważniejsze wydarzenia w 2020 roku
Po obchodzonej w 2019 roku 30. rocznicy działalności, Arval postawił kolejny krok milowy w swojej historii, prezentując w październiku 2020 roku nowy plan strategiczny Arval Beyond. Dzięki niemu firma jest gotowa do rozwoju w świecie nowej normalności, przy wykorzystaniu swoich dotychczasowych atutów, ale w oparciu o nowy model biznesowy dostosowany do aktualnych potrzeb klientów.
Na Arval Beyond składają się cztery oferty:
- 360° Mobility, czyli mobilność oparta nie tylko na samochodach
- Connected & Flexible – technologia w służbie klientów Arval
- Arval Inside – budowanie silnych partnerstw
- Good for you, Good for all – zrównoważony rozwój jako podstawa
Kierując się odpowiedzialnością wobec swoich klientów i społeczeństwa, Arval opracował w 2020 roku strategię CSR jako odpowiedź na palące kwestie związane ze środowiskiem naturalnym. Wyznaczył w niej niezwykle ambitne cele na rok 2025: pół miliona pojazdów zelektryfikowanych w wynajmie (w tym 25 tys. takich pojazdów w Polsce) i obniżenie o 30% średniej emisji CO2 dla całej floty. W 2020 roku Arval jeszcze bardziej stał się orędownikiem elektromobilności i pod względem zamówień na pojazdy w pełni elektryczne (BEV) rozwijał się znacznie szybciej niż rynek.
W skali międzynarodowej natomiast, Arval mocno angażuje się również w kwestię różnorodności, na przykład poprzez program kariery "Arval Women in Action", w przekonaniu, że dzisiejsze kobiety utorują drogę do sukcesu tym, które wejdą na rynek pracy w przyszłości.
W 2020 roku Arval w zgodzie z nową ofertą Arval Inside odnowił lub nawiązał współpracę z ważnymi partnerami na całym świecie, m.in. z firmą SIXT (Niemcy, Francja, Holandia, Wielka Brytania i Belgia) oraz grupą CaixaBank Payments & Consumer w Hiszpanii i Portugalii. Podpisano również nową umowę o współpracy z Unicredit Bank Austria. Wszystkie te partnerstwa wiążą się z silnym naciskiem na rozwiązania z zakresu współdzielonej, zintegrowanej i zelektryfikowanej mobilności.
Wzrost Arval w 2020 roku nastąpił nie tylko dzięki silnym partnerstwom, ale także dzięki ekspansji geograficznej. Firma wzmocniła swoją obecność w Ameryce Łacińskiej, otwierając nowe biura w Kolumbii, we współpracy z firmą Relsa.
2021: poszerzenie horyzontów w pierwszym roku obowiązywania strategii Arval Beyond
W 2021 roku Arval dążył do realizacji celów wyznaczonych w nowej strategii. Wśród projektów na ten rok znajdują się m.in.:
- Nowe usługi, aby lepiej zaspokajać potrzeby firm: Mobility Hub, Mobility App, Mobility Consulting, w ramach oferty 360° Mobility.
- Plan podwojenia rynku zamówień pojazdów elektrycznych (BEV), wspierany przez nowy projekt CSR, który zostanie uruchomiony w czerwcu 2021 roku.
- Ambitny program partnerstw z mocnymi lokalnymi markami, aby dotrzeć do nowych grup klientów oraz kolejnych krajów.
"Kryzys w 2020 roku potwierdził, że priorytety, które zdefiniowaliśmy w strategii Arval Beyond są odpowiedzią na potrzeby klientów. Arval jest dziś jeszcze silniejszy i wyróżnia się na rynku pod względem wyników, pionierskiego podejścia i odpowiedzialnej społecznie postawy. Jestem bardzo pewny tego roku; mamy przed sobą wiele projektów i inicjatyw. Inwestycje, których dokonujemy dzisiaj, wzmocnią naszą wizję przez rok 2021 i kolejne lata. Naszym celem na ten rok jest wzrost floty wyższy od ubiegłorocznego - komentuje Alain van Groenendael, prezes i dyrektor generalny Arval.
* Dynamika wzrostu na koniec okresu 2019-2020 na bazie porównywalnej
** Multibrandowy wynajem długoterminowy z pełną obsługą

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.