Atomic Jelly SA jeszcze w tym roku chce wejść na NewConnect
Atomic Jelly SA złożyło wniosek o wprowadzenie akcji Spółki do obrotu na rynku publicznym i czeka na zatwierdzenie Dokumentu Informacyjnego firmy ze strony Giełdy Papierów Wartościowych w W-ie (GPW). Producent i wydawca gier wideo liczy na debiut na rynku NewConnect jeszcze w tym roku. W 2019 roku studio pozyskało 2,4 mln zł w ramach kampanii crowdfundingowej. Fundusze przeznaczono m.in. na wydanie siedmiu preprodukcji, w tym Truck Mechanic: Dangerous Paths, nad którym to tytułem studio aktualnie pracuje. Atomic Jelly rozwija również swoją działalność wydawniczą. Obecnie wydaje oraz pomaga w dopracowaniu i ukończeniu symulatora naprawy promów i stacji kosmicznych – Space Mechanic Simulator. Premiera tytułu autorstwa Tomas Jelonek Studio zaplanowana jest na 2021 rok.
- Jesteśmy w trakcie ostatniej rundy konsultacji z Giełdą Papierów Wartościowych co do treści Dokumentu Informacyjnego Spółki. Celujemy, aby debiut akcji Atomic Jelly na rynku NewConnect nastąpił jeszcze w tym roku – informuje Bartosz Rakowski, prezes Atomic Jelly SA. – Liczę na to, że wejście na parkiet zwiększy grono inwestorów Spółki, a także przyczyni się do wzrostu rozpoznawalności naszego studia. Nie planujemy, aby debiut był połączony z publiczną emisją akcji – dodaje.
Założone przez doświadczonych pasjonatów studio gier wideo powstało w 2016 roku w Poznaniu. Aktualnie Atomic Jelly SA zajmuje się produkcją i wydawaniem gier w wersji na komputery stacjonarne. Strategia spółki zakłada wydawanie 1-2 średniobudżetowych gier rocznie, z czego produkcja przynajmniej 1 gry będzie samodzielna. Jednocześnie studio chce także poszerzać paletę platform gier z PC do konsol takich jak Nintendo Switch, PlayStation oraz Xbox.
W minionym roku studio przeprowadziło kampanię crowdfundingową, w której pozyskało ponad 2,4 mln zł. Fundusze zostały przeznaczone na rozwój studia oraz m.in. wydanie siedmiu preprodukcji, w tym Truck Mechanic: Dangerous Paths, nad którym to tytułem spółka aktualnie pracuje. To gra hybrydowa łącząca w sobie kilka gatunków. To jednocześnie zaawansowany symulator mechanika samochodowego (z naciskiem na wierne odtworzenie budowy ciężarówki Ził-130), z drugiej strony gra eksploracyjna z wątkami fabularnymi, w której gracz będzie miał za zadanie pokonać trudne i niebezpieczne drogi Ameryki Południowej. W przypadku awarii gracz wyjdzie z kabiny, usunie przeszkody, sprawdzi stan techniczny pojazdu i wykona niezbędne naprawy korzystając z tego co ma aktualnie pod ręką.
Premiera tytułu zaplanowana jest na 2Q 2021 roku. Współwydawcą gry jest PlayWay.
Studio jest producentem gier tj.: Project Remedium oraz 303 Squadron: Battle of Britain. Natomiast co do portingu gier, spółka współpracuje z zewnętrznymi zespołami. – W przyszłości chcemy sami działać w obszarze portingu.– dodaje Bartosz Rakowski.
Oprócz produkcji gier, spółka rozwija także swoją działalność wydawniczą. – Posiadamy prawa wydawnicze do wszystkich naszych tytułów. Przypomnę, że swego czasu odkupiliśmy prawa wydawnicze do gry Train Mechanic Simulator. – zaznacza prezes AJ. Tytuł zadebiutował na rynku w 2017 roku.
Aktualnie Atomic Jelly pełni rolę wydawcy oraz pomaga w udoskonaleniu i ukończeniu symulatora naprawy promów i stacji kosmicznych – Space Mechanic Simulator. Akcja gry odbywa się w kosmosie na orbitach Marsa, Ziemi i Księżyca, a także na ich powierzchni, gdzie gracz porusza się w stanie nieważkości, poszukując uszkodzonych części. Zadaniem bohatera podczas każdej misji jest zlokalizowanie uszkodzonej części statku kosmicznego, satelity lub łazika. Tytuł posiada wymagającą kampanię dla jednego gracza, w której otrzymuje on coraz trudniejsze do wykonania misje.
Podczas tegorocznego Steam Game Festival: Autumn Edition udostępnione zostało darmowe demo produkcji. Autorem gry jest Tomas Jelonek Studio. Tytuł pojawi się na rynku w 1Q 2021 roku.
W celu rozwijania kompetencji i budowania niezbędnych relacji z uczestnikami rynku, spółka ściśle współpracuje z Collegium Da Vinci. Bartosz Rakowski wykłada na uczelni wyższej przedmioty związane z projektowaniem gier.
***
Atomic Jelly S.A. prowadzi działalność na rynku gier wideo. Celem Spółki jest produkowanie i wydawanie oryginalnych gier na komputery, a w przyszłości także tworzenie i wydawanie portów istniejących oraz przyszłych gier na popularne platformy konsolowe, tj. PlayStation, Xbox i Nintendo Switch.
Studio jest producentem tytułów tj.: 303 Squadron: Battle of Britain oraz Project Remedium. Atomic Jelly pracuje nad Truck Mechanic: Dangerous Paths. To gra hybrydowa łącząca w sobie kilka gatunków.
Spółka ma także doświadczenie w wydawaniu gier. W 2019 roku nabyła prawa do gry Space Mechanic Simulator. Premiera tytułu zaplanowana jest na 2021 rok.
Gry Atomic Jelly S.A. są sprzedawane na całym świecie w modelu dystrybucji cyfrowej, za pośrednictwem dedykowanych platform dystrybucyjnych, w szczególności Steam, która jest jednym z największych dystrybutorów gier na świecie, czy też GOG, Humble Store, Fanatical oraz w modelu dystrybucji fizycznej, poprzez tzw. „sprzedaż pudełkową” w popularnych sklepach.
Atomic Jelly SA planuje do końca 2020 roku wejść na rynek NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.