Komunikaty PR

Atradius Collections: w 2019 roku wzrosła liczba spraw kierowanych do windykacji

2020-02-10  |  14:30
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.08 MB )

O 11 proc. wzrosła w 2019 roku liczba przeterminowanych zagranicznych wierzytelności, którą polscy eksporterzy skierowali do windykacji w Atradius Collections. Największy, ponad dwukrotny przyrost spraw zgłoszonych przez krajowych przedsiębiorców sprzedających za granicę odnotowano na Słowacji, w Czechach oraz Belgii, a wśród branż dominowały zlecenia z branży transportowej i spożywczej.

Według danych udostępnionych przez Atradius Collections, w Niemczech i Wielkiej Brytanii, dwóch największych rynkach, na które trafia eksport z Polski, do windykacji w 2019 roku skierowano odpowiednio 30 i 19 proc. mniej spraw niż rok wcześniej. Jednocześnie jednak spadły wskaźniki odzyskiwalności do 35 proc. w Niemczech oraz do 27 proc. w Wielkiej Brytanii.  W przypadku Czech – trzeciego największego rynku, na które trafiają produkty z Polski, wartość przeterminowanych należności zgłoszonych przez firmy do odzyskania wzrosła o 327 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, to jednak optymistycznie nastawia fakt, że 88 proc. postępowań zostało zakończonych sukcesem. 

- Polskie firmy, które decydują się na ekspansję zagraniczną powinny mieć na uwadze, że kluczowe znaczenie dla przetrwania w globalnej gospodarce ma znajomość specyficznych dla danego kraju przepisów prawnych, związanych z odzyskaniem należności oraz branie pod uwagę zwiększającego się ryzyka braku płatności.  Od polubownej windykacji – odzyskiwanie należności przy zachowaniu pozytywnych relacji handlowych – do windykacji sądowej – zgodnie z lokalnym prawem i ustawodawstwem – podkreślił Włodzimierz Szymczak, dyrektor zarządzający Atradius Collections w Polsce.

By pomóc przedsiębiorstwom, które rozważają nowe kierunki ekspansji, Atradius Collections od 2008 roku wydaje Debt Collection Handdbook, który jest wsparciem firm w odzyskiwaniu należności na całym świecie. Każdego roku publikacja aktualizowana jest o zmiany w przepisach prawnych w poszczególnych krajach. Już od pierwszej edycji, Debt Collection Handbook zyskał zaufanie firm z całego świata i stał się podstawowym źródłem informacji w obszarze windykacji zagranicznej.

- Debt Collection Handbook pozwala polskim przedsiębiorcom lepiej przygotować się do ekspansji zagranicznej, a także umożliwia podejmować trafniejsze decyzje w kwestii odzyskiwania należności. Publikacja pomaga również przygotować się na ryzyko związane z brakiem płatności w przyszłości – zauważył Włodzimierz Szymczak.

Dzięki biurom w 31 krajach, Atradius Collections oferuje usługi windykacji należności w 96 proc. państw świata. Szeroki zakres usług, od monitoringu należności po windykację sądową, pomaga firmom na całym świecie w odzyskaniu niezapłaconych faktur. Atradius Collections jest członkiem Grupo Catalana Occidente (GCO.MC), jednej z największych na świecie firm oferujących ubezpieczenia kredytu kupieckiego oraz windykacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Branża leasingowa – klęska urodzaju i miliardowego długu Biuro prasowe
2024-05-09 | 08:00

Branża leasingowa – klęska urodzaju i miliardowego długu

Branża leasingowa ma za sobą rekordowy rok, a obecny zapowiada się podobnie. Co 4. przedsiębiorca z sektora MŚP deklaruje, że w 2024 r. sięgnie po leasing. Jednak wraz ze wzrostem
Gospodarka Orbit® i Jakdojade.pl zabierają pasażerów na Orbitę Chillu
2024-05-08 | 12:00

Orbit® i Jakdojade.pl zabierają pasażerów na Orbitę Chillu

Niedawno Mars Wrigley odświeżył komunikację marki Orbit® pokazując, że bezcukrowa guma może być nie tylko orzeźwiającą przekąską, ale też dobrym towarzyszem. Kolejną odsłoną
Gospodarka Dobre wiadomości ze strefy euro przed Eurowizją – świętem europejskiej piosenki
2024-05-07 | 13:30

Dobre wiadomości ze strefy euro przed Eurowizją – świętem europejskiej piosenki

W skrócie: • W samą porę na Eurowizję w Malmö 7-11 maja, strefa euro wyszła z trwającej od pięciu kwartałów stagnacji (+0,3% kw./kw. w I kwartale), co wskazuje na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

Transport

Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

Transport

Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.