Avenga z nowymi usługami
Dla międzynarodowego klienta z branży IT, pozyskanego w pierwszym półroczu tego roku, Avenga stworzy dwa global delivery centers (GDC) – w Polsce i na Ukrainie. Umowa będzie realizowana według nowego w ofercie Avenga modelu BOT (Build – Operate – Transfer).
Formuła BOT zakłada, że Avenga zorganizuje GDC od podstaw, czyli od zaprojektowania rozwiązań, znalezienia lokalizacji, założenia spółek, zatrudnienia i przygotowania pracowników, aż po nadanie wysokiego tempa działalności operacyjnej i przekazanie w pełni działających firm zleceniodawcom. Cały proces może zająć 3-5 lat.
W nowych centrach w Krakowie i Lwowie pracę znajdzie około 300 osób. Poszukiwani będą pracownicy do ponad 50 ról, od programistów i testerów po specjalistów w machine learning. – Zleceniodawcy coraz częściej chcą realizować w Polsce nie tylko swoje podstawowe zadania, ale chcą tu też przenosić działy badań i rozwoju, co zwiększa zainteresowanie podjęciem pracy przez konsultantów z Polski – mówi Marcin Zaleski, New Business Development Director Avenga Poland.
W celu szybszego stworzenia gotowych do pracy zespołów projektowych rekrutacja doświadczonych specjalistów będzie uzupełniana intensywnymi szkoleniami kandydatów bez praktyki zawodowej. W ten sposób pracę w nowych GDC może znaleźć około 50 osób.
Praca w nowych GDC nie jest jedyną do jakiej aktywne rekrutacje prowadzi Avenga. W pierwszym półroczu tego roku firma pozyskała kilkunastu nowych klientów nie tylko z branży IT, ale również z finansowej, farmaceutycznej, paliwowej i kilku innych. W pierwszym półroczu tego roku Avenga zrekrutowała 320 specjalistów IT, co stanowi ponad 70% łącznej liczby wszystkich ubiegłorocznych rekrutacji. Zespół firmy wzrósł netto o 100 osób. Do końca tego roku Avenga planuje zatrudnić 300 nowych osób ponad te, które znajdą pracę w nowych GDC.
– Zwiększoną aktywność klientów widać we wszystkich rodzajach usług IT, zarówno offshoringowych jak i nearshoringowych. Nie chodzi tylko o tworzenie nowych jednostek, ale również o reorganizację już istniejących. Nikt nie chce być na końcu zmian przyspieszonych przez pandemię, ale też nikt nie chce tracić czasu i pieniędzy, działając metodą prób i błędów – mówi Małgorzata Wiśniewska, Country Director Avenga Poland.
Rosnące znaczenie „wynajmem” wiedzy i kompetencji w IT widać też po większym zainteresowaniu działającej w ramach Avenga – Avenga Labs. Jej usługi polegają na ocenianiu biznesowej przydatności stale napływających z całego świata trendów i nowych technologii. Użyteczność rozwiązań dla danej firmy może być oceniana nie tylko analitycznie, ale również sprawdzana w praktyce. W tym roku współpracę z Avenga Labs rozpoczęły 3 firmy z branży farmaceutycznej, motoryzacyjnej i ubezpieczeniowej.
– W poprzednich latach nie mieliśmy klientów zainteresowanych zaawansowanymi usługami doradczymi. Całkiem nową dla nas usługą stało się też tworzenie specjalistycznych firm od A do Z, a nie tylko rekrutowanie do nich pracowników. Widać, że coraz więcej firm poszukuje partnerów technologicznych, dzięki którym ograniczą ryzyko, zwiększą swoje możliwości w zakresie cyfryzacji procesów i skupią się na podstawowej działalności biznesowej – podsumowuje Małgorzata Wiśniewska.
Avenga jest światowym ekspertem w obszarze IT, transformacji cyfrowej i staffing services, z ponad 20-letnią praktyką. W ramach linii Transforming Industries świadczy szeroką gamę usług – od doradztwa strategicznego, usług związanych z customer experience, projektowaniem rozwiązań, po tworzenie oprogramowania. W ramach obszaru IT Professionals oferuje outsourcing specjalistów IT. Łączy kreatywność i innowacyjność z umiejętnością szybkiej realizacji kompleksowych projektów. Ponad 2700 profesjonalistów pracuje dla Avenga w ramach struktury 19 lokalizacji w Europie, Azji i USA. W Polsce biura firmy znajdują się m.in. we Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Warszawie i Gdańsku.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.