Komunikaty PR

Aż 26% Polaków kupuje kosmetyki naturalne w przy okazji zakupów kosmetycznych

2021-11-02  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Chociaż pandemia COVID-19 sparaliżowała częściowo handel stacjonarny, nie zaszkodziła ona segmentowi kosmetyków naturalnych, który wzrósł w 2020 r. w tempie kilkukrotnie wyższym niż cały rynek kosmetyczny ogółem, wynika z najnowszego raportu PMR pt. „Rynek kosmetyków naturalnych w Polsce 2021. Prognozy rozwoju na lata 2021-2026”. Co więcej, według prognoz PMR, w latach 2021-2026 średnioroczna stopa wzrostu (CAGR) dla rynku kosmetyków naturalnych wyniesie ponad 10%.

 

Pozytywnie na rynek wpływają m.in. wzrost zainteresowania dużej grupy konsumentów naturalną pielęgnacją i naturalnymi składnikami w produktach kosmetycznych, poszerzanie oferty kosmetyków naturalnych w sklepach niespecjalistycznych (zwłaszcza w dyskontach spożywczych), ale także poszerzająca się oferta produktowa kosmetyków naturalnych.

 

Kosmetyki naturalne kupujemy najchętniej przy okazji większości zakupów kosmetycznych

Jak wynika z badania PMR przeprowadzonego w sierpniu 2021 r. na reprezentatywnej próbie 1 006 Polaków, największy odsetek Polaków (26%) kupuje kosmetyki naturalne w przypadku większości zakupów kosmetycznych. Są to częściej osoby w wieku 18-34 lata oraz osoby z dochodami powyżej 5 tys. zł netto per capita.

Z kolei co 10 badany kupuje kosmetyki naturalne przy okazji każdych lub prawie każdych zakupów kosmetycznych. W tej grupie również przeważają osoby w wieku 18-34 lata, a także kobiety.

Największym kanałem nie tylko na rynku artykułów kosmetycznych w Polsce, ale również na rynku kosmetyków naturalnych, są sklepy drogeryjno-kosmetyczne. Według szacunków PMR, kanał ten odpowiada za ponad połowę sprzedaży w rynku kosmetyków naturalnych. Jak wynika z badania PMR, ponad połowa spośród kupujących kosmetyki naturalne, kupuje ją najczęściej w drogeriach.

 

Bielenda najchętniej kupowaną marką kosmetyków

Najbardziej popularną wśród respondentów, którzy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy kupili kosmetyki naturalne jest marka Bielenda, zakupiło ją 4 na 10 respondentów. Chętniej kosmetyki marki kupowały kobiety, konsumenci poniżej 35 lat oraz mieszkańcy miast do 20 tys. rezydentów.

Kolejne pod względem popularności są marki Ziaja oraz Alterra (marka własna sieci Rossmann), obie marki są bardziej popularne wśród kobiet. Ziaja jest również chętniej wybierana przez starszych konsumentów (powyżej 55 lat).

Natomiast wśród marek wyprodukowanych przez celebrytki, najchętniej kupowana jest marka Ewy Chodakowskiej – BeBio, której produkty kupił co piąty badany. Częściej były to kobiety oraz konsumenci w wieku poniżej 55 lat.

Na wysoką popularność marki składa się dostępna cena jej produktów oraz względnie szeroka dostępność marki, m.in. produkty dostępne są w sklepach sieci Rossmann oraz dyskontów Lidl.

 


 

PMR Market Experts dostarcza swoim partnerom najwyższej jakości analizy rynkowe, badania oraz usługi doradcze przygotowane przez doświadczone zespoły branżowych ekspertów. Od ponad 20 lat ekspertyzy i rekomendacje PMR wspierają firmy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Wspólnoty Niepodległych Państw i Europy Południowo-Wschodniej, umożliwiając im realizację strategicznych celów. To firma którą tworzą ludzie, umiejętnie korzystający z osiągnięć technologii, by sprostać zmieniającym się wymaganiom partnerów biznesowych.

 

Informacje o autorce znajdują się w załączniku. Więcej autorskich treści tworzonych w oparciu o prowadzone badania można znaleźć na naszej stronie https://www.pmrmarketexperts.com/press-room.

W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.