Komunikaty PR

Badanie PMR: dekoracje i narzędzia najczęściej kupowanymi artykułami do ogrodu

2020-07-15  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Do pobrania wykres ( 0.02 MB )

Jak wynika z badania PMR przeprowadzonego w styczniu 2020, w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie, ponad połowa badanych kupiła artykuły ogrodowe. Spośród nich 63% kupiło elementy dekoracyjne do ogrodu takie jak donice, płoty czy rzeźby. Taki sam odsetek badanych kupił narzędzia ogrodowe.

 

Elementy dekoracyjne i narzędzia najczęściej kupowanymi artykułami ogrodowymi

W ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie PMR przeprowadzone w styczniu 2020 r., ponad połowa badanych Polaków dokonała zakupu artykułów ogrodowych (m.in. narzędzia, rośliny, nasiona, donice, ziemie, grille, baseny, meble, kosiarki itp.). Spośród nich, najwyższy odsetek badanych wskazał na zakup elementów dekoracyjnych oraz narzędzi ogrodowych (po 63%).

Na zakup narzędzi ogrodowych częściej wskazywali mężczyźni (71%), osoby w wieku 35-54 lata (69%), z wykształceniem niższym (79%), z największych gospodarstw domowych (69%) oraz o dochodzie miesięcznym netto na osobę w gospodarstwie w przedziale 2-3 tys. zł (73%).

Jeśli chodzi o elementy dekoracyjne do ogrodu różnice w podziale na płeć respondenta nie były znaczące.

 

Jedna trzecia Polaków kupiła meble ogrodowe

Dodatkowo, ponad jedna trzecia Polaków (34%), którzy w 2019 r. kupili produkty z kategorii artykułów ogrodowych, kupiła meble ogrodowe. Częściej byli to mężczyźni: 41% mężczyzn, w porównaniu do 30% kobiet, a także osoby w najmłodszej grupie wiekowej, 18-34 lata (40% w porównaniu do 26% wśród osób powyżej 55 roku życia). Z kolei brak jest zróżnicowania w odsetkach odpowiedzi ze względu na miejsce zamieszkania – meble ogrodowe otrzymały 34% wskazań wśród mieszkańców wsi i tyle samo wśród mieszkańców miast.

 

Zakup artykułów ogrodowych zaplanowany z wyprzedzeniem

Respondenci badania zostali poproszeni także o wskazanie, w jaki sposób dokonywali zakupu artykułów ogrodowych. Zdecydowana większość osób, które kupiły meble ogrodowe, zrobiła to po wcześniejszym zaplanowaniu (80%). Takich zakupów dokonywały w szczególności osoby z niższym wykształceniem (91%) oraz z najmniejszych, jedno- i dwuosobowych gospodarstw domowych (93%).

Z kolei w przypadku zakupu elementów dekoracyjnych ogrodu, respondenci częściej niż w przypadku innych kategorii wskazywali na spontaniczne zakupy (41%), niemniej jednak większość z nich odpowiedziała, że taki zakup planowała z wyprzedzeniem. Wyższy odsetek mężczyzn (48%) niż kobiet zadeklarował zakup dekoracji ogrodowych spontanicznie.

 

<wykres>

 

Pełna analiza w tygodniku PMR: Retail Insight Polandhttps://bit.ly/pmr-retail-insight

 

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie:  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

 

AUTOR
Justyna Zagórska
Senior Analyst

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry Biuro prasowe
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy

Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.

Prawo

Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.

Prawo

W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.