Komunikaty PR

Badanie PMR: Kto kupuje artykuły sportowe marki własnej?

2021-05-21  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Sprzęt sportowy i akcesoria sportowe nie są bardzo popularnymi kategoriami produktowymi kupowanymi pod markami własnymi. Według badania PMR z grudnia 2020 r., tego rodzaju produkty kupuje mniej niż 30% Polaków.

 

W badaniu na próbie reprezentatywnej zakup artykułów sportowych marki własnej (sprzęt i akcesoria, bez odzieży i obuwia) zadeklarowało 25% badanych. Płeć nie jest istotnym czynnikiem różnicującym, w przeciwieństwie do wieku. Wynika to z częstszego uprawiania sportu przez osoby młodsze ogółem. Artykuły sportowe marek własnych kupuje 38% Polaków w wieku do 24 roku życia i tylko 16% osób w wieku 50+. Odsetek deklaracji rośnie również wraz z poziomem wykształcenia i jest nieznacznie wyższy wśród mieszkańców wsi niż miast (różnica 3 p.p.).

 

Artykuły sportowe marki własnej rzadkim wyborem

PMR przeprowadził również badanie na próbie celowej osób kupujących marki własne, by lepiej poznać zwyczaje zakupowe tej grupy konsumentów. Artykuły sportowe marek własnych kupuje około jedna piąta osób deklarujących zakupy marek własnych ogółem. Niższy odsetek wskazań zanotowały tylko elektronika i alkohole (więcej o tych dwóch ostatnich kategoriach pisaliśmy tutaj i tutaj).

W ciągu ostatniego miesiąca poprzedzającego badanie, zakupu produktów sportowych marek własnych dokonał co 10 respondent. Należy wziąć jednak pod uwagę, że negatywny wpływ na odsetek wskazań w tej kategorii mogła mieć data przeprowadzania badania (grudzień). Dlatego też, kolejne 12% dokonało zakupu 2-3 miesiące temu, ale już 15% wskazało ostatni zakup 3-6 miesięcy wcześniej, a aż 22 – dalej niż pół roku wstecz.

 

Dla dzieci kupujemy częściej

Co istotne, wśród gospodarstw domowych posiadających dzieci do 12 roku życia artykuły i sprzęt sportowy marek własnych kupuje 28% badanych (w porównaniu do 19% ogółem). Z drugiej strony, takie osoby kupują produkty marek własnych częściej. Około 12% dokonało zakupu w ciągu ostatniego miesiąca (ogółem: 9%), a 31%, w porównaniu do 42% ogółem w ogóle nie kupuje tego rodzaju produktów.

Można założyć, że znaczna część z kupowanych produktów sportowych marki własnej przeznaczona jest do użytkowania przez dzieci. W innym badaniu przeprowadzonym przez PMR we wrześniu 2020 r. wśród osób kupujących artykuły sportowe, tylko 14% badanych nigdy nie kupowało takich produktów dla dzieci. Około 30% natomiast, zrobiło zakupy w ciągu ostatniego miesiąca.

 

Więcej informacji w raporcie PMR Handel detaliczny produktami marek własnych w Polsce 2020/2021 ► https://bit.ly/pmr-marki-2021

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Franczyzobiorcy Żabki wspierają lokalne społeczności Biuro prasowe
2024-09-27 | 10:25

Franczyzobiorcy Żabki wspierają lokalne społeczności

Sieć sklepów Żabka jest zawsze blisko lokalnych społeczności, czując się ich częścią, a jej franczyzobiorcy chcą mieć realny wpływ na poprawę jakości życia w swoim
Handel Płatności w HoReCa – cyfryzacja w akcji
2024-09-26 | 11:00

Płatności w HoReCa – cyfryzacja w akcji

Innowacje w obszarze płatności cyfrowych redefiniują funkcjonowanie branży HoReCa (Hotele, Restauracje, Catering). W sektorze hotelarskim, gastronomicznym i cateringowym, który rozwija
Handel COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów
2024-09-26 | 10:30

COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów

System kaucyjny w Polsce zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku. Zbiórka opakowań ma przyczynić się do ochrony środowiska poprzez realizację założeń gospodarki obiegu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.