Badanie PMR: Najbardziej popularnymi artykułami dekoracyjnymi kupowanymi przez P

Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Jak wynika z badania PMR, w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie, ponad połowa Polaków dokonała zakupu artykułów dekoracyjnych (np. ramki, dywany, wykładziny, zasłony). Zakupów takich częściej dokonywały kobiety, osoby w wieku 35-54 lata oraz mieszkańcy miast. Zdecydowana większość respondentów zadeklarowała zakup dywanu lub dywaniku.
7 na 10 respondentów kupiło dywan
Według badania PMR przeprowadzonego w styczniu 2020 roku, w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie, ponad połowa Polaków dokonała zakupu artykułów dekoracyjnych (np. ramki, dywany, wykładziny, zasłony).
Zdecydowana większość respondentów, którzy w ciągu roku poprzedzającego badanie zadeklarowało zakup dywanu lub dywaniku – 71%. Na taki zakup częściej decydowali się mężczyźni (73% mężczyzn w porównaniu do 3 p.p. mniej kobiet). Produkty takie najczęściej kupują osoby z niższym wykształceniem – 75%, w porównaniu do 69% wśród osób z wykształceniem wyższym.
W przypadku tej grupy produktów, co ciekawe, nie widać znaczącego zróżnicowania ze względu na miejsce zamieszkania (różnica 4 p.p. na korzyść wsi) oraz sytuację mieszkaniową – właścicieli lub współwłaścicieli zamieszkiwanego miejsca zadeklarowało odpowiednio 72% oraz 66%, w stosunku do 72% badanych wynajmujących dom lub mieszkanie deklarujących ten zakup.
Co piąty badany zadeklarował zakup wykładziny
Kolejną kategorią artykułów dekoracyjnych, której zakup zadeklarował co piąty respondent są wykładziny. W przypadku tej kategorii również mężczyźni częściej deklarowali jej zakup – 23% vs. 17% kobiet. Zdecydowana większość respondentów, którzy w ciągu roku poprzedzającego badanie zadeklarowało zakup wykładziny są właścicielem lub współwłaścicielem zamieszkiwanego miejsca – odpowiednio 22% oraz 17%. Zdecydowanie mniej osób wynajmujących mieszkanie/dom (3%) zadeklarowało taki zakup.
Większość respondentów zakupu wykładziny lub dywanu dokonało w 2019 r. – odpowiednio 71% oraz 78% badanych deklarujących takie zakupy.
<wykres>
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie: https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
AUTOR
Karolina Szałas
Analyst
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Pracownicy MediaMarkt King Cross w Poznaniu wspominają 20-lecie sklepu

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
Szybki rozwój gospodarczy ostatnich 20–30 lat Polska zawdzięcza dobrze wykwalifikowanej, ale i taniej sile roboczej, dzięki której produkty i usługi z naszego kraju konkurowały ceną z zachodnimi przy nie gorszej, a czasem i lepszej jakości. Ten etap dobiega końca. Polscy pracownicy zarabiają coraz więcej, muszą więc wnieść większą wartość dodaną, by rozwój mógł postępować, a same firmy podjąć walkę o konsumenta z globalnymi markami.
Polityka
Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat

Wybuch wojny w Ukrainie i obecna sytuacja geopolityczna oznaczają dla UE konieczność podnoszenia swojego bezpieczeństwa. Zwłaszcza że atak Rosji na kraj unijny nie jest niemożliwy. Oceny NATO, Niemiec, Polski, Danii i państw bałtyckich wskazują, że Rosja jest gotowa do ataku w ciągu od trzech do dziesięciu lat. – Priorytetem Europy powinno być dalsze wspieranie Ukrainy – przekonuje europoseł Dariusz Joński.
Handel
Kaucja na butelki i puszki już od października tego roku. Eksperci ostrzegają: to może podnieść koszty gospodarki odpadami

Polska przygotowuje się do jednej z największych zmian w systemie gospodarowania odpadami – od 1 października br. zacznie obowiązywać system kaucyjny. Wprowadzenie kaucji na butelki PET, puszki aluminiowe i szklane butelki wielorazowe ma na celu zwiększenie poziomu recyklingu i ograniczenie ilości odpadów w środowisku. Jednak, jak wskazują eksperci, nowe przepisy mogą się wiązać z wieloma wyzwaniami, w tym z wysokimi kosztami wdrożenia oraz możliwymi konsekwencjami dla konsumentów i samorządów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.