Badanie PMR: Najbardziej popularnymi artykułami dekoracyjnymi kupowanymi przez P
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Jak wynika z badania PMR, w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie, ponad połowa Polaków dokonała zakupu artykułów dekoracyjnych (np. ramki, dywany, wykładziny, zasłony). Zakupów takich częściej dokonywały kobiety, osoby w wieku 35-54 lata oraz mieszkańcy miast. Zdecydowana większość respondentów zadeklarowała zakup dywanu lub dywaniku.
7 na 10 respondentów kupiło dywan
Według badania PMR przeprowadzonego w styczniu 2020 roku, w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie, ponad połowa Polaków dokonała zakupu artykułów dekoracyjnych (np. ramki, dywany, wykładziny, zasłony).
Zdecydowana większość respondentów, którzy w ciągu roku poprzedzającego badanie zadeklarowało zakup dywanu lub dywaniku – 71%. Na taki zakup częściej decydowali się mężczyźni (73% mężczyzn w porównaniu do 3 p.p. mniej kobiet). Produkty takie najczęściej kupują osoby z niższym wykształceniem – 75%, w porównaniu do 69% wśród osób z wykształceniem wyższym.
W przypadku tej grupy produktów, co ciekawe, nie widać znaczącego zróżnicowania ze względu na miejsce zamieszkania (różnica 4 p.p. na korzyść wsi) oraz sytuację mieszkaniową – właścicieli lub współwłaścicieli zamieszkiwanego miejsca zadeklarowało odpowiednio 72% oraz 66%, w stosunku do 72% badanych wynajmujących dom lub mieszkanie deklarujących ten zakup.
Co piąty badany zadeklarował zakup wykładziny
Kolejną kategorią artykułów dekoracyjnych, której zakup zadeklarował co piąty respondent są wykładziny. W przypadku tej kategorii również mężczyźni częściej deklarowali jej zakup – 23% vs. 17% kobiet. Zdecydowana większość respondentów, którzy w ciągu roku poprzedzającego badanie zadeklarowało zakup wykładziny są właścicielem lub współwłaścicielem zamieszkiwanego miejsca – odpowiednio 22% oraz 17%. Zdecydowanie mniej osób wynajmujących mieszkanie/dom (3%) zadeklarowało taki zakup.
Większość respondentów zakupu wykładziny lub dywanu dokonało w 2019 r. – odpowiednio 71% oraz 78% badanych deklarujących takie zakupy.
<wykres>
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie: https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
AUTOR
Karolina Szałas
Analyst
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135
COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
Nowe otwarcia w G City w 1Q 2024 roku
JYSK w Galerii Północnej przyciąga tłumy. Mocny debiut marki w północnej części
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.