Badanie PMR: Rajstopy najczęściej kupujemy w dyskontach spożywczych


Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Jak wynika z badania PMR zrealizowanego w lutym 2021 r., 59% Polaków zadeklarowało zakup rajstop w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających badanie. Blisko 1/3 badanych rajstopy kupiła w dyskontach spożywczych. Częściej w dyskontach kupują konsumenci w wieku do 54 lat, mieszkańcy miast do 20 tys. ludności oraz konsumenci z niższymi dochodami (do 3 tys. netto per capita).
Z badania PMR zrealizowanego w lutym 2021 r wynika, że 6 na 10 Polaków zadeklarowało zakup rajstop w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających badanie. Częściej ten zakup zadeklarowały kobiety oraz osoby młodsze do 34 lat, oraz konsumenci z wyższym i średnim wykształceniem. Wielkość miasta oraz dochody nie są czynnikami różnicującymi.
Młodsi konsumenci oraz mieszkańcy mniejszych miast najchętniej kupują rajstopy w dyskontach spożywczych
Z badania PMR wynika, że Polacy rajstopy najchętniej kupują w dyskontach spożywczych. W tego typu sklepach chętniej rajstopy kupują kobiety (36% w porównaniu do 26%), konsumenci w wieku do 54 lat oraz ci z wykształceniem wyższym oraz mieszkańcy wsi i miast poniżej 500 tys. mieszkańców.
Wysoka popularność dyskontów jako miejsca zakupów rajstop wpływa m.in. duża popularność dyskontów wśród polskich konsumentów, stosunkowo duża dostępność tego typu produktów w sklepach dyskontowych oraz duża liczba sklepów w Polsce, dostępność również w mniejszych miejscowościach.
Rajstopy największą kategorią odzieżową w drogeriach kosmetycznych
Drugim najchętniej wybieranym miejscem zakupu rajstop, deklarowanym przez 25% kupujących są drogerie kosmetyczne. W drogeriach rajstopy chętniej kupują kobiety (31% deklaracji wśród kobiet, w stosunku do 21% mężczyzn)., osoby młodsze do 54 lat oraz z wykształceniem wyższym. Co ciekawe, miejsce zamieszkania nie jest czynnikiem różnicującym.
Pod względem ilościowym rajstopy również są największą kategorią wśród odzieży i obuwia sprzedawanych w drogeriach kosmetycznych. Największy udział rajstop w asortymencie posiada Rossmann, jako jedyna z dużych sieci drogeryjnych w swoim asortymencie posiada bieliznę oraz odzież. Udział ilościowy rajstop w asortymencie poza kosmetycznym w sieci wynosi prawie 4%.
Nie dziwi więc fakt, że rajstopy generują największy udział w segmencie odzieży i obuwia zakupionego w dużych drogeriach sieciowych. Według danych PMR, w 2020 r. wartość sprzedaży rajstop w dużych sieciach osiągnęła ponad 100 mln zł, (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
Mężczyźni chętniej kupują rajstopy w sklepach odzieżowych i bieliźnianych
Z kolei w stacjonarnych sklepach z bielizną oraz odzieżą w ciągu ostatnich 6 miesięcy poprzedzających badanie kupił co piąty kupujący rajstopy, odpowiednio 19% oraz 18% respondentów. Na niższy odsetek częstotliwości zakupów wpływa kilka czynników, m.in. wyższa cena rajstop w tego typu sklepach, mniejsza dostępność specjalistycznych sklepów z bielizną w mniejszych miastach, czy też okresowe zamknięcia sklepów z odzieżą o bielizną w 2020 r. wynikających z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, powodującego chorobę COVID-19.
W sklepach odzieżowych i bieliźnianych chętniej kupują rajstopy mężczyźni. Na co wpływa fakt, że te zakupy robią raczej nie na własny użytek, ale np. jako prezent. Również sklepy te są chętniej wybierane na zakup rajstop przez młodszych konsumentów (do 54 lat), mieszkańców miast oraz przez osoby z wyższymi dochodami (powyżej 3 tys. netto per capita).
Oprócz wspomnianych wyżej kanałów, stosunkowo popularnymi miejscami zakupów są również dyskonty niespożywcze (21%), platformy internetowe (17%) oraz bazary i targowiska (17%).
Więcej o rynku bielizny w raporcie PMR: Handel detaliczny bielizną w Polsce 2020 ► https://bit.ly/30Jkt1I
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.