Badanie PMR: Rajstopy najczęściej kupujemy w dyskontach spożywczych
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Jak wynika z badania PMR zrealizowanego w lutym 2021 r., 59% Polaków zadeklarowało zakup rajstop w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających badanie. Blisko 1/3 badanych rajstopy kupiła w dyskontach spożywczych. Częściej w dyskontach kupują konsumenci w wieku do 54 lat, mieszkańcy miast do 20 tys. ludności oraz konsumenci z niższymi dochodami (do 3 tys. netto per capita).
Z badania PMR zrealizowanego w lutym 2021 r wynika, że 6 na 10 Polaków zadeklarowało zakup rajstop w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających badanie. Częściej ten zakup zadeklarowały kobiety oraz osoby młodsze do 34 lat, oraz konsumenci z wyższym i średnim wykształceniem. Wielkość miasta oraz dochody nie są czynnikami różnicującymi.
Młodsi konsumenci oraz mieszkańcy mniejszych miast najchętniej kupują rajstopy w dyskontach spożywczych
Z badania PMR wynika, że Polacy rajstopy najchętniej kupują w dyskontach spożywczych. W tego typu sklepach chętniej rajstopy kupują kobiety (36% w porównaniu do 26%), konsumenci w wieku do 54 lat oraz ci z wykształceniem wyższym oraz mieszkańcy wsi i miast poniżej 500 tys. mieszkańców.
Wysoka popularność dyskontów jako miejsca zakupów rajstop wpływa m.in. duża popularność dyskontów wśród polskich konsumentów, stosunkowo duża dostępność tego typu produktów w sklepach dyskontowych oraz duża liczba sklepów w Polsce, dostępność również w mniejszych miejscowościach.
Rajstopy największą kategorią odzieżową w drogeriach kosmetycznych
Drugim najchętniej wybieranym miejscem zakupu rajstop, deklarowanym przez 25% kupujących są drogerie kosmetyczne. W drogeriach rajstopy chętniej kupują kobiety (31% deklaracji wśród kobiet, w stosunku do 21% mężczyzn)., osoby młodsze do 54 lat oraz z wykształceniem wyższym. Co ciekawe, miejsce zamieszkania nie jest czynnikiem różnicującym.
Pod względem ilościowym rajstopy również są największą kategorią wśród odzieży i obuwia sprzedawanych w drogeriach kosmetycznych. Największy udział rajstop w asortymencie posiada Rossmann, jako jedyna z dużych sieci drogeryjnych w swoim asortymencie posiada bieliznę oraz odzież. Udział ilościowy rajstop w asortymencie poza kosmetycznym w sieci wynosi prawie 4%.
Nie dziwi więc fakt, że rajstopy generują największy udział w segmencie odzieży i obuwia zakupionego w dużych drogeriach sieciowych. Według danych PMR, w 2020 r. wartość sprzedaży rajstop w dużych sieciach osiągnęła ponad 100 mln zł, (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
Mężczyźni chętniej kupują rajstopy w sklepach odzieżowych i bieliźnianych
Z kolei w stacjonarnych sklepach z bielizną oraz odzieżą w ciągu ostatnich 6 miesięcy poprzedzających badanie kupił co piąty kupujący rajstopy, odpowiednio 19% oraz 18% respondentów. Na niższy odsetek częstotliwości zakupów wpływa kilka czynników, m.in. wyższa cena rajstop w tego typu sklepach, mniejsza dostępność specjalistycznych sklepów z bielizną w mniejszych miastach, czy też okresowe zamknięcia sklepów z odzieżą o bielizną w 2020 r. wynikających z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, powodującego chorobę COVID-19.
W sklepach odzieżowych i bieliźnianych chętniej kupują rajstopy mężczyźni. Na co wpływa fakt, że te zakupy robią raczej nie na własny użytek, ale np. jako prezent. Również sklepy te są chętniej wybierane na zakup rajstop przez młodszych konsumentów (do 54 lat), mieszkańców miast oraz przez osoby z wyższymi dochodami (powyżej 3 tys. netto per capita).
Oprócz wspomnianych wyżej kanałów, stosunkowo popularnymi miejscami zakupów są również dyskonty niespożywcze (21%), platformy internetowe (17%) oraz bazary i targowiska (17%).
Więcej o rynku bielizny w raporcie PMR: Handel detaliczny bielizną w Polsce 2020 ► https://bit.ly/30Jkt1I
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Franczyzobiorcy Żabki wspierają lokalne społeczności
Płatności w HoReCa – cyfryzacja w akcji
COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.