Banki i ubezpieczyciele chcą jeszcze lepszej obsługi klientów. Pomóc ma SI
Agencja PR
ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl
Już ponad jedna trzecia banków na świecie jest na etapie pilotażowego wdrożenia rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję (SI) do wsparcia pracy swoich działów obsługi klienta. Wielkie nadzieje z SI wiąże także branża ubezpieczeniowa, która liczy na to, że sztuczna inteligencja pomoże zwiększyć personalizację doświadczeń klientów - wynika z dwóch nowych badań przeprowadzonych niedawno przez firmę badawczą Information Services Group (ISG).
ISG przeprowadziło swoje badania wśród menadżerów branży bankowej i ubezpieczeniowej pod koniec zeszłego roku. Wynika z nich, że w branży bankowej rozwiązania oparte o SI są już wykorzystywane w takich obszarach, jak bezpieczeństwo i zapobieganie oszustwom (66%), analizy predykcyjne (57%) oraz sprzedaż i marketing (54%). Teraz przyszła pora na obsługę klienta i poprawę doświadczeń klientów, bo to właśnie w ten obszar będą najczęściej skierowane wydatki w bankach w bieżącym roku.
„51% respondentów z branży bankowej planuje w 2024 roku inwestycje w platformy danych i/lub doświadczeń klientów, a prawie tyle samo, bo aż 48%, stwierdziło, że budowanie kultury zorientowanej na klienta będzie najwyższym priorytetem dla ich organizacji. Z kolei 37% będzie priorytetowo przekształcało wewnętrzne operacje w celu zaspokojenia oczekiwań klientów. 34% jest już na etapie pilotażowego wdrożenia rozwiązania opartego o SI związanego z obsługa klienta. To pokazuje skalę zainteresowania wykorzystaniem sztucznej inteligencji do poprawy obsługi klienta i personalizacji jego doświadczenia w branży bankowej” – komentuje wyniki badań Krzysztof Lewiński, CEO w Armatis Polska, jednego z największych outsourcerów obsługi klienta i sprzedaży w Europie.
Podobny kurs na wdrażanie rozwiązań opartych o SI w contact center widać wśród ubezpieczycieli, wśród których aż 39% wierzy, że pomoże ona w personalizacji doświadczeń klientów. Ponadto 33% twierdzi, że generatywna sztuczna inteligencja będzie miała pozytywny wpływ zarówno na świadczenie obsługi klienta, administrowanie politykami, jak i produktywność pracowników.
Co ciekawe, banki i firmy ubezpieczeniowe już teraz należą do branż z najlepszą obsługą klienta. W Polsce - według niedawnych badań Armatis Customer Experience Index – w rankingu zadowolenia klientów ustępują one nieznacznie jedynie branży handlowej i ecommerce. Ewidentnie jednak te wskaźniki nie są dla nich zadowalające.
„To bardzo pozytywna reakcja, bo dynamiczne zmiany technologiczne sprawiają, że klienci mają coraz większe oczekiwania dot. personalizowania usług, szybkich odpowiedzi i dostępności 24/7. Aby dostarczyć tego typu doświadczenia, banki i ubezpieczyciele muszą wprowadzać rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe, zaawansowaną analizę danych oraz wirtualnych agentów, jako uzupełnienie i pomoc dla ludzi pracujących w działach obsługi” – mówi Krzysztof Lewiński.
Pozytywny wpływ wykorzystania SI na poprawę standardu obsługi klienta potwierdzają także inne niedawne badania, które zostały przeprowadzone przez Worldwide Business Research USA (WBR) dla firmy Talkdesk. Ich wyniki pokazały, że 80% przedstawicieli branży bankowej wykorzystujących SI w contact center widzi znaczące przełożenie efektów prac tego działu na sukces ich strategii CX. W bankach, gdzie takie wdrożenia są ograniczone lub ich nie ma, podobną korelację zauważa jedynie 28% respondentów.
Dodatkowe informacje o Armatis
Armatis to firma wywodząca się z Francji, która od ponad 30 lat tworzy rozwiązania outsourcingowe dla przedsiębiorstw. Dotyczą one wielokanałowego wsparcia klienta, sprzedaży, helpdesku oraz innych rozwiązań B2C i B2B, które są dostarczane w ponad 14 językach i zgodnie z wizją zawartą w haśle „Your customer first”. Ofertę Armatis wyróżnia przede wszystkim elastyczność, która umożliwia klientom łatwe i szybkie skalowanie zespołu obsługi klienta i sprzedaży stosowanie do potrzeb, ale także know-how wynikający z ponad 30 lat działalności na rynku, innowacyjność i wypracowane procesy zarządzania. Armatis aktualnie zatrudnia na całym świecie ok. 9000 osób, a w Polsce ok. 2000.
Dodatkowe informacje na temat Armatis Polska są dostępne na stronie: https://www.armatis.com/pl.
Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy
Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.