Komunikaty PR

Dlaczego metal rządzi rynkiem kart płatniczych

2024-01-31  |  13:00

Agata Kontrym-Woś, SALES DIRECTOR Banking & Payment Services dla Thales:

- Zaspokajając rosnące zapotrzebowanie konsumentów na prestiż i status, metalowe karty płatnicze pomagają instytucjom finansowym lepiej wyróżniać się na hiperkonkurencyjnym rynku.

Pomimo postępującej cyfryzacji trendów płatniczych, karty wciąż stanowią popularną i ważną ofertę produktową dla banków i ich klientów, odpowiadając za 56% wszystkich transakcji w 2022 roku[i].

W omawianym segmencie, można odnotować znaczący wzrost zainteresowania metalowymi kartami. Według ABI Research liczba wydanych kart metalowych będzie wzrastać z 34,2 mln w 2020 roku do ponad 90 mln w 2025 roku[ii]. Nic dziwnego, gdyż za dynamiczny wzrost odpowiada kombinacja sprzyjających czynników.

- Karty metalowe to wyjątkowe narzędzie związane z sektorem usług premium, odpowiadające na potrzeby konsumentów, dla których ważne są innowacje i ekskluzywność. Dużym zainteresowaniem cieszą się przede wszystkim w grupie klientów zamożnych i millenialsów, spośród których preferuje je 77- 80% – podkreśla Agata Kontrym-Woś, SALES DIRECTOR Banking & Payment Services dla Thales.

Popularność metalowych kart odzwierciedla ciągłe zaangażowanie wiodących dostawców kart w innowacje. W przypadku wielu konsumentów metalowe karty płatnicze zaspokajają potrzebę uznania i ekskluzywności. Z kolei, dla tradycyjnych banków, neobanków i fintechów, metalowe karty mogą stanowić bardzo skuteczne narzędzie wspierające strategie budowania marki i różnicowania oraz wzmacniać w konkretny sposób związek z konsumentami. Karty metalowe mogą również stanowić część planów hiperpersonalizacji, dając użytkownikom końcowym poczucie kontroli. Oferują też możliwości tworzenia nowych źródeł przychodów i zapobiegają utracie klientów, dzięki idealnemu dopasowaniu usług premium i usług o wartości dodanej.

Od narzędzi płatniczych po lifestylowe akcesoria

Główną zaletą kart metalowych jest niewątpliwie ich wygląd i wrażenie dotykowe. W porównaniu z konwencjonalnymi plastikowymi produktami są cięższe, cechuje je przyjemniejsza estetyka i doświadczenie dotykowe. Będąc jednocześnie lifestylowym gadżetem i narzędziem płatniczym, metalowe karty wyróżniają się na tle innych. Reprezentują pewien status finansowy, spełnione aspiracja i wywołują emocje konsumentów.

Lepszy styl i status zapewniany przez karty metalowe doskonale pasują do sposobu myślenia współczesnych konsumentów. Dotyczy to w szczególności dwóch kluczowych segmentów rynku, którymi są millenialsi i klienci zamożni. Ostatnie badania rynku ukazują zakres i stopień atrakcyjności metalowych kart. Według ogólnoświatowego badania przeprowadzonego przez Edgar Dunn & Company, 58% konsumentów postrzegałoby swój bank bardziej pozytywnie, gdyby oferował metalowe karty płatnicze. Warto też zauważyć, że 80% zamożnych konsumentów i 77% konsumentów z pokolenia millenialsów stwierdziło, że wolałoby kartę metalową, pod warunkiem, że zapewniałaby ona te same korzyści i premie, co karta plastikowa[iii].

Niemniej jednak, dobrze przygotowany program kart, zapewniający dodatkowe korzyści i usługi, takie jak cashback, uprzywilejowane usługi bankowe, dostęp do stref vip, specjalne zniżki, polisy ubezpieczeniowe i inne gwarancje, zdecydowanie pozostaje kluczem do przyciągnięcia i utrzymania konsumentów. Dotyczy to zarówno nowo uruchamianych programów, jak i rebrandingu istniejących. Metalowe karty są wówczas wisienką na torcie.

Zdrowy zwrot inwestycji

Banki inwestujące w metalowe karty płatnicze i powiązane z nimi programy mogą odnieść znaczne zyski komercyjne. Tradycyjnie, instytucje finansowe mogły polegać na wysokim poziomie lojalności klientów. Współcześni konsumenci znacznie chętniej przechodzą do konkurencji oferującej atrakcyjniejszą ofertę. Nowa generacja millenialsów stanowi siłę napędową tych przepływów, wraz z reaktywnymi i innowacyjnymi fintechami i neobankami, dla których są oni głównym celem. W rezultacie wszystkie instytucje finansowe muszą teraz ciężej pracować, aby przyciągnąć i zatrzymać klientów.

W badaniu Edgar Dunn & Company 70% ankietowanych stwierdziło, że opuściłoby swój obecny bank na rzecz takiego, który oferuje metalową kartę o podobnych korzyściach. Karty metalowe odgrywają zatem ważną rolę, pomagając wyróżnić się na coraz bardziej zatłoczonym i konkurencyjnym rynku. Karty metalowe mogą również uzasadniać wyższą opłatę abonamentową, zwiększając w ten sposób przychody i zysk wydawcy karty. Biorąc pod uwagę wartość, jaką konsumenci przypisują metalowym kartom, korzyści bilansowe zazwyczaj sięgają znacznie dalej. Banki oferujące metalowe karty, mogą oczekiwać wyższych wskaźników aktywacji kart, a także znacznie większego prawdopodobieństwa, że ​​ich karta osiągnie status „najważniejszej w portfelu”, a tym samym osiągnie wyższe wskaźniki wydatków.

Kwitnąca innowacja

Wraz z rozwojem rynku, poszerzyła się także gama dostępnych wzorów kart metalowych. Pojawiły się opcje kart o różnych strukturach, łączące metal i PCV, odsłaniające metal na krawędziach, z przodu lub tyłu karty. Karty mogą mieć różną wagę, która waha się od 10g do 28g, mogą być pokryte specjalnymi lakierami, złocone, grawerowane, a nawet ozdobione wbudowanymi kryształami i diamentami.

Udoskonalony styl i wygląd kart metalowych nie odbywa się kosztem ich funkcjonalności. Karty metalowe obsługują zarówno transakcje kontaktowe, jak i zbliżeniowe i spełniają standardy EMV. W przyszłości możemy się również spodziewać dalszych innowacji technologicznych, począwszy od zwiększonego wykorzystania metali pochodzących z recyklingu, po wbudowanie dalszych zabezpieczeń i elementów ozdobnych.

Współpraca z Thalesem

Rynek fizycznych kart płatniczych nigdy nie był bardziej dynamiczny i ekscytujący. Liczba banków, które dostrzegają siłę i potencjał kart metalowych, gwałtownie rośnie. Jednak wdrożenie kart metalowych i maksymalizacja zwrotu z inwestycji może być trudnym wyzwaniem. Wybór odpowiedniego partnera-dostawcy jest kluczowym elementem udanego uruchomienia programu opartego na metalu.

Thales jest od dawna liderem tego rynku i dostarcza średnio pięć milionów metalowych kart rocznie. Zaangażowana w innowacje firma Thales posiada największą ofertę kart metalowych z możliwością zastosowania efektów specjalnych, zapewniających kreatywny wygląd i wrażenia. Dzięki zespołom ekspertów ds. kart metalowych, trzem zakładom produkcyjnym i ponad dwudziestu wyspecjalizowanym zakładom personalizacji na całym świecie, Thales towarzyszy bankom na drodze do wprowadzenia metalowych kart na rynek i wspiera ich wdrażanie przez wydawców. W rezultacie, wydawcy chcący skorzystać z fali rosnącego zainteresowania metalowymi kartami płatniczymi mogą polegać na partnerze, który posiada wszystkie niezbędne kompetencje i zapewnia najkrótszy czas wprowadzenia produktu na rynek.

 


[i] The Growth of Premium Metal Cards (composecure.com)

[ii] https://www.abiresearch.com/press/metal-payment-card-shipments-exceed-90-million-units-2025-market-continues-its-significant-growth-trajectory/

[iii] https://www.paymentscardsandmobile.com/metal-payment-cards-give-financial-institutions-a-competitive-edge/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Black Friday: polując na okazje, nie daj się złowić oszustom Biuro prasowe
2024-11-29 | 09:30

Black Friday: polując na okazje, nie daj się złowić oszustom

Wyszukując okazji związanych z Black Week warto być czujnym, by nie dać się złapać w pułapkę wirtualnych czarnych charakterów. Sposobów na oszustwo jest wiele: od
Bankowość Black Week: Polacy polują na produkty, które wcześniej odłożyli na półkę
2024-11-28 | 11:45

Black Week: Polacy polują na produkty, które wcześniej odłożyli na półkę

47% Polaków odkłada zakupy z powodu wysokich cen i braku środków, wynika z badania zleconego przez VeloBank. Black Week to szansa, by złowić wymarzone produkty ze znaczną
Bankowość VeloBank otworzył nową placówkę partnerską w Turku
2024-11-27 | 11:00

VeloBank otworzył nową placówkę partnerską w Turku

VeloBank rozwija swoją sieć franczyzową i otworzył nowy punkt partnerski w Turku przy ul. Gorzelnianej 1, lokal 5. Placówka jest czynna w dni robocze od poniedziałku do piątku, w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.