Komunikaty PR

Dlaczego metal rządzi rynkiem kart płatniczych

2024-01-31  |  13:00

Agata Kontrym-Woś, SALES DIRECTOR Banking & Payment Services dla Thales:

- Zaspokajając rosnące zapotrzebowanie konsumentów na prestiż i status, metalowe karty płatnicze pomagają instytucjom finansowym lepiej wyróżniać się na hiperkonkurencyjnym rynku.

Pomimo postępującej cyfryzacji trendów płatniczych, karty wciąż stanowią popularną i ważną ofertę produktową dla banków i ich klientów, odpowiadając za 56% wszystkich transakcji w 2022 roku[i].

W omawianym segmencie, można odnotować znaczący wzrost zainteresowania metalowymi kartami. Według ABI Research liczba wydanych kart metalowych będzie wzrastać z 34,2 mln w 2020 roku do ponad 90 mln w 2025 roku[ii]. Nic dziwnego, gdyż za dynamiczny wzrost odpowiada kombinacja sprzyjających czynników.

- Karty metalowe to wyjątkowe narzędzie związane z sektorem usług premium, odpowiadające na potrzeby konsumentów, dla których ważne są innowacje i ekskluzywność. Dużym zainteresowaniem cieszą się przede wszystkim w grupie klientów zamożnych i millenialsów, spośród których preferuje je 77- 80% – podkreśla Agata Kontrym-Woś, SALES DIRECTOR Banking & Payment Services dla Thales.

Popularność metalowych kart odzwierciedla ciągłe zaangażowanie wiodących dostawców kart w innowacje. W przypadku wielu konsumentów metalowe karty płatnicze zaspokajają potrzebę uznania i ekskluzywności. Z kolei, dla tradycyjnych banków, neobanków i fintechów, metalowe karty mogą stanowić bardzo skuteczne narzędzie wspierające strategie budowania marki i różnicowania oraz wzmacniać w konkretny sposób związek z konsumentami. Karty metalowe mogą również stanowić część planów hiperpersonalizacji, dając użytkownikom końcowym poczucie kontroli. Oferują też możliwości tworzenia nowych źródeł przychodów i zapobiegają utracie klientów, dzięki idealnemu dopasowaniu usług premium i usług o wartości dodanej.

Od narzędzi płatniczych po lifestylowe akcesoria

Główną zaletą kart metalowych jest niewątpliwie ich wygląd i wrażenie dotykowe. W porównaniu z konwencjonalnymi plastikowymi produktami są cięższe, cechuje je przyjemniejsza estetyka i doświadczenie dotykowe. Będąc jednocześnie lifestylowym gadżetem i narzędziem płatniczym, metalowe karty wyróżniają się na tle innych. Reprezentują pewien status finansowy, spełnione aspiracja i wywołują emocje konsumentów.

Lepszy styl i status zapewniany przez karty metalowe doskonale pasują do sposobu myślenia współczesnych konsumentów. Dotyczy to w szczególności dwóch kluczowych segmentów rynku, którymi są millenialsi i klienci zamożni. Ostatnie badania rynku ukazują zakres i stopień atrakcyjności metalowych kart. Według ogólnoświatowego badania przeprowadzonego przez Edgar Dunn & Company, 58% konsumentów postrzegałoby swój bank bardziej pozytywnie, gdyby oferował metalowe karty płatnicze. Warto też zauważyć, że 80% zamożnych konsumentów i 77% konsumentów z pokolenia millenialsów stwierdziło, że wolałoby kartę metalową, pod warunkiem, że zapewniałaby ona te same korzyści i premie, co karta plastikowa[iii].

Niemniej jednak, dobrze przygotowany program kart, zapewniający dodatkowe korzyści i usługi, takie jak cashback, uprzywilejowane usługi bankowe, dostęp do stref vip, specjalne zniżki, polisy ubezpieczeniowe i inne gwarancje, zdecydowanie pozostaje kluczem do przyciągnięcia i utrzymania konsumentów. Dotyczy to zarówno nowo uruchamianych programów, jak i rebrandingu istniejących. Metalowe karty są wówczas wisienką na torcie.

Zdrowy zwrot inwestycji

Banki inwestujące w metalowe karty płatnicze i powiązane z nimi programy mogą odnieść znaczne zyski komercyjne. Tradycyjnie, instytucje finansowe mogły polegać na wysokim poziomie lojalności klientów. Współcześni konsumenci znacznie chętniej przechodzą do konkurencji oferującej atrakcyjniejszą ofertę. Nowa generacja millenialsów stanowi siłę napędową tych przepływów, wraz z reaktywnymi i innowacyjnymi fintechami i neobankami, dla których są oni głównym celem. W rezultacie wszystkie instytucje finansowe muszą teraz ciężej pracować, aby przyciągnąć i zatrzymać klientów.

W badaniu Edgar Dunn & Company 70% ankietowanych stwierdziło, że opuściłoby swój obecny bank na rzecz takiego, który oferuje metalową kartę o podobnych korzyściach. Karty metalowe odgrywają zatem ważną rolę, pomagając wyróżnić się na coraz bardziej zatłoczonym i konkurencyjnym rynku. Karty metalowe mogą również uzasadniać wyższą opłatę abonamentową, zwiększając w ten sposób przychody i zysk wydawcy karty. Biorąc pod uwagę wartość, jaką konsumenci przypisują metalowym kartom, korzyści bilansowe zazwyczaj sięgają znacznie dalej. Banki oferujące metalowe karty, mogą oczekiwać wyższych wskaźników aktywacji kart, a także znacznie większego prawdopodobieństwa, że ​​ich karta osiągnie status „najważniejszej w portfelu”, a tym samym osiągnie wyższe wskaźniki wydatków.

Kwitnąca innowacja

Wraz z rozwojem rynku, poszerzyła się także gama dostępnych wzorów kart metalowych. Pojawiły się opcje kart o różnych strukturach, łączące metal i PCV, odsłaniające metal na krawędziach, z przodu lub tyłu karty. Karty mogą mieć różną wagę, która waha się od 10g do 28g, mogą być pokryte specjalnymi lakierami, złocone, grawerowane, a nawet ozdobione wbudowanymi kryształami i diamentami.

Udoskonalony styl i wygląd kart metalowych nie odbywa się kosztem ich funkcjonalności. Karty metalowe obsługują zarówno transakcje kontaktowe, jak i zbliżeniowe i spełniają standardy EMV. W przyszłości możemy się również spodziewać dalszych innowacji technologicznych, począwszy od zwiększonego wykorzystania metali pochodzących z recyklingu, po wbudowanie dalszych zabezpieczeń i elementów ozdobnych.

Współpraca z Thalesem

Rynek fizycznych kart płatniczych nigdy nie był bardziej dynamiczny i ekscytujący. Liczba banków, które dostrzegają siłę i potencjał kart metalowych, gwałtownie rośnie. Jednak wdrożenie kart metalowych i maksymalizacja zwrotu z inwestycji może być trudnym wyzwaniem. Wybór odpowiedniego partnera-dostawcy jest kluczowym elementem udanego uruchomienia programu opartego na metalu.

Thales jest od dawna liderem tego rynku i dostarcza średnio pięć milionów metalowych kart rocznie. Zaangażowana w innowacje firma Thales posiada największą ofertę kart metalowych z możliwością zastosowania efektów specjalnych, zapewniających kreatywny wygląd i wrażenia. Dzięki zespołom ekspertów ds. kart metalowych, trzem zakładom produkcyjnym i ponad dwudziestu wyspecjalizowanym zakładom personalizacji na całym świecie, Thales towarzyszy bankom na drodze do wprowadzenia metalowych kart na rynek i wspiera ich wdrażanie przez wydawców. W rezultacie, wydawcy chcący skorzystać z fali rosnącego zainteresowania metalowymi kartami płatniczymi mogą polegać na partnerze, który posiada wszystkie niezbędne kompetencje i zapewnia najkrótszy czas wprowadzenia produktu na rynek.

 


[i] The Growth of Premium Metal Cards (composecure.com)

[ii] https://www.abiresearch.com/press/metal-payment-card-shipments-exceed-90-million-units-2025-market-continues-its-significant-growth-trajectory/

[iii] https://www.paymentscardsandmobile.com/metal-payment-cards-give-financial-institutions-a-competitive-edge/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość 20 lat gonienia Niemiec – jak Polska korzysta na członkostwie w UE? | Komentarz Biuro prasowe
2024-04-29 | 14:00

20 lat gonienia Niemiec – jak Polska korzysta na członkostwie w UE? | Komentarz

Piotr Arak, główny ekonomista VeloBanku Mija 20 lat członkostwa Polski w Unii Europejskiej. To okres podsumowań, patrzenia jak przez te lata zmieniała się gospodarka oraz
Bankowość Na majówkę warto zabrać bank w telefonie
2024-04-26 | 08:45

Na majówkę warto zabrać bank w telefonie

Majówka tuż, tuż, a większość z nas ma w tym czasie wiele spraw na głowie. Niezależnie od tego, czy wybieramy się nad Morze Bałtyckie, czy na zagraniczne wojaże, szukamy
Bankowość VeloBank pogłębił integrację z aplikacją mObywatel i e-Dowód
2024-04-25 | 08:30

VeloBank pogłębił integrację z aplikacją mObywatel i e-Dowód

VeloBank, jako pierwszy bank w Polsce, zintegrował się z Węzłem Krajowym w celu wykorzystania Środka Identyfikacji Elektronicznej do weryfikacji klientów. Wykorzystanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.