Komunikaty PR

Klienci VeloBanku do aplikacji najczęściej logują się w poniedziałek

2024-05-15  |  09:45
Biuro prasowe

Kiedyś służyła głównie do przelewów i kontrolowania salda rachunku. Dziś bankowość mobilna zdecydowanie wykracza poza tradycyjne rozumienie zdalnego dostępu do usług finansowych. VeloBank wziął pod lupę upodobania swoich klientów, którzy najczęściej w poniedziałek chwytają za telefon, by realizować płatności za media, kupować karty podarunkowe, opłacać parkometr lub wymieniać walutę. A wszystko to w aplikacji mobilnej zaprojektowanej zgodnie z ideą „mobile first”.

Statystyczny klient VeloBanku tydzień rozpoczyna od bankowania w telefonie. Poniedziałek to najchętniej wybierany dzień na załatwienie przelewów, sprawdzenie stanu konta i wiele innych spraw, które może wygodnie realizować dzięki bankowości mobilnej. Najrzadziej zdarza mu się bankować w aplikacji w niedzielę. Ulubioną porą dnia na posługiwanie się apką jest godzina 11:00.  W skali miesiąca klienci średnio logują się do aplikacji 19 razy.

Informacje o tym, kiedy, do czego i z jakim natężeniem klienci korzystają z naszej aplikacji mobilnej są niezwykle cenne. Uruchomiliśmy w banku hiperpersonalizację, co oznacza, że każdej osobie dostarczamy usługi i produkty dopasowane do potrzeb w danym momencie. Zgodnie z tym duchem planowaliśmy też aplikację mobilną. Zastosowaliśmy podejście mobile first, czyli skupiliśmy się na potrzebach osób, które głównie korzystają ze swojego banku w telefonie. Dodatkowo naszych użytkowników chroni m.in. weryfikacja behawioralna, a szeroki zakres VAS (value added service), sprawia, że nie musimy używać wielu różnych aplikacji. Wystarczy aplikacja VeloBanku, żeby kupić kartę podarunkową czy bilet, opłacić autostradę lub wymienić walutę – podkreśla Marta Dałkiewicz, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w VeloBanku.

Appka, która ułatwia życie. Aplikacja VeloBanku realizuje założenia beyond banking, czyli wychodzenia poza tradycyjne usługi finansowe. W aplikacji mobilnej można m.in. zakupić prezenty dla bliskich w postaci kart podarunkowych czy ułatwić sobie podróż. Poniżej kilka informacji o tym, jak najczęściej z tych funkcjonalności korzystają klienci VeloBanku.

Rachunek najczęściej za gaz. Żeby zyskać więcej czasu dla siebie klient VeloBanku chętnie chwyta za smartfona z zainstalowaną aplikacją mobilną i korzysta z usługi Moje Rachunki. W ten sposób oszczędza czas i automatyzuje płatności za bieżące opłaty. Jak to działa? Klienci, którzy mają aktywną usługę Moje Rachunki mają wgląd w faktury pochodzące od różnych dostawców i mogą szybko przejść do ich opłacenia pojedynczo lub zbiorczo. Tę metodę klienci VeloBanku wykorzystują najczęściej przy regulowaniu faktur za gaz, telefonię komórkową i energię elektryczną.

Karta podarunkowa do Google Play. Kiedy statystyczny użytkownik apki VeloBanku zechce obdarować kogoś bliskiego kartą podarunkową, w swoim telefonie najchętniej skorzysta z opcji zakupu vouchera do Google Play. Ta najczęściej wybierana usługa pozwala skorzystać z milionów aplikacji, gier, programów telewizyjnych czy filmów. Rekord sprzedaży tej karty podarunkowej padł w marcu tego roku.

VeloPodróżnik. Z bankiem w kieszeni klientowi VeloBanku nie straszna żadna podróż, ani ta bliższa, ani dalsza. Korzystając z opcji zakupu biletów komunikacji miejskiej w aplikacji, najczęściej decyduje się na przejazd autobusem lub tramwajem w Łodzi. Kiedy zaś przyjdzie mu skorzystać z samochodu, najchętniej używa wirtualnego parkometru na terenie Krakowa. Z apką łatwo też wybrać się w dalekie wojaże, jej statystyczny użytkownik najczęściej używał funkcjonalności umożliwiającej płatność za autostrady w trakcie ferii zimowych w Czechach, gdzie wykupił najwięcej E-Winiet. A dzięki funkcjonalnemu VeloKantorowi, nie opuszczając mobilnego banku, wymieniał złotówki na euro. Popularnością cieszy się również ubezpieczenie Bezpieczna Wyprawa.

Weryfikacja behawioralna. Klienci VeloBanku są zabezpieczeni nawet na poziomie swojego „cyfrowego charakteru pisma”, czyli weryfikacji behawioralnej. Mogą uruchomić bezpłatną usługę, która zapamiętuje w jaki sposób używają cyfrowej bankowości – jak szybko piszą na klawiaturze, klikają czy pod jakim kątem najczęściej trzymają smartfon korzystając z aplikacji VeloBanku. Kiedy system wykryje, że ktoś niepowołany realizuje operacje bankowe, wysyła powiadomienie, a podejrzana transakcja może zostać odrzucona.

Aplikacja mobilna VeloBanku została doceniona w konkursie branżowym Mobile Trends Awards 2023 za logowanie do bankowości internetowej banku z wykorzystaniem kodu QR zeskanowanego z wykorzystaniem bankowości mobilnej lub dowolnym skanerem kodów QR. Logowanie jest potwierdzane przez aplikację mobilną banku. Eliminuje to ryzyko pomyłki w haśle i loginie.

Więcej o bankowości mobilnej VeloBanku dowiesz się ze strony: https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-elektroniczna/bankowosc-mobilna.html 

Źródło danych: opracowanie własne, dane zebrane od maja 2023 do marca 2024, przeanalizowane w zależności od tego, kiedy dana usługa/funkcjonalność została wdrożona.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy Biuro prasowe
2024-12-23 | 14:45

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

VeloBank otworzył swoją pierwszą placówkę w Grudziądzu, zlokalizowaną w centrum miasta przy ul. Mickiewicza 22, zaledwie kilka kroków od starówki. Dzięki dogodnej
Bankowość Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
2024-12-23 | 11:00

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Święta to czas, który kojarzy się ze spotkaniami w gronie rodziny i obdarowywaniem bliskich upominkami, ale to nie wszystko. Polacy kultywują tradycję dzielenia się i nie zapominają
Bankowość Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
2024-12-20 | 11:50

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej

Koniec grudnia to czas na upominki. W tym roku można się ich spodziewać nie tylko od Świętego Mikołaja, ale również od VeloBanku, który przygotował dla klientów kilka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.