Klienci VeloBanku do aplikacji najczęściej logują się w poniedziałek
Kiedyś służyła głównie do przelewów i kontrolowania salda rachunku. Dziś bankowość mobilna zdecydowanie wykracza poza tradycyjne rozumienie zdalnego dostępu do usług finansowych. VeloBank wziął pod lupę upodobania swoich klientów, którzy najczęściej w poniedziałek chwytają za telefon, by realizować płatności za media, kupować karty podarunkowe, opłacać parkometr lub wymieniać walutę. A wszystko to w aplikacji mobilnej zaprojektowanej zgodnie z ideą „mobile first”.
Statystyczny klient VeloBanku tydzień rozpoczyna od bankowania w telefonie. Poniedziałek to najchętniej wybierany dzień na załatwienie przelewów, sprawdzenie stanu konta i wiele innych spraw, które może wygodnie realizować dzięki bankowości mobilnej. Najrzadziej zdarza mu się bankować w aplikacji w niedzielę. Ulubioną porą dnia na posługiwanie się apką jest godzina 11:00. W skali miesiąca klienci średnio logują się do aplikacji 19 razy.
– Informacje o tym, kiedy, do czego i z jakim natężeniem klienci korzystają z naszej aplikacji mobilnej są niezwykle cenne. Uruchomiliśmy w banku hiperpersonalizację, co oznacza, że każdej osobie dostarczamy usługi i produkty dopasowane do potrzeb w danym momencie. Zgodnie z tym duchem planowaliśmy też aplikację mobilną. Zastosowaliśmy podejście mobile first, czyli skupiliśmy się na potrzebach osób, które głównie korzystają ze swojego banku w telefonie. Dodatkowo naszych użytkowników chroni m.in. weryfikacja behawioralna, a szeroki zakres VAS (value added service), sprawia, że nie musimy używać wielu różnych aplikacji. Wystarczy aplikacja VeloBanku, żeby kupić kartę podarunkową czy bilet, opłacić autostradę lub wymienić walutę – podkreśla Marta Dałkiewicz, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w VeloBanku.
Appka, która ułatwia życie. Aplikacja VeloBanku realizuje założenia beyond banking, czyli wychodzenia poza tradycyjne usługi finansowe. W aplikacji mobilnej można m.in. zakupić prezenty dla bliskich w postaci kart podarunkowych czy ułatwić sobie podróż. Poniżej kilka informacji o tym, jak najczęściej z tych funkcjonalności korzystają klienci VeloBanku.
Rachunek najczęściej za gaz. Żeby zyskać więcej czasu dla siebie klient VeloBanku chętnie chwyta za smartfona z zainstalowaną aplikacją mobilną i korzysta z usługi Moje Rachunki. W ten sposób oszczędza czas i automatyzuje płatności za bieżące opłaty. Jak to działa? Klienci, którzy mają aktywną usługę Moje Rachunki mają wgląd w faktury pochodzące od różnych dostawców i mogą szybko przejść do ich opłacenia pojedynczo lub zbiorczo. Tę metodę klienci VeloBanku wykorzystują najczęściej przy regulowaniu faktur za gaz, telefonię komórkową i energię elektryczną.
Karta podarunkowa do Google Play. Kiedy statystyczny użytkownik apki VeloBanku zechce obdarować kogoś bliskiego kartą podarunkową, w swoim telefonie najchętniej skorzysta z opcji zakupu vouchera do Google Play. Ta najczęściej wybierana usługa pozwala skorzystać z milionów aplikacji, gier, programów telewizyjnych czy filmów. Rekord sprzedaży tej karty podarunkowej padł w marcu tego roku.
VeloPodróżnik. Z bankiem w kieszeni klientowi VeloBanku nie straszna żadna podróż, ani ta bliższa, ani dalsza. Korzystając z opcji zakupu biletów komunikacji miejskiej w aplikacji, najczęściej decyduje się na przejazd autobusem lub tramwajem w Łodzi. Kiedy zaś przyjdzie mu skorzystać z samochodu, najchętniej używa wirtualnego parkometru na terenie Krakowa. Z apką łatwo też wybrać się w dalekie wojaże, jej statystyczny użytkownik najczęściej używał funkcjonalności umożliwiającej płatność za autostrady w trakcie ferii zimowych w Czechach, gdzie wykupił najwięcej E-Winiet. A dzięki funkcjonalnemu VeloKantorowi, nie opuszczając mobilnego banku, wymieniał złotówki na euro. Popularnością cieszy się również ubezpieczenie Bezpieczna Wyprawa.
Weryfikacja behawioralna. Klienci VeloBanku są zabezpieczeni nawet na poziomie swojego „cyfrowego charakteru pisma”, czyli weryfikacji behawioralnej. Mogą uruchomić bezpłatną usługę, która zapamiętuje w jaki sposób używają cyfrowej bankowości – jak szybko piszą na klawiaturze, klikają czy pod jakim kątem najczęściej trzymają smartfon korzystając z aplikacji VeloBanku. Kiedy system wykryje, że ktoś niepowołany realizuje operacje bankowe, wysyła powiadomienie, a podejrzana transakcja może zostać odrzucona.
Aplikacja mobilna VeloBanku została doceniona w konkursie branżowym Mobile Trends Awards 2023 za logowanie do bankowości internetowej banku z wykorzystaniem kodu QR zeskanowanego z wykorzystaniem bankowości mobilnej lub dowolnym skanerem kodów QR. Logowanie jest potwierdzane przez aplikację mobilną banku. Eliminuje to ryzyko pomyłki w haśle i loginie.
Więcej o bankowości mobilnej VeloBanku dowiesz się ze strony: https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-elektroniczna/bankowosc-mobilna.html
Źródło danych: opracowanie własne, dane zebrane od maja 2023 do marca 2024, przeanalizowane w zależności od tego, kiedy dana usługa/funkcjonalność została wdrożona.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.