Klienci VeloBanku do aplikacji najczęściej logują się w poniedziałek
Kiedyś służyła głównie do przelewów i kontrolowania salda rachunku. Dziś bankowość mobilna zdecydowanie wykracza poza tradycyjne rozumienie zdalnego dostępu do usług finansowych. VeloBank wziął pod lupę upodobania swoich klientów, którzy najczęściej w poniedziałek chwytają za telefon, by realizować płatności za media, kupować karty podarunkowe, opłacać parkometr lub wymieniać walutę. A wszystko to w aplikacji mobilnej zaprojektowanej zgodnie z ideą „mobile first”.
Statystyczny klient VeloBanku tydzień rozpoczyna od bankowania w telefonie. Poniedziałek to najchętniej wybierany dzień na załatwienie przelewów, sprawdzenie stanu konta i wiele innych spraw, które może wygodnie realizować dzięki bankowości mobilnej. Najrzadziej zdarza mu się bankować w aplikacji w niedzielę. Ulubioną porą dnia na posługiwanie się apką jest godzina 11:00. W skali miesiąca klienci średnio logują się do aplikacji 19 razy.
– Informacje o tym, kiedy, do czego i z jakim natężeniem klienci korzystają z naszej aplikacji mobilnej są niezwykle cenne. Uruchomiliśmy w banku hiperpersonalizację, co oznacza, że każdej osobie dostarczamy usługi i produkty dopasowane do potrzeb w danym momencie. Zgodnie z tym duchem planowaliśmy też aplikację mobilną. Zastosowaliśmy podejście mobile first, czyli skupiliśmy się na potrzebach osób, które głównie korzystają ze swojego banku w telefonie. Dodatkowo naszych użytkowników chroni m.in. weryfikacja behawioralna, a szeroki zakres VAS (value added service), sprawia, że nie musimy używać wielu różnych aplikacji. Wystarczy aplikacja VeloBanku, żeby kupić kartę podarunkową czy bilet, opłacić autostradę lub wymienić walutę – podkreśla Marta Dałkiewicz, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w VeloBanku.
Appka, która ułatwia życie. Aplikacja VeloBanku realizuje założenia beyond banking, czyli wychodzenia poza tradycyjne usługi finansowe. W aplikacji mobilnej można m.in. zakupić prezenty dla bliskich w postaci kart podarunkowych czy ułatwić sobie podróż. Poniżej kilka informacji o tym, jak najczęściej z tych funkcjonalności korzystają klienci VeloBanku.
Rachunek najczęściej za gaz. Żeby zyskać więcej czasu dla siebie klient VeloBanku chętnie chwyta za smartfona z zainstalowaną aplikacją mobilną i korzysta z usługi Moje Rachunki. W ten sposób oszczędza czas i automatyzuje płatności za bieżące opłaty. Jak to działa? Klienci, którzy mają aktywną usługę Moje Rachunki mają wgląd w faktury pochodzące od różnych dostawców i mogą szybko przejść do ich opłacenia pojedynczo lub zbiorczo. Tę metodę klienci VeloBanku wykorzystują najczęściej przy regulowaniu faktur za gaz, telefonię komórkową i energię elektryczną.
Karta podarunkowa do Google Play. Kiedy statystyczny użytkownik apki VeloBanku zechce obdarować kogoś bliskiego kartą podarunkową, w swoim telefonie najchętniej skorzysta z opcji zakupu vouchera do Google Play. Ta najczęściej wybierana usługa pozwala skorzystać z milionów aplikacji, gier, programów telewizyjnych czy filmów. Rekord sprzedaży tej karty podarunkowej padł w marcu tego roku.
VeloPodróżnik. Z bankiem w kieszeni klientowi VeloBanku nie straszna żadna podróż, ani ta bliższa, ani dalsza. Korzystając z opcji zakupu biletów komunikacji miejskiej w aplikacji, najczęściej decyduje się na przejazd autobusem lub tramwajem w Łodzi. Kiedy zaś przyjdzie mu skorzystać z samochodu, najchętniej używa wirtualnego parkometru na terenie Krakowa. Z apką łatwo też wybrać się w dalekie wojaże, jej statystyczny użytkownik najczęściej używał funkcjonalności umożliwiającej płatność za autostrady w trakcie ferii zimowych w Czechach, gdzie wykupił najwięcej E-Winiet. A dzięki funkcjonalnemu VeloKantorowi, nie opuszczając mobilnego banku, wymieniał złotówki na euro. Popularnością cieszy się również ubezpieczenie Bezpieczna Wyprawa.
Weryfikacja behawioralna. Klienci VeloBanku są zabezpieczeni nawet na poziomie swojego „cyfrowego charakteru pisma”, czyli weryfikacji behawioralnej. Mogą uruchomić bezpłatną usługę, która zapamiętuje w jaki sposób używają cyfrowej bankowości – jak szybko piszą na klawiaturze, klikają czy pod jakim kątem najczęściej trzymają smartfon korzystając z aplikacji VeloBanku. Kiedy system wykryje, że ktoś niepowołany realizuje operacje bankowe, wysyła powiadomienie, a podejrzana transakcja może zostać odrzucona.
Aplikacja mobilna VeloBanku została doceniona w konkursie branżowym Mobile Trends Awards 2023 za logowanie do bankowości internetowej banku z wykorzystaniem kodu QR zeskanowanego z wykorzystaniem bankowości mobilnej lub dowolnym skanerem kodów QR. Logowanie jest potwierdzane przez aplikację mobilną banku. Eliminuje to ryzyko pomyłki w haśle i loginie.
Więcej o bankowości mobilnej VeloBanku dowiesz się ze strony: https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-elektroniczna/bankowosc-mobilna.html
Źródło danych: opracowanie własne, dane zebrane od maja 2023 do marca 2024, przeanalizowane w zależności od tego, kiedy dana usługa/funkcjonalność została wdrożona.
Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy
Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.