Polacy oszczędzanie mają w genach, a wiedzy o finansach szukają w internecie
Oszczędzanie to jeden z najlepszych sposobów na zabezpieczenie przyszłości – zarówno dla siebie, jak i najbliższych, zwłaszcza na najmniej przewidziane sytuacje. Zgodnie z badaniem VeloBanku Polacy robią to świadomie. Niemal połowa badanych deklaruje, że samodzielnie doszła do wniosku, że warto odkładać. Do tego łatwy dostęp do informacji pozwala na wygodne pozyskiwanie wiedzy na temat finansów. Co czwarty oszczędzający szuka jej w internecie, następnie u konsultanta w banku.
„Ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka” – powtarzali często nasi dziadkowie i rodzice. Dziś, jak wynika z najnowszego badania VeloBanku, to znane od pokoleń powiedzenie dobrze oddaje strategie Polaków. Niezależnie od naszych możliwości, gromadzenie dodatkowych środków weszło nam w krew. W sumie 73% osób mniej lub bardziej regularnie gromadzi pieniądze na przyszłość, najczęściej nie więcej niż 1000 zł miesięcznie.
Spośród grona odkładających środki na przyszłość, aż 45% mówi, że samodzielnie doszło do wniosku, że warto oszczędzać. W tym gronie dominują mężczyźni (61%), mniej niż jedna trzecia kobiet udzieliła podobnej odpowiedzi. Niemal co piąty badany świadomość oszczędzania wyniósł z domu, inspirując się radami najbliższej rodziny. Na rozmowy o finansach prowadzone z bliskimi zdecydowanie bardziej otwarte są panie. Na trzecim miejscu plasuje się nasza inspiracja czasami Szkolnej Kasy Oszczędności. Nawet 6% ankietowanych odkłada pieniądze, jako kontynuację nawyku z czasów szkolnych. Dotyczy to niemal jednakowo kobiet (5%) i mężczyzn (6%).
Wiedza z sieci dostępna, ale nie zawsze godna uwagi
Informacji na temat skutecznego oszczędzania zazwyczaj szukamy w internecie. Zadeklarowało to 26% biorących udział w badaniu VeloBanku. Zawsze jednak trzeba mieć na uwadze kto jest autorem tych treści i uważać na potencjalne oszustwa, których obok wartościowych porad niestety w sieci nie brakuje. Na internetowe informacje o odkładaniu częściej wskazują mężczyźni (31%) niż kobiety (22%). Istotnym źródłem porad dla oszczędzających Polaków są konsultanci w bankach. Z ich eksperckiej wiedzy korzysta 12% ankietowanych, w podobnym stopniu mężczyźni oraz kobiety. Na ostatnim miejscu podium znajdują się social media. Profile oraz podcasty dotyczące finansów wybiera 7% z nas (8% pań i 5% panów).
Udając się do banku po wiedzę o finansach warto od razu zapoznać się z najnowszą ofertą i najlepszymi sposobami na oszczędzanie. Aktualnie w VeloBanku oszczędzający mają możliwość skorzystać z oferty Elastycznego Konta Oszczędnościowego z oprocentowaniem nawet 7% w skali roku. Jego atutami są m.in. brak kosztów prowadzenia oraz swoboda wpłat i wypłat bez utraty odsetek. Dla stawiających sobie konkretne cele w odkładaniu wygodną może okazać się Lokata na Nowe Środki do 180 tys. zł i z oprocentowaniem 5% w skali roku na 6 miesięcy. Pomoże ona zrealizować krótkoterminowe plany na wakacje albo inne, ważne dla nas i naszych najbliższych, potrzeby.
– Niemal 4 z 10 uczestników naszego badania uważa, że stosunkowo wysokie obecnie stopy procentowe będą spadać w ciągu najbliższego roku. Warto więc skorzystać z okazji i zdecydować się na jedną z najpopularniejszych, stabilnych form oszczędzania. Polacy chętnie sięgają po produkty bankowe takie, jak konta oszczędnościowe czy lokaty. VeloBank dysponuje bogatym portfolio instrumentów ułatwiających odkładanie dodatkowych środków na mniejsze lub większe wydatki. Oprócz flagowych propozycji jak Elastyczne Konto Oszczędnościowe czy Lokata na Nowe Środki jest na przykład VeloSkarbonka. Dostępny wraz z VeloKontem mechanizm pozwala w łatwy sposób odkładać niewielkie sumy zaokrąglając płatności realizowane przez użytkowników naszego rachunku osobistego. Systematyczność i konsekwencja w oszczędzaniu, z pomocą wygodnej oferty VeloBanku, może przynieść zaskakująco dobre efekty – zaznacza Dawid Zaleśny, Kierownik Sekcji Depozytów w Biurze produktów oszczędnościowych i rachunków w VeloBanku.
Informacje na temat sposobów wygodnego oszczędzania z VeloBankiem znajdziesz na stronie: https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/oszczednosci.
Metodologia badania: Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1145 osób. Kwoty dobrane według reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 12-15 kwietnia 2024. Metoda: CAWI.
Nota prawna: Promocja „Lokata na Nowe Środki” (edycja 11/2024) trwa od 26.06.2024 r. do 11.07.2024 r. W każdym okresie lokowania możesz założyć z Nowych Środków maksymalnie 2 lokaty do 180 000 zł każda z oprocentowaniem promocyjnym w skali roku: 4,8% na 3 miesiące, 5% na 6 miesięcy i 4,6% na 12 miesięcy. Oprocentowanie jest stałe, kapitalizacja na koniec okresu lokaty. Minimalna kwota lokaty z oprocentowaniem promocyjnym 5 000 zł (w placówkach), 1 000 zł (w bankowości internetowej, mobilnej, przez infolinię lub stronę internetową). Nowe Środki to nadwyżka środków pieniężnych ulokowanych przez klienta w dniu wpływu środków na lokatę, w stosunku do stanu środków pieniężnych na koniec 20.06.2024 r. Aby skorzystać z promocji, należy wyrazić zgody marketingowe.
Termin wpłaty na lokatę wynosi 7 dni od daty złożenia wniosku. Zasady założenia lokaty odnawialnej i nieodnawialnej zamieściliśmy w Regulaminie promocji. Jeżeli klient ma lokatę odnawialną, po upływie okresu promocyjnego oprocentowanie lokaty będzie zgodne z Tabelą Oprocentowania Lokat Terminowych.
Oferta Specjalna „Nowe środki na Elastycznym Koncie Oszczędnościowym” (edycja 7/2024) stałe oprocentowanie w skali roku przez 3 miesiące: 6,3% do 300 tys. zł albo 7% do 100 tys. zł i 6,3% dla nadwyżki od 100 tys. zł do 300 tys. zł dla nowego klienta, który otworzy Elastyczne Konto Oszczędnościowe za pośrednictwem kanałów zdalnych lub wniosku na stronie www.
Możesz skorzystać z oferty, jeśli wpłacisz nowe środki na Elastyczne Konto Oszczędnościowe w terminie do 25.06.2024 r. oraz wyrazisz zgody marketingowe. Definicję "nowych środków" i ''nowego klienta'' znajdziesz w regulaminie oferty.
Szczegółowe warunki ofert, w tym definicję „nowych środków” i „nowego klienta” znajdziesz w Regulaminach promocji/oferty specjalnej. Regulaminy, opłaty i prowizje dostępne na velobank.pl oraz w naszych placówkach.
W reklamie posługujemy się nazwami handlowymi - odpowiadające im nazwy usług reprezentatywnych znajdziesz na velobank.pl/slownik
Produkty oferuje VeloBank S.A.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.