Komunikaty PR

UBS: investors plan to use their capital to drive change after COVID-19

2021-06-09  |  11:30
Kontakt
  • The pandemic has made nearly eight in 10 investors want to reassess their life goals
  • Nine in 10 investors want their investments to align with their values
  • Nearly two thirds are more interested in sustainable investing as a result
  • Women and younger generations are the most motivated to make a difference in the world through charitable giving

 

With COVID-19 vaccinations accelerating and the economy opening, 90% of wealthy investors agree that the pandemic has made them want to align their investments with their values, according to the new Investor Watch survey by UBS, the world’s leading global wealth manager.

The report, which polled 3,800 investors across 15 markets globally, found investors increasingly want to use their capital to drive change and are looking to find greater purpose in their lives:

  • 79% felt that the pandemic made them reassess what is most important
  • Nearly half plan to increase their charitable giving
  • Almost sixty percent are more interested in investing sustainably than they were before the pandemic.

 

“The pandemic has prompted many investors to re-evaluate what matters most to them and now have a renewed desire to contribute more to benefit society,” said Tom Naratil, Co-President of UBS Global Wealth Management and President of UBS Americas. “It is incredibly encouraging to see that purpose-driven investment will be a priority for investors in the years to come. This is a unique moment where wealth managers have the opportunity to help their clients create immense change and better outcomes for future generations.”

The survey found that younger generations turned their attention more to purpose-related investing as a result of the pandemic. Seventy-nine percent of investors aged 50 and under noted that the pandemic made them want to make more of a difference in the world, compared to fifty-one percent of investors over 50. Nearly three-quarters of this younger demographic also want to develop or update a comprehensive financial plan.

Iqbal Khan, Co-President of UBS Global Wealth Management, said: “Globally, investors are motivated to play their part in making the world a better, more sustainable place. The heightened interest in charitable giving and desire to obtain sustainable investing advice from younger generations is a sign, too, that this mindset may be here to stay.”

From a gender perspective, more women have seen the pandemic as a time for reflection. Eighty-four percent said that they have reassessed their goals amid the pandemic, compared to seventy-six percent of men. As investors begin to put the pandemic behind them, fifty-one percent of women plan to increase charitable giving compared with forty-two percent of men.

About the UBS Investor Watch Survey

For this edition of UBS Investor Watch, we surveyed 3,800 investors. They were made up of those over 25 years old with at least $1 million in investable assets. The global sample was split across 15 markets: Argentina, Brazil, mainland China, France, Germany, Hong Kong, Italy, Japan, Mexico, Russia, Singapore, Switzerland, the UAE, the UK and the US. The research was conducted in May 2021. Findings were compared to study conducted in May of 2020 among more than 3,750 investors with similar asset levels and age groups.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość BRAK ZDJĘCIA
2024-04-17 | 12:40

VeloBank z nowym domem mediowym

VeloBank rozstrzygnął przetarg na obsługę mediową w kanałach offline oraz digital. Zwycięską ofertę złożyła agencja Initiative. Firma zajmie się kompleksowymi działaniami reklamowymi VeloBanku. Pierwsza wspólna kampania
Bankowość VW FS Polska przeprowadził wartą 1,5 mld zł emisję obligacji
2024-04-16 | 11:00

VW FS Polska przeprowadził wartą 1,5 mld zł emisję obligacji

Przeprowadzona emisja na kwotę 1,5 mld zł jest największą emisją obligacji spółki Volkswagen Financial Services Polska zorganizowaną na rynku lokalnym. Do roli wyłącznego
Bankowość Olivia Star z zielonym finansowaniem
2024-04-11 | 11:15

Olivia Star z zielonym finansowaniem

Olivia Star z zielonym finansowaniem   Zdjęcia: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jMpdkLAQaMZOAtU0ZQ?e=fVcMwE   Olivia Star otrzymała zielony kredyt Green Loan - i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.