UBS: inwestorzy planują wykorzystać swój kapitał do napędzania zmian po COVID-19
- Globalna epidemia sprawiła, że prawie 8 na 10 respondentów chce zastanowić się nad swoimi życiowymi celami.
- 9 na 10 osób chce, aby ich inwestycje były godne z wyznawanymi przez nich wartościami.
- W rezultacie prawie dwie trzecie badanych jest bardziej zainteresowanych inwestowaniem w sposób zrównoważony.
- Kobiety i młodsze pokolenie mają największą motywację do przekazywania datków na cele dobroczynne i w ten sposób przyczyniać się do zmian na świecie.
Zurych, 2 czerwca 2021 r.– Jak wynika z nowego badania Investor Watch przeprowadzonego przez UBS, w miarę jak coraz więcej osób szczepi się przeciwko koronawirusowi a gospodarka zaczyna się odmrażać, 90 proc. bogatych inwestorów potwierdza, że pandemia sprawiła, że chcą dostosować swoje inwestycje do własnych wartości.
Raport, w którym zebrano opinie 3800 inwestorów z 15 krajów z całego świata, wykazał, że coraz częściej myślą oni o tym, aby wykorzystać swój kapitał do tego, by świat się zmienił i chcą, aby w ich życiu obecny był jakiś wyższy cel:
- 79 proc. osób uważa, że pandemia pozwoliła im przewartościować swoje życie.
- Prawie połowa planuje zwiększyć ilość środków przekazywanych na cele dobroczynne.
- Prawie 60 proc. osób jest bardziej zainteresowanych inwestowaniem w sposób zrównoważony teraz niż przed pandemią.
Jak powiedział Tom Naratil, współprezes UBS Global Wealth Management i Prezes UBS Americas: „Pandemia skłoniła wielu inwestorów do zastanowienia się nad tym, co tak naprawdę jest dla nich najważniejsze, co z kolei spowodowało zmianę nastawienia i pragnienie wniesienia większego wkładu w kwestie korzystne dla ogółu społeczeństwa”. „Niezmiernie cieszy nas to, że w najbliższych latach priorytetem dla inwestorów będzie inwestycja nakierowana na wyższy cel. To niezwykła chwila, w której doradcy inwestycyjni mogą pomóc swoim klientom wprowadzić rzeczywiste zmiany z myślą o zapewnieniu lepszej przyszłości dla kolejnych pokoleń.”
Ankieta wykazała, że ze względu na pandemię młodsze pokolenia zwracają teraz większą uwagę na inwestowanie w wyższe cele. 79 proc. inwestorów w wieku 50 lat i mniej stwierdziło, że wskutek globalnej epidemii pragną teraz bardziej przyczynić się do wprowadzenia pozytywnych zmian na świecie, co można porównać do 51 proc. inwestorów w wieku powyżej 50 lat. Prawie trzy czwarte osób z pierwszej grupy chce również opracować albo zmienić swój ogólny plan finansowy.
Jak stwierdził Iqbal Khan, współprezes UBS Global Wealth Management: „Inwestorzy z całego świata pragną odegrać jakąś rolę w wysiłkach zmierzających do tego, by świat stał się bardziej zrównoważonym miejscem życia. Większe zainteresowanie młodszych pokoleń datkami na cele dobroczynne i pragnienie uzyskania porad dotyczących bardziej zrównoważonego inwestowania wskazuje również na to, że to nastawienie obowiązywać będzie przez dłuższy czas.”
Kobiety w większej mierze postrzegały pandemię jako czas na refleksję. 84 proc. z nich powiedziało, że w czasie pandemii ponownie zastanowiły się nad swoimi życiowymi celami, co można porównać z 76 proc. mężczyzn. W miarę jak inwestorzy zaczynają zapominać o epidemii koronawirusa, 51 proc. kobiet planuje zwiększyć wydatki na cele dobroczynne w porównaniu do 42 proc. mężczyzn.
Informacje o badaniu UBS Investor Watch
Niniejsza edycja badania UBS Investor Watch przeprowadzona została z udziałem 3800 inwestorów. Były to osoby w wieku powyżej 25 lat, które posiadają środki na inwestycje o wartości powyżej miliona dolarów amerykańskich. Międzynarodowi respondenci pochodzili z 15 krajów: Argentyny, Brazylii, Chin kontynentalnych, Francji, Niemiec, Hongkongu, Włoch, Japonii, Meksyku, Rosji, Singapuru, Szwajcarii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wielkiej Brytanii i USA. Badanie przeprowadzone zostało w maju 2021 r. Wyniki porównano do badania przeprowadzonego w maju 2020 r. z udziałem 3750 inwestorów posiadających podobny majątek i w podobnym przedziale wiekowym.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.