UBS: inwestorzy planują wykorzystać swój kapitał do napędzania zmian po COVID-19
- Globalna epidemia sprawiła, że prawie 8 na 10 respondentów chce zastanowić się nad swoimi życiowymi celami.
- 9 na 10 osób chce, aby ich inwestycje były godne z wyznawanymi przez nich wartościami.
- W rezultacie prawie dwie trzecie badanych jest bardziej zainteresowanych inwestowaniem w sposób zrównoważony.
- Kobiety i młodsze pokolenie mają największą motywację do przekazywania datków na cele dobroczynne i w ten sposób przyczyniać się do zmian na świecie.
Zurych, 2 czerwca 2021 r.– Jak wynika z nowego badania Investor Watch przeprowadzonego przez UBS, w miarę jak coraz więcej osób szczepi się przeciwko koronawirusowi a gospodarka zaczyna się odmrażać, 90 proc. bogatych inwestorów potwierdza, że pandemia sprawiła, że chcą dostosować swoje inwestycje do własnych wartości.
Raport, w którym zebrano opinie 3800 inwestorów z 15 krajów z całego świata, wykazał, że coraz częściej myślą oni o tym, aby wykorzystać swój kapitał do tego, by świat się zmienił i chcą, aby w ich życiu obecny był jakiś wyższy cel:
- 79 proc. osób uważa, że pandemia pozwoliła im przewartościować swoje życie.
- Prawie połowa planuje zwiększyć ilość środków przekazywanych na cele dobroczynne.
- Prawie 60 proc. osób jest bardziej zainteresowanych inwestowaniem w sposób zrównoważony teraz niż przed pandemią.
Jak powiedział Tom Naratil, współprezes UBS Global Wealth Management i Prezes UBS Americas: „Pandemia skłoniła wielu inwestorów do zastanowienia się nad tym, co tak naprawdę jest dla nich najważniejsze, co z kolei spowodowało zmianę nastawienia i pragnienie wniesienia większego wkładu w kwestie korzystne dla ogółu społeczeństwa”. „Niezmiernie cieszy nas to, że w najbliższych latach priorytetem dla inwestorów będzie inwestycja nakierowana na wyższy cel. To niezwykła chwila, w której doradcy inwestycyjni mogą pomóc swoim klientom wprowadzić rzeczywiste zmiany z myślą o zapewnieniu lepszej przyszłości dla kolejnych pokoleń.”
Ankieta wykazała, że ze względu na pandemię młodsze pokolenia zwracają teraz większą uwagę na inwestowanie w wyższe cele. 79 proc. inwestorów w wieku 50 lat i mniej stwierdziło, że wskutek globalnej epidemii pragną teraz bardziej przyczynić się do wprowadzenia pozytywnych zmian na świecie, co można porównać do 51 proc. inwestorów w wieku powyżej 50 lat. Prawie trzy czwarte osób z pierwszej grupy chce również opracować albo zmienić swój ogólny plan finansowy.
Jak stwierdził Iqbal Khan, współprezes UBS Global Wealth Management: „Inwestorzy z całego świata pragną odegrać jakąś rolę w wysiłkach zmierzających do tego, by świat stał się bardziej zrównoważonym miejscem życia. Większe zainteresowanie młodszych pokoleń datkami na cele dobroczynne i pragnienie uzyskania porad dotyczących bardziej zrównoważonego inwestowania wskazuje również na to, że to nastawienie obowiązywać będzie przez dłuższy czas.”
Kobiety w większej mierze postrzegały pandemię jako czas na refleksję. 84 proc. z nich powiedziało, że w czasie pandemii ponownie zastanowiły się nad swoimi życiowymi celami, co można porównać z 76 proc. mężczyzn. W miarę jak inwestorzy zaczynają zapominać o epidemii koronawirusa, 51 proc. kobiet planuje zwiększyć wydatki na cele dobroczynne w porównaniu do 42 proc. mężczyzn.
Informacje o badaniu UBS Investor Watch
Niniejsza edycja badania UBS Investor Watch przeprowadzona została z udziałem 3800 inwestorów. Były to osoby w wieku powyżej 25 lat, które posiadają środki na inwestycje o wartości powyżej miliona dolarów amerykańskich. Międzynarodowi respondenci pochodzili z 15 krajów: Argentyny, Brazylii, Chin kontynentalnych, Francji, Niemiec, Hongkongu, Włoch, Japonii, Meksyku, Rosji, Singapuru, Szwajcarii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wielkiej Brytanii i USA. Badanie przeprowadzone zostało w maju 2021 r. Wyniki porównano do badania przeprowadzonego w maju 2020 r. z udziałem 3750 inwestorów posiadających podobny majątek i w podobnym przedziale wiekowym.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.