UBS: inwestorzy planują wykorzystać swój kapitał do napędzania zmian po COVID-19
- Globalna epidemia sprawiła, że prawie 8 na 10 respondentów chce zastanowić się nad swoimi życiowymi celami.
- 9 na 10 osób chce, aby ich inwestycje były godne z wyznawanymi przez nich wartościami.
- W rezultacie prawie dwie trzecie badanych jest bardziej zainteresowanych inwestowaniem w sposób zrównoważony.
- Kobiety i młodsze pokolenie mają największą motywację do przekazywania datków na cele dobroczynne i w ten sposób przyczyniać się do zmian na świecie.
Zurych, 2 czerwca 2021 r.– Jak wynika z nowego badania Investor Watch przeprowadzonego przez UBS, w miarę jak coraz więcej osób szczepi się przeciwko koronawirusowi a gospodarka zaczyna się odmrażać, 90 proc. bogatych inwestorów potwierdza, że pandemia sprawiła, że chcą dostosować swoje inwestycje do własnych wartości.
Raport, w którym zebrano opinie 3800 inwestorów z 15 krajów z całego świata, wykazał, że coraz częściej myślą oni o tym, aby wykorzystać swój kapitał do tego, by świat się zmienił i chcą, aby w ich życiu obecny był jakiś wyższy cel:
- 79 proc. osób uważa, że pandemia pozwoliła im przewartościować swoje życie.
- Prawie połowa planuje zwiększyć ilość środków przekazywanych na cele dobroczynne.
- Prawie 60 proc. osób jest bardziej zainteresowanych inwestowaniem w sposób zrównoważony teraz niż przed pandemią.
Jak powiedział Tom Naratil, współprezes UBS Global Wealth Management i Prezes UBS Americas: „Pandemia skłoniła wielu inwestorów do zastanowienia się nad tym, co tak naprawdę jest dla nich najważniejsze, co z kolei spowodowało zmianę nastawienia i pragnienie wniesienia większego wkładu w kwestie korzystne dla ogółu społeczeństwa”. „Niezmiernie cieszy nas to, że w najbliższych latach priorytetem dla inwestorów będzie inwestycja nakierowana na wyższy cel. To niezwykła chwila, w której doradcy inwestycyjni mogą pomóc swoim klientom wprowadzić rzeczywiste zmiany z myślą o zapewnieniu lepszej przyszłości dla kolejnych pokoleń.”
Ankieta wykazała, że ze względu na pandemię młodsze pokolenia zwracają teraz większą uwagę na inwestowanie w wyższe cele. 79 proc. inwestorów w wieku 50 lat i mniej stwierdziło, że wskutek globalnej epidemii pragną teraz bardziej przyczynić się do wprowadzenia pozytywnych zmian na świecie, co można porównać do 51 proc. inwestorów w wieku powyżej 50 lat. Prawie trzy czwarte osób z pierwszej grupy chce również opracować albo zmienić swój ogólny plan finansowy.
Jak stwierdził Iqbal Khan, współprezes UBS Global Wealth Management: „Inwestorzy z całego świata pragną odegrać jakąś rolę w wysiłkach zmierzających do tego, by świat stał się bardziej zrównoważonym miejscem życia. Większe zainteresowanie młodszych pokoleń datkami na cele dobroczynne i pragnienie uzyskania porad dotyczących bardziej zrównoważonego inwestowania wskazuje również na to, że to nastawienie obowiązywać będzie przez dłuższy czas.”
Kobiety w większej mierze postrzegały pandemię jako czas na refleksję. 84 proc. z nich powiedziało, że w czasie pandemii ponownie zastanowiły się nad swoimi życiowymi celami, co można porównać z 76 proc. mężczyzn. W miarę jak inwestorzy zaczynają zapominać o epidemii koronawirusa, 51 proc. kobiet planuje zwiększyć wydatki na cele dobroczynne w porównaniu do 42 proc. mężczyzn.
Informacje o badaniu UBS Investor Watch
Niniejsza edycja badania UBS Investor Watch przeprowadzona została z udziałem 3800 inwestorów. Były to osoby w wieku powyżej 25 lat, które posiadają środki na inwestycje o wartości powyżej miliona dolarów amerykańskich. Międzynarodowi respondenci pochodzili z 15 krajów: Argentyny, Brazylii, Chin kontynentalnych, Francji, Niemiec, Hongkongu, Włoch, Japonii, Meksyku, Rosji, Singapuru, Szwajcarii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wielkiej Brytanii i USA. Badanie przeprowadzone zostało w maju 2021 r. Wyniki porównano do badania przeprowadzonego w maju 2020 r. z udziałem 3750 inwestorów posiadających podobny majątek i w podobnym przedziale wiekowym.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.