VeloBank na podium wraz z gigantami świata finansów
Niedawno świętował swoje pierwsze urodziny, a prezentów z tej okazji ciągle przybywa. 30 listopada br. w Londynie VeloBank otrzymał tytuły Best Newcomer Banking Brand oraz Tech Team of the Year w prestiżowym międzynarodowym konkursie Banking Tech Awards 2023. Na najwyższym miejscu na podium stanął dwukrotnie, świętując wspólnie z takimi potęgami jak J.P. Morgan, Wells Fargo, HSBC czy Lloyds Banking Group. Z całej puli ponad kilkuset nominowanych jest jedynym polskim bankiem docenionym przez jury konkursu. Globalne środowisko finansowe wyróżniło VeloBank za konsekwentne kształtowanie technologicznych trendów i zbudowanie przełomowej marki, której DNA oparte jest o fintechowe podejście do tworzenia najlepszych usług i produktów dla klientów.
VeloBank ma za sobą rok działalności na polskim rynku. W tym czasie zdążył już z wyprzedzeniem zrealizować niektóre cele strategiczne, założone na 2023 r. Marka cieszy się też ogromnym zainteresowaniem klientów. W 12 miesięcy bank otworzył już prawie 200 tys. VeloKont – flagowych rachunków osobistych. Sukces nowego brandu doceniła także kapituła bankowych Oskarów, czyli Banking Tech Awards 2023.
Podczas wielkiego święta celebrującego osiągnięcia najlepszych z najlepszych na globalnych rynkach finansowych VeloBank otrzymał aż dwie nagrody. Dzięki swojej strategii, filozofii i determinacji zespołu zdobył tytuł najlepszej marki bankowej (Best Newcomer Banking Brand). Jury doceniło wyjątkową historię rebrandingu banku, przeprowadzonego z sukcesem w zaledwie 5 tygodni oraz zbudowaną w jego procesie wyróżniającą się markę na polskim, jak i światowym rynku. VeloBank na pierwszym miejscu postawił potrzeby swoich klientów i zwinność, właściwą fintechom.
Skupienie na cyfrowym rozwoju usług przyniosło VeloBankowi także drugą wygraną w konkursie. Zespół IT, pod przewodnictwem Przemysława Kocha, otrzymał tytuł technologicznego zespołu roku (Tech Team of the Year). Styl pracy w trybie eXtreme Agile, zakładający wdrażanie innowacji i projektów technologicznych w najkrótszym możliwym czasie – dni, tygodni zamiast miesięcy czy lat, to tylko jeden z wyróżników cechujących działania tego działu VeloBanku.
– Podwójny bankowy Oskar przyznany VeloBankowi przez jury konkursu, to ukoronowanie pierwszego roku działalności na rynku. Nie znam innego banku pomostowego, który miałyby takie sukcesy. Zaprosiliśmy naszych klientów do świata wyjątkowej marki i wyjątkowej technologii. Tu ogromną rolę odegrały zespoły marketingu i IT, którym dziękuję za niesłabnącą energię, zaangażowanie i innowacyjne pomysły, które zmieniają oblicze bankowości – mówi Adam Marciniak, Prezes Zarządu VeloBanku.
– Zaczęliśmy od ogromnego wyzwania, jakim było zbudowanie banku praktycznie od nowa i to w ekstremalnie krótkim czasie. Już teraz wiemy, że przekroczymy zakładane na ten rok plany biznesowe. Stworzyliśmy wiele przełomowych produktów opartych o nowe technologie, które nasi użytkownicy pokochali i które przyciągają coraz to nowych klientów. Ten sukces smakuje szczególnie wyjątkowo przy tak dużej konkurencji ze strony globalnych graczy, będących na rynku od wielu lat – mówi Adrian Adamowicz, Członek Zarządu VeloBanku ds. produktu i sieci sprzedaży.
– Stworzyliśmy nie tylko markę – tworzymy cały Świat Bardziej Velo, w którym słuchamy naszych klientów, odpowiadamy na ich potrzeby i pokazujemy, że wygodne bankowanie może być częścią nowoczesnego stylu życia. Odebranie tej nagrody to potwierdzenie, że nie ma rzeczy niemożliwych. Nasz brand powstał w 5 tygodni i już po 12 miesiącach równa się z potęgami, które mają nawet po prawie 200 lat historii… Takie rzeczy są osiągalne tylko dzięki pełnym pasji ludziom i odwadze. Przed nami kolejne rozdziały - jestem przekonana, że będą równie ciekawe – mówi Katarzyna Meissner, Dyrektor Zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.
Kapituła konkursu Banking Tech Awards doceniła także pozostałe innowacje i osoby rozwijające technologiczne oblicze VeloBanku. Bank był finalistą w kategoriach Best Tech Overhaul – Front Office, Best Use of Data, Top Innovation – Beyond Banking i Tech Leadership.
Konkurs Banking Tech Awards 2023 odbył się już po raz 24, a jego organizatorem jest redakcja renomowanego portalu branżowego FinTech Futures, który jest jednym z największych międzynarodowych domów mediowych obsługujących sektor bankowy i branżę fintech. Wydarzenie zgromadziło wiele tuzów globalnej bankowości. Wśród nominowanych projektów znalazły się innowacje światowych marek, jak J.P. Morgan, Deutsche Bank czy HSBC.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.