Komunikaty PR

Walentynki nie tylko dla zakochanych [BADANIE]

2024-02-08  |  15:20

Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie VeloBanku, walentynki niekoniecznie muszą być wyłącznie świętem miłości romantycznej. Co trzeci Polak tego dnia skupi się na rodzinie, przyjaciołach lub samym sobie. Zgodnie z badaniem banku, którego nazwę bez trudu da się zmienić z „VELO” na „LOVE”, Polacy rozszerzają walentynki i dzień 14 lutego spędzają nie tylko z drugą połówką, ale doceniają tego dnia również siebie lub bliskich.

Ilu ludzi, tyle sposobów na celebrowanie zbliżających się walentynek. Zakochani w tym święcie eksperci VeloBanku sprawdzili w zleconym przez siebie badaniu, że 56 proc. Polaków spędzi ten dzień w towarzystwie partnera lub partnerki, ale już co piąty ankietowany wybiera czas ze sobą samym, a w sumie 13 proc. zaplanuje aktywności z dziećmi, rodzicami, przyjaciółmi, znajomymi czy rodzeństwem. 14 lutego wcale nie musimy robić nie specjalnego. W tym roku imieniny Walentego 47 proc. ankietowanych potraktuje jak każdy inny dzień w roku. Z kolei 44 proc. z nas zamierza spędzić ten czas, idąc do restauracji lub kina, oglądając film w domu, jedząc obiad lub bawiąc się z najbliższymi, udając się na spacer albo czytając książkę.

Docenianie ważne, jak zakochanie

Gdy VeloBank zamienił pytanie „Z kim spędzasz walentynki?” na „Kogo tego dnia doceniasz?” okazało się, że docenianie wychodzi Polakom bardzo dobrze. 48 proc. z nas w walentynki doceni swoją partnerkę lub partnera, a aż 34 proc. za najważniejsze osoby tego dnia wskazuje członków rodziny, przyjaciół i samych siebie. W przypadku 13 proc. ankietowanych w centrum uwagi staną dzieci, natomiast przyjacielowi lub przyjaciółce czas poświęci 5 proc. z nas. Docenimy tego dnia także rodziców (3 proc.) oraz rodzeństwo albo znajomych (po 2 proc. odpowiedzi). 9 proc. Polaków wykorzysta święto zakochanych, by samodzielnie miło spędzić dzień.

Spędzając walentynki solo 54 proc. z nas sprawi sobie prezent (częściej kobiety – 66 proc., niż mężczyźni – 33 proc.). 45 proc. badanych zdecyduje się na obejrzenie filmu. Wysoko w zestawieniu aktywności pozwalających docenić siebie w dzień zakochanych jest zjedzenie czegoś pysznego. Taką odpowiedź wybrało 32 proc. ankietowanych. Innymi wyborami Polaków, którzy świętują własną miłość, są też spotkania z bliskimi (27 proc.), lektura książek (24 proc.), zabiegi kosmetyczne lub uprawianie sportu (18 proc.), podróże (16 proc.), a nawet medytacja (9 proc.).

Dla tych, którzy chcą skorzystać z oferty banku, by zrobić coś dla siebie lub bliskich, przygotowano dwa produkty. Przede wszystkim Lokatę Walentynkową z oprocentowaniem 5% w skali roku na 3 miesiące, ważną do 18 lutego br. Ponadto, wspólnie z PRU, bank pod hasłem „Rozmowy z miłości o przyszłości” zaoferuje ubezpieczenie Start w Życie, które pozwala systematycznie gromadzić kapitał na potrzeby i marzenia dziecka w okresie jego startu w dorosłe życie.

Nasza rzeczywistość, pełna informacyjnego szumu i szalonego tempa życia, pokazuje, że niczego tak nie potrzebujemy dzisiaj, jak poczucia bezpieczeństwa i stabilności. Szczególnie teraz – jak wykazały nasze badania – 14 lutego staje się nie tylko świętem zakochanych, ale również zrozumienia i docenienia. A to można i należy celebrować z wieloma bliskimi osobami, a nawet z dalszymi znajomymi, pamiętając przy tym o samych sobie. Od początku powstania naszego banku zwracamy uwagę na emocje i promujemy pozytywne wartości. Dlatego na ten najbliższy czas zmieniamy się w LoveBank i zapraszamy do rozmowy o tym, co najważniejsze. O dbaniu o relacje i celebrowaniu piękna tych uczuć, które sprawiają, że stajemy się lepszymi ludźmi – podkreśla Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.

Bliskim w prezencie ofiarujemy czas

Miłość niejedno ma imię, a zgodnie z badaniem zrealizowanym na zlecenie VeloBanku, tych imion jest całkiem sporo. Aż 57 proc. badanych, którzy 14 lutego doceniają swoich bliskich, uważa, że najwyższą formą okazania wdzięczności jest wspólne spędzenie czasu. Twierdzi tak 66 proc. kobiet i 46 proc. mężczyzn. Aż 45 proc. z nas planuje obdarować swoją rodzinę lub przyjaciół słowami wdzięczności, co jest dużo popularniejsze wśród pań (51 proc.), niż panów (38 proc.). Na wręczenie drobnego upominku zdecyduje się 44 proc. ankietowanych (48 proc. kobiet i 39 proc. mężczyzn). Innymi sposobami na walentynkowe docenianie najbliższych będą w tym roku: niespodzianki (35 proc.), komplementy (29 proc.) oraz wizyta w kinie lub restauracji (19 proc.).

Celebrujemy przywiązanie, miłość i wspólne chwile

Zgodnie z danymi rozkochującego w sobie klientów VeloBanku, swych bliskich doceniamy w głównej mierze za to, że dzielą z nami życie (51 proc.), kochają nas (50 proc.) i spędzają z nami swój czas (40 proc.). Ważna jest też dla nas możliwość rozmowy z drugim człowiekiem (38 proc.) oraz jego szczerość (33 proc.). Polacy podkreślają, że cenią sobie obecność bliskich we wspólnym mieszkaniu, tego zdania jest 22 proc. ankietowanych. Rodzina i przyjaciele inspirują nas (20 proc.) i poświęcają czas np. na wspólne gotowanie, które ważne jest dla 15 proc. respondentów.

Metodologia: badanie przeprowadzono na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1045 osób. Kwoty dobrane według reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji:  26 - 29 stycznia 2024. Metoda: CAWI.

Nota prawna: Lokata dostępna wyłącznie w Bankowości Mobilnej dla kwoty od 1 tys. zł do 20 tys. zł. Można posiadać tylko 1 aktywną Lokatę Walentynkową. Kapitalizacja odsetek na koniec okresu umownego. Szczegóły oferty, w tym zasady założenia lokaty odnawialnej i nieodnawialnej zamieściliśmy w Tabeli Oprocentowania Lokat Terminowych. Jeżeli masz lokatę odnawialną, po upływie okresu umownego oprocentowanie lokaty będzie zgodne z Tabelą Oprocentowania Lokat Terminowych. Oferta dostępna do 18.02.2024 r.

Zakres ochrony ubezpieczeniowej oraz wysokość składki uzależnione są od wybranej gwarantowanej sumy z tytułu dożycia/sumy ubezpieczenia, wybranego zakresu rozszerzającego zakres ubezpieczenia, okresu ubezpieczenia, częstotliwości opłacania składki, wieku ubezpieczonego oraz oceny ryzyka ubezpieczeniowego. Przed zakupem ubezpieczenia koniecznie przeczytaj Ogólne Warunki Ubezpieczenia Start w Życie oraz Ogólne Warunki Ubezpieczeń Dodatkowych. Znajdziesz w nich informacje m.in. o warunkach i zakresie ochrony,  ograniczeniach oraz wyłączeniach odpowiedzialności Ubezpieczyciela. Szczegółowe informacje i dokumenty znajdziesz na stronie internetowej www.velobank.pl/ubezpieczenia.

Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Produkt oferuje VeloBank S.A. Więcej informacji, opłaty i prowizje dostępne na velobank.pl i w naszych placówkach.

Bank posługuje się nazwami handlowymi - odpowiadające im nazwy usług reprezentatywnych i ich definicje znajdują się na www.velobank.pl/slownik

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Na majówkę warto zabrać bank w telefonie Biuro prasowe
2024-04-26 | 08:45

Na majówkę warto zabrać bank w telefonie

Majówka tuż, tuż, a większość z nas ma w tym czasie wiele spraw na głowie. Niezależnie od tego, czy wybieramy się nad Morze Bałtyckie, czy na zagraniczne wojaże, szukamy
Bankowość VeloBank pogłębił integrację z aplikacją mObywatel i e-Dowód
2024-04-25 | 08:30

VeloBank pogłębił integrację z aplikacją mObywatel i e-Dowód

VeloBank, jako pierwszy bank w Polsce, zintegrował się z Węzłem Krajowym w celu wykorzystania Środka Identyfikacji Elektronicznej do weryfikacji klientów. Wykorzystanie
Bankowość Firmę i konto w VeloBanku założysz bez wychodzenia z domu
2024-04-24 | 09:00

Firmę i konto w VeloBanku założysz bez wychodzenia z domu

Średnio 30 proc. polskiego PKB generują mikroprzedsiębiorcy. Każdego dnia swoją przygodę z biznesem rozpoczyna w naszym kraju ok. 1000 nowych firm. Ich założyciele muszą odnaleźć się w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.