Walentynki nie tylko dla zakochanych [BADANIE]
Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie VeloBanku, walentynki niekoniecznie muszą być wyłącznie świętem miłości romantycznej. Co trzeci Polak tego dnia skupi się na rodzinie, przyjaciołach lub samym sobie. Zgodnie z badaniem banku, którego nazwę bez trudu da się zmienić z „VELO” na „LOVE”, Polacy rozszerzają walentynki i dzień 14 lutego spędzają nie tylko z drugą połówką, ale doceniają tego dnia również siebie lub bliskich.
Ilu ludzi, tyle sposobów na celebrowanie zbliżających się walentynek. Zakochani w tym święcie eksperci VeloBanku sprawdzili w zleconym przez siebie badaniu, że 56 proc. Polaków spędzi ten dzień w towarzystwie partnera lub partnerki, ale już co piąty ankietowany wybiera czas ze sobą samym, a w sumie 13 proc. zaplanuje aktywności z dziećmi, rodzicami, przyjaciółmi, znajomymi czy rodzeństwem. 14 lutego wcale nie musimy robić nie specjalnego. W tym roku imieniny Walentego 47 proc. ankietowanych potraktuje jak każdy inny dzień w roku. Z kolei 44 proc. z nas zamierza spędzić ten czas, idąc do restauracji lub kina, oglądając film w domu, jedząc obiad lub bawiąc się z najbliższymi, udając się na spacer albo czytając książkę.
Docenianie ważne, jak zakochanie
Gdy VeloBank zamienił pytanie „Z kim spędzasz walentynki?” na „Kogo tego dnia doceniasz?” okazało się, że docenianie wychodzi Polakom bardzo dobrze. 48 proc. z nas w walentynki doceni swoją partnerkę lub partnera, a aż 34 proc. za najważniejsze osoby tego dnia wskazuje członków rodziny, przyjaciół i samych siebie. W przypadku 13 proc. ankietowanych w centrum uwagi staną dzieci, natomiast przyjacielowi lub przyjaciółce czas poświęci 5 proc. z nas. Docenimy tego dnia także rodziców (3 proc.) oraz rodzeństwo albo znajomych (po 2 proc. odpowiedzi). 9 proc. Polaków wykorzysta święto zakochanych, by samodzielnie miło spędzić dzień.
Spędzając walentynki solo 54 proc. z nas sprawi sobie prezent (częściej kobiety – 66 proc., niż mężczyźni – 33 proc.). 45 proc. badanych zdecyduje się na obejrzenie filmu. Wysoko w zestawieniu aktywności pozwalających docenić siebie w dzień zakochanych jest zjedzenie czegoś pysznego. Taką odpowiedź wybrało 32 proc. ankietowanych. Innymi wyborami Polaków, którzy świętują własną miłość, są też spotkania z bliskimi (27 proc.), lektura książek (24 proc.), zabiegi kosmetyczne lub uprawianie sportu (18 proc.), podróże (16 proc.), a nawet medytacja (9 proc.).
Dla tych, którzy chcą skorzystać z oferty banku, by zrobić coś dla siebie lub bliskich, przygotowano dwa produkty. Przede wszystkim Lokatę Walentynkową z oprocentowaniem 5% w skali roku na 3 miesiące, ważną do 18 lutego br. Ponadto, wspólnie z PRU, bank pod hasłem „Rozmowy z miłości o przyszłości” zaoferuje ubezpieczenie Start w Życie, które pozwala systematycznie gromadzić kapitał na potrzeby i marzenia dziecka w okresie jego startu w dorosłe życie.
– Nasza rzeczywistość, pełna informacyjnego szumu i szalonego tempa życia, pokazuje, że niczego tak nie potrzebujemy dzisiaj, jak poczucia bezpieczeństwa i stabilności. Szczególnie teraz – jak wykazały nasze badania – 14 lutego staje się nie tylko świętem zakochanych, ale również zrozumienia i docenienia. A to można i należy celebrować z wieloma bliskimi osobami, a nawet z dalszymi znajomymi, pamiętając przy tym o samych sobie. Od początku powstania naszego banku zwracamy uwagę na emocje i promujemy pozytywne wartości. Dlatego na ten najbliższy czas zmieniamy się w LoveBank i zapraszamy do rozmowy o tym, co najważniejsze. O dbaniu o relacje i celebrowaniu piękna tych uczuć, które sprawiają, że stajemy się lepszymi ludźmi – podkreśla Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.
Bliskim w prezencie ofiarujemy czas
Miłość niejedno ma imię, a zgodnie z badaniem zrealizowanym na zlecenie VeloBanku, tych imion jest całkiem sporo. Aż 57 proc. badanych, którzy 14 lutego doceniają swoich bliskich, uważa, że najwyższą formą okazania wdzięczności jest wspólne spędzenie czasu. Twierdzi tak 66 proc. kobiet i 46 proc. mężczyzn. Aż 45 proc. z nas planuje obdarować swoją rodzinę lub przyjaciół słowami wdzięczności, co jest dużo popularniejsze wśród pań (51 proc.), niż panów (38 proc.). Na wręczenie drobnego upominku zdecyduje się 44 proc. ankietowanych (48 proc. kobiet i 39 proc. mężczyzn). Innymi sposobami na walentynkowe docenianie najbliższych będą w tym roku: niespodzianki (35 proc.), komplementy (29 proc.) oraz wizyta w kinie lub restauracji (19 proc.).
Celebrujemy przywiązanie, miłość i wspólne chwile
Zgodnie z danymi rozkochującego w sobie klientów VeloBanku, swych bliskich doceniamy w głównej mierze za to, że dzielą z nami życie (51 proc.), kochają nas (50 proc.) i spędzają z nami swój czas (40 proc.). Ważna jest też dla nas możliwość rozmowy z drugim człowiekiem (38 proc.) oraz jego szczerość (33 proc.). Polacy podkreślają, że cenią sobie obecność bliskich we wspólnym mieszkaniu, tego zdania jest 22 proc. ankietowanych. Rodzina i przyjaciele inspirują nas (20 proc.) i poświęcają czas np. na wspólne gotowanie, które ważne jest dla 15 proc. respondentów.
Metodologia: badanie przeprowadzono na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1045 osób. Kwoty dobrane według reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 26 - 29 stycznia 2024. Metoda: CAWI.
Nota prawna: Lokata dostępna wyłącznie w Bankowości Mobilnej dla kwoty od 1 tys. zł do 20 tys. zł. Można posiadać tylko 1 aktywną Lokatę Walentynkową. Kapitalizacja odsetek na koniec okresu umownego. Szczegóły oferty, w tym zasady założenia lokaty odnawialnej i nieodnawialnej zamieściliśmy w Tabeli Oprocentowania Lokat Terminowych. Jeżeli masz lokatę odnawialną, po upływie okresu umownego oprocentowanie lokaty będzie zgodne z Tabelą Oprocentowania Lokat Terminowych. Oferta dostępna do 18.02.2024 r.
Zakres ochrony ubezpieczeniowej oraz wysokość składki uzależnione są od wybranej gwarantowanej sumy z tytułu dożycia/sumy ubezpieczenia, wybranego zakresu rozszerzającego zakres ubezpieczenia, okresu ubezpieczenia, częstotliwości opłacania składki, wieku ubezpieczonego oraz oceny ryzyka ubezpieczeniowego. Przed zakupem ubezpieczenia koniecznie przeczytaj Ogólne Warunki Ubezpieczenia Start w Życie oraz Ogólne Warunki Ubezpieczeń Dodatkowych. Znajdziesz w nich informacje m.in. o warunkach i zakresie ochrony, ograniczeniach oraz wyłączeniach odpowiedzialności Ubezpieczyciela. Szczegółowe informacje i dokumenty znajdziesz na stronie internetowej www.velobank.pl/ubezpieczenia.
Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Produkt oferuje VeloBank S.A. Więcej informacji, opłaty i prowizje dostępne na velobank.pl i w naszych placówkach.
Bank posługuje się nazwami handlowymi - odpowiadające im nazwy usług reprezentatywnych i ich definicje znajdują się na www.velobank.pl/slownik

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.