Komunikaty PR

Walentynki nie tylko dla zakochanych [BADANIE]

2024-02-08  |  15:20

Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie VeloBanku, walentynki niekoniecznie muszą być wyłącznie świętem miłości romantycznej. Co trzeci Polak tego dnia skupi się na rodzinie, przyjaciołach lub samym sobie. Zgodnie z badaniem banku, którego nazwę bez trudu da się zmienić z „VELO” na „LOVE”, Polacy rozszerzają walentynki i dzień 14 lutego spędzają nie tylko z drugą połówką, ale doceniają tego dnia również siebie lub bliskich.

Ilu ludzi, tyle sposobów na celebrowanie zbliżających się walentynek. Zakochani w tym święcie eksperci VeloBanku sprawdzili w zleconym przez siebie badaniu, że 56 proc. Polaków spędzi ten dzień w towarzystwie partnera lub partnerki, ale już co piąty ankietowany wybiera czas ze sobą samym, a w sumie 13 proc. zaplanuje aktywności z dziećmi, rodzicami, przyjaciółmi, znajomymi czy rodzeństwem. 14 lutego wcale nie musimy robić nie specjalnego. W tym roku imieniny Walentego 47 proc. ankietowanych potraktuje jak każdy inny dzień w roku. Z kolei 44 proc. z nas zamierza spędzić ten czas, idąc do restauracji lub kina, oglądając film w domu, jedząc obiad lub bawiąc się z najbliższymi, udając się na spacer albo czytając książkę.

Docenianie ważne, jak zakochanie

Gdy VeloBank zamienił pytanie „Z kim spędzasz walentynki?” na „Kogo tego dnia doceniasz?” okazało się, że docenianie wychodzi Polakom bardzo dobrze. 48 proc. z nas w walentynki doceni swoją partnerkę lub partnera, a aż 34 proc. za najważniejsze osoby tego dnia wskazuje członków rodziny, przyjaciół i samych siebie. W przypadku 13 proc. ankietowanych w centrum uwagi staną dzieci, natomiast przyjacielowi lub przyjaciółce czas poświęci 5 proc. z nas. Docenimy tego dnia także rodziców (3 proc.) oraz rodzeństwo albo znajomych (po 2 proc. odpowiedzi). 9 proc. Polaków wykorzysta święto zakochanych, by samodzielnie miło spędzić dzień.

Spędzając walentynki solo 54 proc. z nas sprawi sobie prezent (częściej kobiety – 66 proc., niż mężczyźni – 33 proc.). 45 proc. badanych zdecyduje się na obejrzenie filmu. Wysoko w zestawieniu aktywności pozwalających docenić siebie w dzień zakochanych jest zjedzenie czegoś pysznego. Taką odpowiedź wybrało 32 proc. ankietowanych. Innymi wyborami Polaków, którzy świętują własną miłość, są też spotkania z bliskimi (27 proc.), lektura książek (24 proc.), zabiegi kosmetyczne lub uprawianie sportu (18 proc.), podróże (16 proc.), a nawet medytacja (9 proc.).

Dla tych, którzy chcą skorzystać z oferty banku, by zrobić coś dla siebie lub bliskich, przygotowano dwa produkty. Przede wszystkim Lokatę Walentynkową z oprocentowaniem 5% w skali roku na 3 miesiące, ważną do 18 lutego br. Ponadto, wspólnie z PRU, bank pod hasłem „Rozmowy z miłości o przyszłości” zaoferuje ubezpieczenie Start w Życie, które pozwala systematycznie gromadzić kapitał na potrzeby i marzenia dziecka w okresie jego startu w dorosłe życie.

Nasza rzeczywistość, pełna informacyjnego szumu i szalonego tempa życia, pokazuje, że niczego tak nie potrzebujemy dzisiaj, jak poczucia bezpieczeństwa i stabilności. Szczególnie teraz – jak wykazały nasze badania – 14 lutego staje się nie tylko świętem zakochanych, ale również zrozumienia i docenienia. A to można i należy celebrować z wieloma bliskimi osobami, a nawet z dalszymi znajomymi, pamiętając przy tym o samych sobie. Od początku powstania naszego banku zwracamy uwagę na emocje i promujemy pozytywne wartości. Dlatego na ten najbliższy czas zmieniamy się w LoveBank i zapraszamy do rozmowy o tym, co najważniejsze. O dbaniu o relacje i celebrowaniu piękna tych uczuć, które sprawiają, że stajemy się lepszymi ludźmi – podkreśla Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.

Bliskim w prezencie ofiarujemy czas

Miłość niejedno ma imię, a zgodnie z badaniem zrealizowanym na zlecenie VeloBanku, tych imion jest całkiem sporo. Aż 57 proc. badanych, którzy 14 lutego doceniają swoich bliskich, uważa, że najwyższą formą okazania wdzięczności jest wspólne spędzenie czasu. Twierdzi tak 66 proc. kobiet i 46 proc. mężczyzn. Aż 45 proc. z nas planuje obdarować swoją rodzinę lub przyjaciół słowami wdzięczności, co jest dużo popularniejsze wśród pań (51 proc.), niż panów (38 proc.). Na wręczenie drobnego upominku zdecyduje się 44 proc. ankietowanych (48 proc. kobiet i 39 proc. mężczyzn). Innymi sposobami na walentynkowe docenianie najbliższych będą w tym roku: niespodzianki (35 proc.), komplementy (29 proc.) oraz wizyta w kinie lub restauracji (19 proc.).

Celebrujemy przywiązanie, miłość i wspólne chwile

Zgodnie z danymi rozkochującego w sobie klientów VeloBanku, swych bliskich doceniamy w głównej mierze za to, że dzielą z nami życie (51 proc.), kochają nas (50 proc.) i spędzają z nami swój czas (40 proc.). Ważna jest też dla nas możliwość rozmowy z drugim człowiekiem (38 proc.) oraz jego szczerość (33 proc.). Polacy podkreślają, że cenią sobie obecność bliskich we wspólnym mieszkaniu, tego zdania jest 22 proc. ankietowanych. Rodzina i przyjaciele inspirują nas (20 proc.) i poświęcają czas np. na wspólne gotowanie, które ważne jest dla 15 proc. respondentów.

Metodologia: badanie przeprowadzono na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1045 osób. Kwoty dobrane według reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji:  26 - 29 stycznia 2024. Metoda: CAWI.

Nota prawna: Lokata dostępna wyłącznie w Bankowości Mobilnej dla kwoty od 1 tys. zł do 20 tys. zł. Można posiadać tylko 1 aktywną Lokatę Walentynkową. Kapitalizacja odsetek na koniec okresu umownego. Szczegóły oferty, w tym zasady założenia lokaty odnawialnej i nieodnawialnej zamieściliśmy w Tabeli Oprocentowania Lokat Terminowych. Jeżeli masz lokatę odnawialną, po upływie okresu umownego oprocentowanie lokaty będzie zgodne z Tabelą Oprocentowania Lokat Terminowych. Oferta dostępna do 18.02.2024 r.

Zakres ochrony ubezpieczeniowej oraz wysokość składki uzależnione są od wybranej gwarantowanej sumy z tytułu dożycia/sumy ubezpieczenia, wybranego zakresu rozszerzającego zakres ubezpieczenia, okresu ubezpieczenia, częstotliwości opłacania składki, wieku ubezpieczonego oraz oceny ryzyka ubezpieczeniowego. Przed zakupem ubezpieczenia koniecznie przeczytaj Ogólne Warunki Ubezpieczenia Start w Życie oraz Ogólne Warunki Ubezpieczeń Dodatkowych. Znajdziesz w nich informacje m.in. o warunkach i zakresie ochrony,  ograniczeniach oraz wyłączeniach odpowiedzialności Ubezpieczyciela. Szczegółowe informacje i dokumenty znajdziesz na stronie internetowej www.velobank.pl/ubezpieczenia.

Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Produkt oferuje VeloBank S.A. Więcej informacji, opłaty i prowizje dostępne na velobank.pl i w naszych placówkach.

Bank posługuje się nazwami handlowymi - odpowiadające im nazwy usług reprezentatywnych i ich definicje znajdują się na www.velobank.pl/slownik

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Black Friday: polując na okazje, nie daj się złowić oszustom Biuro prasowe
2024-11-29 | 09:30

Black Friday: polując na okazje, nie daj się złowić oszustom

Wyszukując okazji związanych z Black Week warto być czujnym, by nie dać się złapać w pułapkę wirtualnych czarnych charakterów. Sposobów na oszustwo jest wiele: od
Bankowość Black Week: Polacy polują na produkty, które wcześniej odłożyli na półkę
2024-11-28 | 11:45

Black Week: Polacy polują na produkty, które wcześniej odłożyli na półkę

47% Polaków odkłada zakupy z powodu wysokich cen i braku środków, wynika z badania zleconego przez VeloBank. Black Week to szansa, by złowić wymarzone produkty ze znaczną
Bankowość VeloBank otworzył nową placówkę partnerską w Turku
2024-11-27 | 11:00

VeloBank otworzył nową placówkę partnerską w Turku

VeloBank rozwija swoją sieć franczyzową i otworzył nowy punkt partnerski w Turku przy ul. Gorzelnianej 1, lokal 5. Placówka jest czynna w dni robocze od poniedziałku do piątku, w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.