Komunikaty PR

Bardziej zrównoważone życie „przy okazji”. Nowa kampania IKEA

2024-04-05  |  15:00
Biuro prasowe

Wiosenna kampania IKEA przekonuje, że zrównoważone życie jest proste, niedrogie i można je prowadzić „przy okazji”. Lepiej pomyślany dom ułatwia nam zatroszczenie się o planetę oraz zadbanie o domowy budżet.

Według raportu „IKEA. Życie w domu 2023” co piąty z ankietowanych Polaków (19%) uważa życie w zrównoważony sposób za najważniejszy aspekt idealnego domu. IKEA dokłada największych starań, aby zawsze być blisko codziennych potrzeb i jako ekspert dostarczać funkcjonalne, przyjazne planecie i przystępne cenowo rozwiązania. W kampanii „Przy okazji” marka udowadnia, że dzięki lepiej pomyślanym produktom IKEA w nowych niższych cenach, można dbać o środowisko przy okazji zwykłych codziennych czynności. Więcej na Szybki poradnik dla bardziej zrównoważonego życia - IKEA.

Lepsze gospodarowanie żywnością

Z lepiej pomyślanymi produktami IKEA możemy żyć w bardziej zrównoważony sposób bez inwestowania dużych środków. Wystarczą codzienne, drobne nawyki - nawet nie zauważymy, kiedy zrobią różnicę!

Pojemniki na żywność z serii IKEA 365+ pozwalają na dłuższe zachowanie świeżości produktów i redukują zużycie jednorazowych opakowań. Kilka pustych pojemników można łatwo wkładać jeden w drugi, co pozwala zaoszczędzić cenne miejsce w szafkach i utrzymać porządek w kuchennej przestrzeni. Są też wielofunkcyjne i sprawdzą się w różnych sytuacjach, począwszy od organizacji spiżarni, przez pakowanie zdrowych przekąsek czy serwowanie dań, aż po przechowywanie resztek po posiłkach. Wielorazowa butelka na wodę to także proste rozwiązanie, które pozwala na ograniczenie zużycia plastiku oraz oszczędność pieniędzy. Wystarczy napełnić ją wodą z kranu i zabrać ze sobą wszędzie tam, gdzie idziemy. Włóż ją do bocznej kieszeni plecaka podczas spaceru lub umieść w samochodowym uchwycie na kubek w czasie podróży. Wybierając ją, podejmujesz świadomy wybór w kierunku redukcji odpadów i uczestniczysz w ochronie środowiska. To drobny gest, który może przyczynić się do wielkich zmian.

Oszczędzanie wody i energii

Zrównoważone życie nie musi być czasochłonne, wystarczy, że wybierzemy produkty, które same w sobie generują oszczędność.

Dysza mgłowa do baterii ÅBÄCKEN oraz bateria umywalkowa SALJEN pozwalają na oszczędzanie wody za każdym razem, gdy ich używamy. Dzięki dyszy zużywamy do 95% mniej wody w trybie mgły i 66% w trybie natrysku, w porównaniu ze standardowymi bateriami umywalkowymi.

Akumulatorki LADDA są niezwykle praktycznym rozwiązaniem, które przynosi wiele korzyści zarówno dla środowiska, jak i dla portfela. Dzięki nim możesz zmniejszyć ilość odpadów oraz ograniczyć koszty, rezygnując z tradycyjnych baterii alkalicznych. Można je ładować nawet do tysiąca razy, dzięki czemu wystarczą na wiele lat, a ty będziesz miał działające baterie zawsze pod ręką, niezależnie od sytuacji.

Energooszczędne żarówki LED SOLHETTA emitują ciepłe, białe światło, które sprzyja relaksowi. Dzięki temu, gdy wieczorem zasiadasz w swoim ulubionym fotelu, z książką w ręku lub w towarzystwie bliskich, stworzysz przytulną atmosferę, przy okazji dbając o środowisko i obniżając swoje rachunki.

Jako marka, chcemy inspirować klientów do podejmowania nawet najmniejszych działań, które będą korzystne dla środowiska. Dbanie o planetę może odbywać się mimochodem, wtedy, gdy wykonujemy inne codzienne czynności. W naszej kampanii udowadniamy, że to nie jest luksusowa przyjemność wymagająca wielkich nakładów finansowych i czasowych, ale codzienne drobne nawyki, które może wdrożyć każdy - „przy okazji” – mówi Magdalena Betin, liderka zrównoważonego rozwoju IKEA Retail w Polsce.

O kampanii „Przy okazji”

Według badania przeprowadzonego na zlecenie IKEA[1], 68% osób martwi się zmianami klimatycznymi, a 66% podejmuje codzienne działania, aby spowolnić ten proces. Niemal 4 na 5 osób wierzy, że każdy z osobna może przyczynić się do zmniejszenia negatywnego wpływu na planetę, ale niestety odsetek osób myślących w ten sposób zmniejszył się od 2021 r., szczególnie wśród pokolenia Z. Kampania IKEA „Przy okazji” edukuje w jaki sposób możemy prowadzić zdrowsze i bardziej zrównoważone życie na co dzień bez konieczności inwestowania dużej ilości czasu i pieniędzy oraz rezygnacji z wygody. W kampanii zobaczymy inspiracje produktowe, które ułatwią nam codzienne czynności jednocześnie dbając o środowisko i nasze portfele.

Kampania obejmuje kanały własne marki, social media oraz współprace z influencerami. Za strategię, kreację i produkcję odpowiada VMLY&R, a za komunikację PR – Garden of Words Group. Ogólnopolska kampania wystartowała 2 kwietnia i potrwa do końca miesiąca.

 


[1]2023, Globe Scan na zlecenie Ingka Group, „People&Planet Consumer Insights and Trends 2023”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa

Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.

Przemysł spożywczy

UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.

Prawo

Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.