Komunikaty PR

Baterie Li-Ion coraz powszechniejsze

2021-09-30  |  11:50
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
Get More Services

ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl

Choć baterie kwasowo-ołowiowe jako źródło zasilania wózków elektrycznych wciąż mają się dobrze, coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na modernizację flot w oparciu o technologię Li-Ion. Ostatnio do tej grupy dołączyła firma transportowa V1000. 

Pod nazwą V1000 funkcjonuje po niedawnym rebrandingu znana dotychczas jako Veurink firma transportowa działająca na belgisjkim rynku od 1989 roku. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w dystrybucji i spedycji w sektorze B2B i B2C oraz magazynowaniu – przede wszystkim na potrzeby klientów z krajów Beneluksu i Francji. W 2019 roku komplet udziałów firmy Veurink wykupił Sandro Paravizzini, który postawił sobie za cel modernizację taboru i przygotowanie przedsiębiorstwa na wymagania przyszłości. Jednym z oblicz tego procesu jest włączenie do floty transportu wewnętrznego wózków widłowych w technologii Li-Ion. 

Charakterystyka przedsiębiorstwa 

Centrum operacji V1000 znajduje się w miejscowości Roeselare w belgijskiej Flandrii. Tu dokonywany jest rozładunek, składowanie i załadunek ciężarówek z towarami przychodzącymi i wychodzącymi do klientów. Firma specjalizuje się w dystrybucji i transporcie drobnicowym w kraju i zagranicą. Oferuje także usługi magazynowania oraz trackingu przesyłek, Coraz ważniejszą częścią jej działalności – także w związku z rosnącą popularnością e-commerce – jest obsługa klientów sektora B2C. Chcąc sprostać zwyżkom popytu, firma zdecydowała się na modernizację floty intralogistycznej – pomimo niepewności związanej z epidemią koronowirusa. – Gdy centra ogrodnicze i markety budowlane były zamknięte, a ludzie mieli potrzebę poprawić swoje warunki mieszkaniowe, duża część sprzedaży przeniosła się do Internetu. Odnotowaliśmy duży wzrost popytu usług dla rynku B2C i chcieliśmy być w stanie szybko i pewnie obsłużyć zwiększone zainteresowanie – relacjonuje Karel Van der Beken, Menadżer Operacji V1000. – Jako firma sprostaliśmy dotąd wielu kryzysom. Nauczyliśmy się dzięki nim, że chcąc oszczędzać pieniądze, często najpierw trzeba je wydać. Gdy inni odraczali swoje inwestycje, my zauważyliśmy okazję do rozwoju i przyspieszyliśmy decyzję o wdrożeniu innowacji – przedstawia swoje podejście Sandro Paravizzini, Dyrektor Zarządzający V1000. 

Zastosowane rozwiązanie 

Chcąc zwiększyć swoje możliwości przeładunkowe, firma V1000 zdecydowała się na poszerzenie floty o 20 wózków unoszących STILL EXU z bateriami litowo-jonowymi i zintegrowanym prostownikiem umożliwiającym ładowanie z sieci. Po części zastąpiono nimi starsze maszyny, była to jednak także rozbudowa parku maszynowego. – Dzięki wbudowanym prostownikom w razie potrzeby jesteśmy w stanie ładować wózki z dowolnego gniazdka 230 V – mówi Van der Beken. – Nie jest już dłużej konieczne planowanie 8-godzinnych ładowań. Do utrzymania ciągłości pracy wystarczą przerwy po 30 minut – dodaje Menadżer Operacji V1000. To nie pierwsze maszyny V1000 w technologii Li-Ion. Dotąd z sukcesami funkcjonowało w firmie pięć wózków unoszących STILL EXU 16 i trzy pojazdy tego typu w wersjach z platformą dla operatora: EXU-S. Uzupełnieniem umowy było podpisanie z belgijskim oddziałem STILL kontraktu na obsługę serwisową w modelu full service, zakładającym nie tylko reaktywne interwencje, ale także utrzymanie stałej dostępności pojazdów. 

Efekt wdrożenia 

Choć baterie litowo-jonowe są droższe niż ich kwasowo-ołowiowe odpowiedniki, jak wynika z relacji V1000, inwestycja szybko się zwraca. – Technologia Li-Ion ma właściwie same zalety. Wymiana baterii nie jest już konieczna. Pojazdy możemy łatwo doładować w czasie przerw, co pozwala nam zagwarantować dostępność wózków. Akumulatory są bezobsługowe i charakteryzują się większą wydajnością energetyczną niż akumulatory kwasowo-ołowiowe – mówi Van der Beken. – Efektem wdrożenia jest zmniejszenie liczby nieskompletowanych na czas zamówień, wzrost satysfakcji klientów, a po naszej stronie - obniżenie kosztów eksploatacji wózków – podsumowuje. W ciągu najbliższych kilku lat V1000 planuje zoptymalizować jeszcze więcej swoich procesów. – Będziemy koncentrować się na cyfryzacji i nowych narzędziach cyfrowych. Oczywiście zrobimy to wszystko, nie tracąc z oczu potrzeby indywidualnego kontaktu z naszymi klientami – zapowiada Paravizzini, Dyrektor Zarządzający. – Chcąc być ekspertami od logistyki przyszłości, musimy nadal inwestować, zwłaszcza w naszych pracowników. Oni są i zawsze będą siłą napędową naszej firmy. Inwestycja w najlepszy sprzęt jest tego integralną częścią. Dzięki nowym ciężarówkom zrobiliśmy ważny krok we właściwym kierunku – konkluduje Van der Beken. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Get More Services
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja Biuro prasowe
2025-03-12 | 16:20

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Czy polityka klimatyczno-energetyczna może być przyjazna ludziom? Jak maksymalnie wykorzystać jej społeczne i ekonomiczne korzyści? O tym debatować będą eksperci podczas konferencji
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.