BEST przekazuje 600 tys. zł na walkę z epidemią koronawirusa
BEST, jedna z największych firm działających w branży zarządzania wierzytelnościami w Polsce, przekaże 600 tys. zł na wsparcie walki ze skutkami epidemii COVID-19. Pieniądze trafią do szpitali w Gdyni i Elblągu. Część środków zostanie również przekazana samorządowi Gdyni.
BEST przekaże 400 tys. zł na potrzeby Uniwersyteckiego Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej w Gdyni, a 100 tys. zł trafi do Szpitala Miejskiego w Elblągu im. Św. Jana Pawła II. Placówki medyczne, do których przekazano wsparcie oraz cel darowizny, zostały wskazane odpowiednio przez prezydentów Gdyni i Elbląga. Ze skutkami epidemii walczą nie tylko służby medyczne. Duża odpowiedzialność i koszty zabezpieczenia mieszkańców ponoszą także lokalne samorządy, dlatego BEST zdecydował, że 100 tys. zł przekaże również miastu Gdynia.
– Monitorujemy wydarzenia i zbieramy sygnały o potrzebach szpitali i personelu medycznego w naszym mieście, koordynujemy też działania związane z zapobieganiem epidemii. Mieszkańcy Gdyni zachowują się bardzo odpowiedzialnie, pozostając w domach i ograniczając aktywność na zewnątrz, za co chcę im podziękować – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. – Czuję także dumę z tego, że są u nas przedsiębiorcy gotowi wspierać lokalną wspólnotę w trudnych chwilach. Dziękuję Zarządowi BEST za pomoc – dodał prezydent Szczurek.
– W tych wyjątkowych okolicznościach potrzebna jest społeczna solidarność. Służby medyczne walczą ze skutkami epidemii i nie ustają w wysiłkach, by zachować zdolność leczenia wszystkich pozostałych chorych. Każdy z nas może przyczynić się do tej walki, ograniaczając bezpośrednie kontakty w czasie epidemii. My przeznaczamy 600 tys. zł, które trafią do szpitali w Gdyni i w Elblągu oraz będą częściowo do dyspozycji samorządu Gdyni. Mamy świadomość, że samorządy stoją również na pierwszej linii frontu w walce z tą poważną sytuacją – mówi Krzysztof Borusowski, prezes BEST.
Zarówno Uniwersyteckie Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej w Gdyni, jak i Szpital Miejski w Elblągu, są placówkami wyznaczonymi do leczenia chorych zakażonych koronawirusem.
– Obecnie w województwie pomorskim mamy około 125 zakażonych. Niestety możemy się spodziewać, że liczba ta będzie jeszcze rosła, dlatego każde wsparcie jest dla nas bardzo ważne. Dziękujemy Grupie BEST i wszystkim innym darczyńcom. Do mieszkańców regionu apeluję – ograniczajcie kontakty. W przypadku konieczności skorzystania z pomocy medycznej, poinformujcie wcześniej lekarzy i ratowników o ewentualnych objawach choroby – mówi prof.dr.hab.n.med. Marcin Renke z Uniwersyteckiego Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej w Gdyni.
– W bardzo trudnym dla wszystkich czasie są ludzie i firmy gotowe podzielić się swoimi zasobami, by wesprzeć nas, a przez to mieszkańców naszego regionu w walce z koronawirusem. Szpital w Elblągu jest przygotowany, by leczyć jednocześnie 137 chorych zakażonych tym wirusem. Dodatkowo przygotowujemy 6 łóżek, w których będziemy leczyć pacjentów chorych psychiatrycznie i zakażonych koronawirusem. Jesteśmy w stanie przyjąć jeszcze 30 pacjentów, w tej sprawie wystąpiliśmy do Ministerstwa Zdrowia o wsparcie finansowe. Od początku epidemii zdiagnozowaliśmy w woj. warmińsko-mazurskim ponad 95 przypadków zakażenia – informuje Małgorzata Adamowicz ze Szpitala Miejskiego im. Św. Jana Pawła II w Elblągu.
BEST jest jedną z największych firm działających w branży zarządania wierzytelnościami w Polsce. Grupa BEST zatrudnia łącznie ponad 600 osób, z czego około 350 w Gdyni i około 250 w Elblągu.
W momencie ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego w Polsce, w firmie zastosowano zalecenia instytucji państwowych związane z ograniczeniami bezpośrednich kontaktów. Obecnie zdecydowana większość pracowników Grupy BEST pracuje zdalnie, w tym także liczny zespół pracowników call center.
BEST S.A. jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 1997 r.
Przyszłość profesji finansowej: wyniki najnowszego badania AICPA & CIMA
Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu
Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.