Komunikaty PR

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

2020-10-16  |  15:30
Biuro prasowe

Dynamiczna sytuacja na światowych rynkach i wpływ pandemii na gospodarkę ma swoje odzwierciedlenie także na rynku pracy i w oczekiwaniach kandydatów poszukujących zatrudnienia. Podczas, gdy jeszcze na początku roku, jednym z aspektów warunkujących wybór nowego pracodawcy były benefity pozapłacowe, dziś ich rola słabnie na rzecz poczucia bezpieczeństwa i stabilności zatrudnienia.

Wydarzenia ostatnich miesięcy oraz ich oddziaływanie na gospodarkę i różnorodne rynki to bez wątpienia sytuacja bezprecedensowa. Zmiany widoczne są nie tylko w handlu czy świecie szeroko pojętej rozrywki i sportu, ale także w obszarze potrzeb rekrutacyjnych, możliwości zatrudnienia i employer brandingu. Z jednej strony to firmy musiały w dość błyskawicznym tempie odnaleźć się w nowej rzeczywistości i odpowiedzieć na największe wyzwania związane z prowadzeniem biznesu w bieżących warunkach. Z drugiej natomiast pracownicy bacznie obserwowali działania podejmowane przez organizacje oraz zmiany, jakie na rynku pracy wywołała pandemia. Te z kolei realnie oddziaływały i nadal oddziałują na oczekiwania poszukujących zatrudnienia.

Oczami pracownika

Raport „Preferowany pracodawca, czyli kto” wyłania obraz kandydatów, którzy nie starają się o nową pracę wyłącznie w wybranych firmach. Obecnie nieco ponad połowa respondentów (55 proc. ) deklaruje, że ma preferowanych pracodawców, podczas gdy na początku marca br. było to 63 procent badanych. Kandydaci stawiają przede wszystkim na bezpieczeństwo i stabilność zatrudnienia. Dziś stają się one ważniejsze niż tak popularne dotychczas benefity pozapłacowe, których znaczenie w nowej post-Covidowej rzeczywistości spadło o 8 proc. [1] Z danych z raportu wynika także, że dla kandydatów liczy się dziś szybkość zatrudnienia, podstawowe świadczenia oferowane przez organizację oraz solidne fundamenty i reputacja firmy na rynku. - W niepewnych czasach kandydaci większym zaufaniem darzą znane, istniejące od wielu lat firmy, które postrzegają jako te bardziej stabilne i oferujące bezpieczniejsze miejsca pracy – komentuje  Stephane Tikhomiroff, Dyrektor Generalny Perfetti Van Melle Polska. – Nie bez znaczenie pozostaje dla nich także wsparcie organizacji i bezpośrednich przełożonych w trudnym okresie. W Perfetti Van Melle zawsze jesteśmy blisko naszych pracowników i odpowiadamy na ich bieżące potrzeby – dodaje.

Jasny przekaz

Poszukując pracy kandydaci oczekują dziś od potencjalnego pracodawcy także konkretnej i transparentnej komunikacji. Chodzi przede wszystkim o precyzyjne nakreślenie wymagań, na ten fakt uwagę zwraca aż 71 proc. badanych oraz informację o wysokości wynagrodzenia oferowanego na danym stanowisku, która jest istotna dla 64 proc. respondentów.

Oczekiwania kandydatów to jedna z kluczowych wskazówek dla firm poszukujących profesjonalnych i dopasowanych do potrzeb organizacji pracowników. Pomagają m.in. w zaplanowaniu działań employer brandingowych, które z kolei wpływają na efektywne procesy rekrutacyjne zakończone zatrudnieniem odpowiednich specjalistów.

 


[1] http://media.pracuj.pl/108890-kandydaci-o-pracodawcach-w-obliczu-covid-19-raport-pracujpl

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Branża meblarska ucierpiała w pandemii Biuro prasowe
2020-11-29 | 09:00

Branża meblarska ucierpiała w pandemii

28 listopada ponownie otworzyły się duże sklepy meblowe. Koronawirus i związane z nim ograniczenia oraz przerwy w dostępie do punktów handlowych nie pozostały bez wpływu na branżę
Firma ZAUTOMATYZOWANIE MAGAZYNÓW KLUCZEM DO SUKCESU
2020-11-27 | 13:00

ZAUTOMATYZOWANIE MAGAZYNÓW KLUCZEM DO SUKCESU

W dzisiejszych czasach cały świat opiera się na nowych technologiach, cyfryzacji oraz automatyzacji kolejnych czynności. Jest to szczególnie ważne w aktualnej rzeczywistości, w
Firma Współczesny przywódca, czyli kto?
2020-11-27 | 10:45

Współczesny przywódca, czyli kto?

Zarządzanie rozproszonym, wirtualnym zespołem oraz druga fala pandemii i związane z nią niepokoje to dziś jedne z głównych czynników warunkujących pracę menadżerów. W

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Biogen

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Farmacja

W wyniku pandemii tysiące chorych na osteoporozę pozostają bez pomocy. Lekarze i pacjenci apelują o proste zmiany umożliwiające diagnostykę i leczenie [DEPESZA]

Na osteoporozę choruje w Polsce aż 2,1 mln osób, a liczba nowych przypadków rośnie. Nieleczona prowadzi do niepełnosprawności i trwałego kalectwa, a nawet śmierci. Tymczasem pandemia COVID-19 spowodowała kilkumiesięczny przestój w diagnostyce i terapii tej choroby. Dane NFZ pokazują, że liczba porad udzielonych w poradniach leczenia osteoporozy spadła w tym roku o ponad 20 proc., a wizyt w gabinetach reumatologów i ortopedów – o 1/3. Lekarze alarmują, że opóźnienia będą mieć nieodwracalne konsekwencje dla tysięcy pacjentów, i apelują do Ministerstwa Zdrowia o wdrożenie prostych rozwiązań, które odciążą system. 

 

Infrastruktura

Firmy budowlane nie odczuwają dużego spowolnienia. Osłabienie koniunktury w budownictwie spodziewane jest w przyszłym roku

Pandemia nie zatrzymała budowlanki. Jak pokazuje listopadowa ankieta PZPB, firmy budowlane mają zapełnione portfele zleceń pozyskanych jeszcze przed pandemią COVID-19, a większość z nich pracuje w tej chwili z 80–90-proc. wydajnością. Ostatnie miesiące przyniosły pewne odbicie zwłaszcza w sektorze mieszkaniowym. Branża budowlana musi jednak przygotować się na skutki kryzysu gospodarczego w następstwie pandemii, choć osłabienie koniunktury pojawi się z pewnym opóźnieniem.

Serwis specjalny

Wyprzedaże u dealerów mają pobudzić sprzedaż aut przed końcem grudnia. Mimo to w całym roku spadki przekroczą 20 proc.

Sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych przez pierwsze 10 miesięcy 2020 roku spadła o 26 proc. Po 20 dniach listopada widać większe zainteresowanie klientów – w osobówkach wzrost sięgnął 7 proc., w autach dostawczych – 26,5 proc. r/r. To może być efekt rozpoczętych wyprzedaży roczników 2020. Pod tym względem pandemiczny rok nie będzie znacząco różnił się od poprzednich. Tym bardziej że od 2021 roku wchodzi w życie nowa norma Euro 6d związana z emisją spalin. Przedstawiciele branży podkreślają, że każdy impuls popytowy byłby na wagę złota, np. programy dopłat połączone ze złomowaniem.

 
 

Infrastruktura

Mniejsze miasta dzięki pandemii mogą zahamować odpływ ludności. Nowych mieszkańców przyciągnęłyby inwestycje w czyste środowisko i oferta mieszkań na wynajem

Wyludnianie się małych i średnich miast i ucieczka młodych do większych aglomeracji to zjawisko obserwowane od dawna. Dzięki pandemii i pracy zdalnej okazało się, że nie trzeba mieszkać blisko miejsca pracy, co może okazać się szansą dla mniejszych ośrodków. Ich dużym plusem są też niższe koszty utrzymania. Jeśli lokalne społeczności zaproponują wykształconym ludziom warunki do wygodnego i przyjemnego życia, m.in. czyste środowisko i atrakcyjną ofertę mieszkaniową, będą mogły konkurować z większymi miastami o nowych mieszkańców. To może pomóc samorządom pozyskać wykwalifikowanych pracowników m.in. do pracy w urzędach, szpitalach czy szkołach.