Komunikaty PR

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

2020-10-16  |  15:30
Biuro prasowe

Dynamiczna sytuacja na światowych rynkach i wpływ pandemii na gospodarkę ma swoje odzwierciedlenie także na rynku pracy i w oczekiwaniach kandydatów poszukujących zatrudnienia. Podczas, gdy jeszcze na początku roku, jednym z aspektów warunkujących wybór nowego pracodawcy były benefity pozapłacowe, dziś ich rola słabnie na rzecz poczucia bezpieczeństwa i stabilności zatrudnienia.

Wydarzenia ostatnich miesięcy oraz ich oddziaływanie na gospodarkę i różnorodne rynki to bez wątpienia sytuacja bezprecedensowa. Zmiany widoczne są nie tylko w handlu czy świecie szeroko pojętej rozrywki i sportu, ale także w obszarze potrzeb rekrutacyjnych, możliwości zatrudnienia i employer brandingu. Z jednej strony to firmy musiały w dość błyskawicznym tempie odnaleźć się w nowej rzeczywistości i odpowiedzieć na największe wyzwania związane z prowadzeniem biznesu w bieżących warunkach. Z drugiej natomiast pracownicy bacznie obserwowali działania podejmowane przez organizacje oraz zmiany, jakie na rynku pracy wywołała pandemia. Te z kolei realnie oddziaływały i nadal oddziałują na oczekiwania poszukujących zatrudnienia.

Oczami pracownika

Raport „Preferowany pracodawca, czyli kto” wyłania obraz kandydatów, którzy nie starają się o nową pracę wyłącznie w wybranych firmach. Obecnie nieco ponad połowa respondentów (55 proc. ) deklaruje, że ma preferowanych pracodawców, podczas gdy na początku marca br. było to 63 procent badanych. Kandydaci stawiają przede wszystkim na bezpieczeństwo i stabilność zatrudnienia. Dziś stają się one ważniejsze niż tak popularne dotychczas benefity pozapłacowe, których znaczenie w nowej post-Covidowej rzeczywistości spadło o 8 proc. [1] Z danych z raportu wynika także, że dla kandydatów liczy się dziś szybkość zatrudnienia, podstawowe świadczenia oferowane przez organizację oraz solidne fundamenty i reputacja firmy na rynku. - W niepewnych czasach kandydaci większym zaufaniem darzą znane, istniejące od wielu lat firmy, które postrzegają jako te bardziej stabilne i oferujące bezpieczniejsze miejsca pracy – komentuje  Stephane Tikhomiroff, Dyrektor Generalny Perfetti Van Melle Polska. – Nie bez znaczenie pozostaje dla nich także wsparcie organizacji i bezpośrednich przełożonych w trudnym okresie. W Perfetti Van Melle zawsze jesteśmy blisko naszych pracowników i odpowiadamy na ich bieżące potrzeby – dodaje.

Jasny przekaz

Poszukując pracy kandydaci oczekują dziś od potencjalnego pracodawcy także konkretnej i transparentnej komunikacji. Chodzi przede wszystkim o precyzyjne nakreślenie wymagań, na ten fakt uwagę zwraca aż 71 proc. badanych oraz informację o wysokości wynagrodzenia oferowanego na danym stanowisku, która jest istotna dla 64 proc. respondentów.

Oczekiwania kandydatów to jedna z kluczowych wskazówek dla firm poszukujących profesjonalnych i dopasowanych do potrzeb organizacji pracowników. Pomagają m.in. w zaplanowaniu działań employer brandingowych, które z kolei wpływają na efektywne procesy rekrutacyjne zakończone zatrudnieniem odpowiednich specjalistów.

 


[1] http://media.pracuj.pl/108890-kandydaci-o-pracodawcach-w-obliczu-covid-19-raport-pracujpl

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.