BFF OGŁASZA NOWY PROJEKT. CEL: PROMOCJA WŁOSKIEJ SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ
BFF Banking Group
ul. Kilińskiego 66
91-118 Łódź
ewelina.kolad|bff.com| |ewelina.kolad|bff.com
+48 42 272 82 90
https://pl.bff.com/pl/
"ART FACTOR - Dziedzictwo Art Popu w powojennej sztuce włoskiej" ma na celu wzbudzenie uznania dla sztuki i kultury, jako siły napędowej kreatywności i innowacji zarówno dla firm, jak i dla społeczeństwa.
BFF ogłosił rozpoczęcie projektu ART FACTOR - Dziedzictwo Art Popu w powojennej sztuce włoskiej, którego pierwszą formą jest album o tej samej nazwie, wydana przez Skira editore Milan Genève Paris, oraz strona internetowa prezentująca kolekcję; w kolejnej fazie projektu kolekcja będzie wystawiana w całej Europie.
Projekt przedstawia wybór dzieł włoskich artystów, pochodzących z prywatnej kolekcji sztuki współczesnej Fundacji Farmafactoring. Kolekcja ta jest hołdem złożonym sztuce drugiej połowy XX wieku, a także integralną częścią historii i rozwoju Grupy, która ją zgromadziła na przestrzeni lat.
To właśnie art factor stworzył – ponad dwadzieścia lat temu – genezę tego, co miało stać się kolekcją ponad 250 dzieł sztuki, obejmującą lata od okresu bezpośrednio powojennego do początku XXI wieku, stworzonych przez takich artystów jak Valerio Adami, Enrico Baj, Alberto Burri, Hsiao Chin, Mario Schifano, Arnaldo Pomodoro i Joe Tilson.
Projekt obejmuje wybór dzieł, które opisują włoską drogę do Pop Artu, uosabianą przez twórczość Valerio Adami, Franco Angeli, Enrico Baj, Lucio Del Pezzo, Gianfranco Pardi, Mario Schifano i Emilio Tadini. Począwszy od połowy lat 60. artyści ci angażowali się w długotrwałą tradycję ikonograficzną, przekształcając i przekraczając awangardę i techniki stylistyczne przeszłości, wykorzystując przy tym bogatą gamę środków, które często służyły aktywizacji społeczeństwa i kultury.
W istocie album, jak i same dzieła sztuki, opowiadają właśnie tę historię: pragnienie bycia aktywnym uczestnikiem - a nie widzem - inicjatyw, które tworzą wartość dla społeczeństwa.
Pod kuratelą Marii Alicaty, album i sam projekt obejmuje wszystkie najważniejsze momenty w historii kolekcji: od jej początków z Lucio Fontaną, Alberto Burrim, Enrico Bajem i Giacomo Ballą, po dziedzictwo Pop Artu z Valerio Adami, Emilio Tadinim, Gianfranco Pardi i Lucio Del Pezzo.
Dzięki tej inicjatywie kolekcja, która ma swoje stałe miejsce w mediolańskiej siedzibie BFF, stanie się wystawą, która w latach 2021-22 będzie podróżować po Europie, odwiedzając takie miasta jak Ateny, Lizbona, Madryt, Paryż, Warszawa i Mediolan, obejmując tym samym większość krajów, w których grupa obecnie działa.
Marco Rabuffi, prezes Fundacji Farmafactoring, powiedział "Sztuka i kultura stanowią istotną siłę napędową w dążeniu do rozwoju zarówno przedsiębiorstw, jak i społeczeństwa. To właśnie ta idea skłoniła BFF, już ponad dwadzieścia lat temu, do stworzenia kolekcji, sygnowanej znakiem "Made in Italy". BFF przekazało kolekcję Fundacji z zamiarem jej dalszego pielęgnowania i promowania, a dziś jesteśmy zaszczyceni, że możemy uczestniczyć w tym projekcie, który umożliwia nowe i inne spojrzenie na naszą historię poprzez globalny język sztuki."
Massimiliano Belingheri, CEO BFF Banking Group, powiedział: "Organizacje, które działają w szybko zmieniających się środowiskach, wiedzą, że muszą być przygotowane na nieoczekiwane zdarzenia. Dzisiaj dotyczy nas to bardziej niż kiedykolwiek. W naszym codziennym życiu sztuka przypomina nam o znaczeniu wyobraźni, kreatywności i innowacyjności - elementów, które są kluczowe dla naszej wizji. Mamy nadzieję, że ten projekt rozpali iskry wyobraźni u jednostek, firm, a także całego społeczeństwa".
Więcej informacji na stronie: www.art-factor.eu
Album jest wydawany i dystrybuowany we Włoszech i na świecie przez Skira editore Milan Genéve Paris. Kolekcja jest stale monitorowana, odnawiana i inwentaryzowana dzięki ekspertyzie Open Care, Servizi per l'arte, która będzie partnerem logistycznym podczas europejskiej trasy wystawy.
BFF i marka inspirowana sztuką
Projekt ma również na celu uczczenie nowej tożsamości korporacyjnej Grupy, zaprezentowanej rynkowi 4 marca 2021 roku, która odzwierciedla jej znaczącą ewolucję. Logotyp, nawiązujący do poprzedniego projektu, został uproszczony i obrócony, aby sugerować ruch do przodu. Czerpie on inspirację z dzieła sztuki Danza [Taniec], którego wykonanie firma zleciła artyście Gianfranco Pardiemu, a następnie podarowała miastu Mediolan w 2006 roku, aby ozdobić jedną z głównych bram miasta, w pobliżu siedziby BFF.
Rzeźba składa się z serii żółtych linii, które - w swoich krzywiznach i zawieszeniach - przywołują na myśl ruch i dynamizm zmian, zgodnie z zasadami ciągłej innowacji i doskonałości wykonania, które reprezentuje Grupa.
BFF Banking Group
BFF Banking Group jest wiodącym, niezależnym graczem w Europie, specjalizującym się w faktoringu i zarządzaniu należnościami administracji publicznej, usługach związanych z instrumentami kapitałowymi, płatnościami bankowymi i korporacyjnymi. Grupa działa we Włoszech, Chorwacji, Czechach, Francji, Grecji, Polsce, Portugalii, Słowacji i Hiszpanii. BFF jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Mediolanie. W 2020 r. odnotował skonsolidowany skorygowany zysk netto w wysokości 97,6 mln euro, przy wskaźniku CET1 Grupy na poziomie 15,5% na koniec grudnia 2020 r.
www.bff.com
Fundacja Farmafactoring
Fundacja Farmafactoring jest prywatną organizacją non-profit, której głównym celem jest promowanie i rozwijanie działalności badawczej w dziedzinie administracji publicznej i sektora opieki zdrowotnej. W ciągu swojej historii fundacja przeprowadziła liczne badania, a także sponsorowała ważne niezależne projekty prowadzone przez młodych naukowców w dziedzinie ekonomii i systemów opieki zdrowotnej we Włoszech i w całej Europie. Wspiera również i przyczynia się do licznych inicjatyw kulturalnych i społecznych.
www.fondazionefarmafactoring.it/en

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.