Komunikaty PR

Big Cheese Studio osiągnęło 12 mln zł zysku netto w 2021 roku

2021-04-08  |  16:00

Big Cheese Studio – notowany na GPW w Warszawie producent i wydawca gier na PC i konsole – ma za sobą bardzo udany rok, o czym świadczą podsumowane wyniki finansowe. W 2021 roku spółka wypracowała 16,2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co oznacza wzrost 42% r/r. EBIT wyniósł 12.9 mln zł, co oznacza wzrost o 48% r/r. Zysk netto liczył ponad 12.4 mln zł, co oznacza wzrost o ok 51% r/r. Na dn. 31 grudnia 2021 środki pieniężne na koncie spółki wyniosły 13.3 mln zł. Na wypracowane wyniki wpływ miała sprzedaż bestsellerowej gry studia – Cooking Simulator, która zdobyła miano gry VR platformy Steam roku 2021.

Kolejny rok z rzędu spółka Big Cheese Studio zwiększa wyniki finansowe r/r. 2021 rok studio zamyka z przychodami na poziomie 16,2 mln zł (wzrost r/r o 42%). Zysk operacyjny od stycznia do grudnia 2021 wyniósł 12,9 mln zł (wzrost r/r o 48%) . Zysk netto liczył 12.4 mln zł ( wzrost r/r o 51%). Wypracowane wyniki pozwalają firmie utrzymać stabilną pozycję na rynku. Spółka ma także w planach kontynuować aktywną politykę dywidendową.

- 2021 rok, w szczególności czwarty kwartał, to niezwykle pracowity, ale i przełomowy okres w historii naszej firmy. W listopadzie z sukcesem przeprowadziliśmy IPO o wartości 27,9 mln zł, z redukcją na poziomie 68,68%. Raz jeszcze dziękujemy inwestorom, że obdarzyli nas zaufaniem, mamy nadzieje że nasi akcjonariusze będą spoglądali na nasze wyniki roczne z dużą satysfakcją. Miesiąc później Big Cheese Studio zadebiutowało na głównym parkiecie GPW w Warszawie. Realizacja tego strategicznego celu dała nam możliwość dotarcia do nowej grupy inwestorów i partnerów biznesowych. Jednocześnie dzięki ciężkiej pracy zespołu, po prawie trzech latach od premiery Cooking Simulatora, nadal zwiększamy wyniki finansowe i nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa, mamy w dalszym ciągu plan jak zwiększać przychody z gry. – mówi Jakub Rafał, dyrektor finansowy w Big Cheese Studio. – W naszej ocenie 2022 rok powinien być wynikowo lepszy od 2021 z samej monetyzacji Cooking Simulatora – dodaje.

Flagowym projektem studia jest Cooking Simulator, który zadebiutował na rynku w połowie 2019 r. Od tego czasu produkt jest regularnie rozwijany poprzez udostępnianie płatnych i bezpłatnych dodatków oraz tzw. live ops, zwiększających widoczność w sklepie Steam. Wspomniane DLC to m.in. Oktoberfest, Halloween, Modern Kitchen, SUPERHOT, Cooking with Food Network, Cakes and Cookies, Pizza oraz Cooking Simulator Shelter. Premiera ostatniego dodatku (DLC CS: Shelter) miała miejsce się w listopadzie 2021 r.

Podstawowa wersja gry trafiła już do ok. 780 tys. użytkowników, a jej sprzedaż wraz z dodatkami przekroczyła 1,2 mln sztuk. Projekt od 2020 r. dostępny jest w wersjach konsolowych – na Nintendo Switch i Xbox One, a od 2021 roku także w wersji na Play Station 4. Cooking Simulator doczekał się również wersji VR. Projekt zadebiutował na platformie Steam VR pod koniec lipca 2021 r. To obecnie najlepszy debiut oraz najlepiej sprzedająca się gra VR z grupy PlayWay. Tytuł otrzymał nagrodę Steam za grę VR roku 2021.

- Zamierzamy dalej koncentrować się na skalowaniu biznesu oraz dotarciu do coraz szerszego grona odbiorców. W tym celu planujemy dywersyfikację kanałów dystrybucji, m.in. do Cooking Simulator VR. Projekt jeszcze w tym roku trafi na dwie nowe platformy: Oculus Quest 2 oraz PSVR, a także wkrótce pojawią się nowe dodatki na konsolę Xbox i PlayStation. Liczę, że najnowsze odsłony będą cieszyć się równie dużym zainteresowaniem graczy. Jestem pełen optymizmu, ponieważ Cooking Simulator VR to właśnie ta gra, która niedawno zdobyła nagrodę Steam za grę VR roku 2021. To najwyższe możliwe wyróżnienie platformy Steam i zarazem pierwsze wyróżnienie gry VR w historii polskiego gamedevu, z czego jestem bardzo dumny – mówi Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.

Big Cheese Studio konkretyzuje rynek odbiorców koncentrując się na tworzeniu gier z gatunku symulatory, tycoon i manager/ekonomia. Obecnie spółka pracuje nad nowymi tytułami, w tym Cooking Simulator 2. Projekty trafią na rynek do końca 2023 r. Środki na ich produkcję pochodzą z bieżącej działalności oraz ze wspomnianej oferty publicznej, w ramach której w 2021 r. spółka pozyskała 4,7 mln zł.

 

 


O Big Cheese Studio:

Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Model biznesowy Studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji, ekonomii i strategii działania. W 2019 roku na rynku zadebiutowała pierwsza, autorska produkcja studia – Cooking Simulator, której wolumen sprzedaży przekroczył poziom 700 tys. sztuk, a wolumen sprzedaży gry wraz z płatnymi DLC przekroczył 1,1 mln. sztuk. Obecnie zespół koncentruje się nad rozwojem płatnych DLC oraz nowymi produkcjami. Strategia studia zakłada jednoczesne prace nad 2-3 produktami rocznie.

7 grudnia 2021 roku akcje spółki zadebiutowały na Głównym Rynku GPW w Warszawie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Robs Group Logistic podsumowuje I kwartał 2024 r. Biuro prasowe
2024-05-16 | 14:00

Robs Group Logistic podsumowuje I kwartał 2024 r.

Robs Group Logistic SA (RGL), notowana na NewConnect spółka z branży magazynowo – logistycznej, w I kwartale 2024 r. miała 5,67 mln zł przychodów ze sprzedaży,
Giełda BRAK ZDJĘCIA
2024-05-16 | 12:22

Milisystem publikuje wyniki za I kwartał 2024 r.

Milisystem, podmiot z branży obronności i strzelectwa, w minionym kwartale zakończył fazę testową nowych replik broni krótkiej o napędzie elektrycznym, co ma być istotną przewagą konkurencyjną w nadchodzącym sezonie
Giełda Play2Chill z 62-procentowym wzrostem zysku netto w pierwszym kwartale 2024 roku
2024-05-13 | 14:30

Play2Chill z 62-procentowym wzrostem zysku netto w pierwszym kwartale 2024 roku

Warszawski deweloper jeszcze w tym roku planuje dwie premiery gier Ponad 701 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży wypracował w pierwszym kwartale br. notowany na NewConnect

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.