Bird wchodzi do Trójmiasta z wiodącym na rynku modelem e-hulajnogi
Bird zadebiutował w Polsce w Warszawie w kwietniu 2019 roku. Następnie wystartował także w Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu. W Trójmieście jako pierwsi hulajnogi Bird będą mogli przetestować mieszkańcy Gdańska i Sopotu. Do Gdyni jednoślady trafią na początku kwietnia. Rozszerzenie działalności o kolejne miasta jest kolejnym krokiem do upowszechnienia tej ekologicznej formy transportu w Polsce. Aplikacja pomaga rozwiązać problem "ostatniej mili", kiedy podróże transportem publicznym są zbyt krótkie, aby były opłacalne, a dojście do celu pieszo zbyt czasochłonne. Z tego względu często podróżujący rezygnują z komunikacji miejskiej i wybierają samochody, zwiększając natężenie ruchu i emisję dwutlenku węgla. Bird oferuje przyjazną dla środowiska i wygodną alternatywę do jazdy amochodem.
- W Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu z naszej usługi skorzystały już setki tysięcy użytkowników. Cieszymy się, że możemy rozpocząć działalność w kolejnych miastach w Polsce i wypełniać naszą misję, czyli ułatwiać mieszkańcom dbanie o środowisko. Chcemy przekonać kierowców do zrezygnowania z samochodów i nakłonić do wykorzystywania hulajnóg elektrycznych - mówi Mathieu Deloly, General Manager Poland w Bird.
Do dyspozycji mieszkańców Trójmiasta będą modele Bird One, które zostały zaprojektowane w Kaliforni i charakteryzują się niezwykle długą żywotnością akumulatora oraz zasięgiem - aż do 50 km na jednym naładowaniu. Uaktualnione funkcje konstrukcyjne obejmują: zwiększoną gęstość ramy, reagujący układ hamulcowy, brak odsłoniętych kabli, panele serwisowe z szybkim dostępem, ulepszone oświetlenie i większą stabilność na wyboistych drogach. Wyjątkowa efektywność ekologiczna Bird One jest wynikiem najnowocześniejszego projektowania i inżynierii produktów, certyfikatów bezpieczeństwa oraz rygorystycznych testów drogowych.
Firma Bird wdrożyła szereg strategii mających na celu zapewnienie odpowiedzialnego i zrównoważonego funkcjonowania w miastach, w których prowadzi działalność. Co istotne, aplikacja inteligentnie szacuje zapotrzebowanie na hulajnogi, dodając kolejne do floty tylko wtedy, gdy jest na nie wystarczający popyt. W ten sposób elektryczne środki transportu są cały czas w użytku. W miastach, w których oferowane są hulajnogi Bird, firma zatrudnia lokalne zespoły, odpowiedzialne za utrzymanie porządku i dopilnowanie, aby pojazdy elektryczne były prawidłowo użytkowane i bezpiecznie zaparkowane.
Jak skorzystać z przejazdów:
- Pobierz aplikację Bird na swój smartfon i załóż konto.
- Otwórz aplikację i znajdź dostępną hulajnogę niedaleko twojej lokalizacji.
- Zeskanuj kod QR z hulajnogi aby rozpocząć przejazd - odblokowanie hulajnogi kosztuje 3 zł + 50 groszy za każdą minutę.
- Ciesz się jazdą, dbając o przestrzeganie zasad ruchu drogowego.
- Kiedy dotrzesz do celu, zostaw hulajnogę w bezpiecznym miejscu (nie blokując chodników ani innych przestrzeni publicznych) i zakończ podróż w aplikacji.
- W celu uzyskania pomocy technicznej należy skontaktować się przez aplikację lub wysłać wiadomość e-mail na adres pomoc@bird.com
O Bird
Bird to firma, która udostępnia przejazdy elektrycznymi środkami transportu, której celem jest dostarczanie przystępnych cenowo i przyjaznych dla środowiska rozwiązań dla społeczności na całym świecie. Oferuje flotę wspólnych hulajnóg elektrycznych, z których można skorzystać poprzez aplikację na smartfonie. Bird oferuje przejazdy użytkownikom, którzy chcą odbyć krótką podróż przez miasto lub przedostać się do wyznaczonego miejsca z metra lub autobusu, w sposób, który nie zanieczyszcza powietrza ani nie zwiększa natężenia ruchu. Bird ściśle współpracuje z miastami, w których prowadzi działalność, dzięki czemu jest niezawodnym i przystępnym cenowo środkiem transportu. Założona w 2017 roku przez pioniera transportu Travisa VanderZandena, firma Bird ma siedzibę w Venice w Kalifornii i szybko rozwija się na całym świecie.
Zachęcamy do śledzenia Bird na Instagramie (www.instagram.com/bird), oraz na Twitterze na
@BirdRide. Więcej informacji na www.bird.co

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.