Bird wchodzi do Trójmiasta z wiodącym na rynku modelem e-hulajnogi
Bird zadebiutował w Polsce w Warszawie w kwietniu 2019 roku. Następnie wystartował także w Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu. W Trójmieście jako pierwsi hulajnogi Bird będą mogli przetestować mieszkańcy Gdańska i Sopotu. Do Gdyni jednoślady trafią na początku kwietnia. Rozszerzenie działalności o kolejne miasta jest kolejnym krokiem do upowszechnienia tej ekologicznej formy transportu w Polsce. Aplikacja pomaga rozwiązać problem "ostatniej mili", kiedy podróże transportem publicznym są zbyt krótkie, aby były opłacalne, a dojście do celu pieszo zbyt czasochłonne. Z tego względu często podróżujący rezygnują z komunikacji miejskiej i wybierają samochody, zwiększając natężenie ruchu i emisję dwutlenku węgla. Bird oferuje przyjazną dla środowiska i wygodną alternatywę do jazdy amochodem.
- W Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu z naszej usługi skorzystały już setki tysięcy użytkowników. Cieszymy się, że możemy rozpocząć działalność w kolejnych miastach w Polsce i wypełniać naszą misję, czyli ułatwiać mieszkańcom dbanie o środowisko. Chcemy przekonać kierowców do zrezygnowania z samochodów i nakłonić do wykorzystywania hulajnóg elektrycznych - mówi Mathieu Deloly, General Manager Poland w Bird.
Do dyspozycji mieszkańców Trójmiasta będą modele Bird One, które zostały zaprojektowane w Kaliforni i charakteryzują się niezwykle długą żywotnością akumulatora oraz zasięgiem - aż do 50 km na jednym naładowaniu. Uaktualnione funkcje konstrukcyjne obejmują: zwiększoną gęstość ramy, reagujący układ hamulcowy, brak odsłoniętych kabli, panele serwisowe z szybkim dostępem, ulepszone oświetlenie i większą stabilność na wyboistych drogach. Wyjątkowa efektywność ekologiczna Bird One jest wynikiem najnowocześniejszego projektowania i inżynierii produktów, certyfikatów bezpieczeństwa oraz rygorystycznych testów drogowych.
Firma Bird wdrożyła szereg strategii mających na celu zapewnienie odpowiedzialnego i zrównoważonego funkcjonowania w miastach, w których prowadzi działalność. Co istotne, aplikacja inteligentnie szacuje zapotrzebowanie na hulajnogi, dodając kolejne do floty tylko wtedy, gdy jest na nie wystarczający popyt. W ten sposób elektryczne środki transportu są cały czas w użytku. W miastach, w których oferowane są hulajnogi Bird, firma zatrudnia lokalne zespoły, odpowiedzialne za utrzymanie porządku i dopilnowanie, aby pojazdy elektryczne były prawidłowo użytkowane i bezpiecznie zaparkowane.
Jak skorzystać z przejazdów:
- Pobierz aplikację Bird na swój smartfon i załóż konto.
- Otwórz aplikację i znajdź dostępną hulajnogę niedaleko twojej lokalizacji.
- Zeskanuj kod QR z hulajnogi aby rozpocząć przejazd - odblokowanie hulajnogi kosztuje 3 zł + 50 groszy za każdą minutę.
- Ciesz się jazdą, dbając o przestrzeganie zasad ruchu drogowego.
- Kiedy dotrzesz do celu, zostaw hulajnogę w bezpiecznym miejscu (nie blokując chodników ani innych przestrzeni publicznych) i zakończ podróż w aplikacji.
- W celu uzyskania pomocy technicznej należy skontaktować się przez aplikację lub wysłać wiadomość e-mail na adres pomoc@bird.com
O Bird
Bird to firma, która udostępnia przejazdy elektrycznymi środkami transportu, której celem jest dostarczanie przystępnych cenowo i przyjaznych dla środowiska rozwiązań dla społeczności na całym świecie. Oferuje flotę wspólnych hulajnóg elektrycznych, z których można skorzystać poprzez aplikację na smartfonie. Bird oferuje przejazdy użytkownikom, którzy chcą odbyć krótką podróż przez miasto lub przedostać się do wyznaczonego miejsca z metra lub autobusu, w sposób, który nie zanieczyszcza powietrza ani nie zwiększa natężenia ruchu. Bird ściśle współpracuje z miastami, w których prowadzi działalność, dzięki czemu jest niezawodnym i przystępnym cenowo środkiem transportu. Założona w 2017 roku przez pioniera transportu Travisa VanderZandena, firma Bird ma siedzibę w Venice w Kalifornii i szybko rozwija się na całym świecie.
Zachęcamy do śledzenia Bird na Instagramie (www.instagram.com/bird), oraz na Twitterze na
@BirdRide. Więcej informacji na www.bird.co

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji
Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.
Polityka
Wciąż dużo do poprawy w zakresie zwalczania nadużyć finansowych w UE. Chodzi m.in. o korupcję urzędników

Skala nadużyć finansowych w UE rośnie. Pojęcie to obejmuje zarówno nielegalne wykorzystanie funduszy unijnych, defraudacje, jak i korupcję, która może dotyczyć nawet wysoko postawionych urzędników, co pokazały afery finansowe z ostatnich lat. Prokuratura Europejska, Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych czy inne instytucje budujące unijną strukturę zwalczania nadużyć finansowych, choć poprawiają efektywność, nie są w stanie wyłapać wszystkich takich przypadków. Zdaniem ekspertów to podważa zaufanie obywateli do UE.
Ochrona środowiska
Nowy parapodatek zamiast proekologicznego systemu ROP. Branża krytykuje sygnały płynące z resortu środowiska

Firmy wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach będą z tego tytułu wnosić opłaty na rzecz państwa, nie mając realnego wpływu na gospodarowanie odpadami, które z tych opakowań powstaną – tak w skrócie branża określa propozycję resortu klimatu i środowiska dotyczącą systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Zdaniem przedstawicieli producentów i organizacji odzysku w zasadzie oznacza to nowy parapodatek dla przedsiębiorców i w żaden sposób nie przełoży się na efektywność zbiórki odpadów i recyklingu, a jedynie na wzrost kosztów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.