Komunikaty PR

Biznes docenia zaufanie

2020-03-05  |  12:08

Zaufanie to kluczowy element budowania relacji, nie inaczej jest w relacjach biznesowych. Zaufanie zarówno partnerów, klientów i pracowników jest szczególnie ważne, gdy dopiero wkraczamy na rynek. Powszechne zaufanie muszą też zdobyć technologie – szczególnie teraz, gdy wkraczamy w erę biznesu 4.0.

Komentarz przygotowany przez Karolinę Serwańską, dyrektor zarządzającą w Agencji Pośrednictwa Pracy Polski HR

Z uwagi na galopujący biznes 4.0, przedsiębiorcy stają przed wieloma wyzwaniami związanymi z adaptacją swoich biznesów do współczesnych trendów. Wchodzimy w erę, gdzie wszyscy jesteśmy pionierami w swoich dziedzinach. Zaufanie w budowaniu biznesu w dzisiejszych czasach jest kluczowe. Nie ma zbyt wielu gotowych rozwiązań przy wprowadzaniu nowych technologii, zatem ogrom pracy, prób i błędów musi zostać popełnionych przed finalizacją podjętych przedsięwzięć. Zaufanie wobec, wspólników, partnerów, klientów, doradców czy zespołów wdrażających nowe projekty, niemal definiuje przyszłość firm. Wystarczy określić skalę ryzyka i konsekwencji w sytuacji, gdyby któryś z partnerów biznesowych nie dotrzymał zasad dochowania poufności zaraz po wypracowaniu nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań biznesowych. Wówczas dochodzi do subiektywnej oceny moralnej nieuczciwych kontrahentów bądź nieuczciwej konkurencji, a w konsekwencji przeliczenia tych działań na koszty.

Zaufanie jest, było i będzie obecne w budowaniu długofalowych strategii rozwoju każdego biznesu. W każdym obszarze rozwoju biznesu, odpowiedzialny przedsiębiorca powinien przeanalizować zasoby i partnerów do budowania przyszłości firmy. Nie każdemu możemy wystawić mandat zaufania, nawet jeśli współpracujemy z najwyższej klasy specjalistami w danej dziedzinie. Mało tego, nawet nie można w pełni zaufać technologiom, gdyż implementacja biznesu 4.0 dopiero raczkuje i współczesna ekonomia aktualizuje trendy w oparciu o doświadczenia. Pozostaje zatem wskazać obszary, których rozwój jest kluczowy i rzetelnie wytypować narzędzia i zasoby godne zaufania. Brak zaufania również jest istotnym czynnikiem do planowania rozwojowego. Za brakiem zaufania idzie ostrożność, szereg rozwiązań zapobiegawczych oraz większa świadomość względem ryzyka i niepowodzeń, które mogą wystąpić w trakcie realizowania pewnych przedsięwzięć.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.