Biznes na rzecz zmiany – rusza 2. edycja programu Climate Leadership
Debata Biznes na rzecz zmiany zainaugurowała drugą edycję Climate Leadership, inicjatywy budującej społeczność liderów realnej zmiany w biznesie na rzecz neutralności klimatycznej i zrównoważonego rozwoju. Podczas spotkania, które odbyło się online 26 października o godzinie 14, uczestnicy pierwszej edycji programu przedstawili wypracowane wspólnie z ekspertami rozwiązania prośrodowiskowe. Organizator Climate Leadership – Centrum UNEP/GRID-Warszawa – zaprezentował pierwszą publikację przygotowaną w ramach programu oraz zachęcił firmy do zgłoszenia się do edycji 2020/2021.
W debacie wzięli udział przedstawiciele części firm, które w ramach poprzedniej edycji podjęły zobowiązania środowiskowe: Krzysztofa Bełz (Coca-Cola HBC Polska), Grzegorz Bobek (Żywiec-Zdrój), Jacek Hutyra (Orange Polska), Maria Krawczyńska (BNP Paribas Bank Polska), Mario Zamarripa (ERGO Hestia) oraz Anna Żyła (Bank Ochrony Środowiska).
Link do zapisu debaty: https://youtu.be/mIEGO5OVMzg
– W pierwszej edycji programu wzięło udział 10 firm z bardzo różnych branż. Czekało na nie wsparcie ponad sześćdziesięciu ekspertów. Dzięki temu udało się wypracować realne rozwiązania, które wpłyną na realizację głównego celu, czyli neutralizację szkodliwego wpływu biznesu na środowisko – mówi Maria Andrzejewska, dyrektor centrum UNEP/GRID Warszawa, współtwórczyni programu Climate Leadership.
Wśród firm, które wzięły udział w pierwszej edycji znalazły się: Auchan Retail Polska, Bank Ochrony Środowiska, BNP Paribas Bank Polska, Carrefour Polska, Coca‑Cola HBC Polska, ERGO Hestia, Grupa Żywiec, IKEA Retail, Orange Polska, a także Żywiec-Zdrój. Każda z firm podjęła konkretne, mierzalne zobowiązania klimatyczne. Case study z opisem wypracowanych rozwiązań dostępne są w publikacji Biznes na rzecz zmiany:
https://climateleadership.pl/Publikacja%20CL%202020.pdf
Opracowanie zawiera także omówienie globalnych trendów w kontekście kryzysu klimatycznego oraz komentarze ekspertów dotyczące kierunku działań jakie powinny zostać podjęte, aby przeciwdziałać wzrastaniu średniej globalnej temperatury na Ziemi.
Debata rozpoczęła także oficjalną rekrutację do drugiej edycji programu. Firmy, które wezmą w niej udział, zostaną włączone w nurt globalnych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju budowanych pod auspicjami UN Environment Programme. – Ważne jest, aby firmy zrozumiały, że udział w takich programach to wyjście naprzeciwko rosnącym w dziedzinie ochrony środowiska oczekiwaniom klientów – mówi prof. Bolesław Rok, współtwórca programu. – Za tym idzie również zwiększenie innowacyjności i przewagi konkurencyjnej poprzez wdrożenie realnej zmiany w sposobie prowadzenia biznesu – zauważa
Strona internetowa programu Climate Leadership: https://climateleadership.pl/
LinkedIn programu Climate Leadership: https://www.linkedin.com/company/climate-leadership

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.