Komunikaty PR

Biznes na rzecz zmiany – rusza 2. edycja programu Climate Leadership

2020-10-29  |  15:00
Biuro prasowe

Debata Biznes na rzecz zmiany zainaugurowała drugą edycję Climate Leadership, inicjatywy budującej społeczność liderów realnej zmiany w biznesie na rzecz neutralności klimatycznej i zrównoważonego rozwoju. Podczas spotkania, które odbyło się online 26 października o godzinie 14, uczestnicy pierwszej edycji programu przedstawili wypracowane wspólnie z ekspertami rozwiązania prośrodowiskowe. Organizator Climate Leadership – Centrum UNEP/GRID-Warszawa – zaprezentował pierwszą publikację przygotowaną w ramach programu oraz zachęcił firmy do zgłoszenia się do edycji 2020/2021.

W debacie wzięli udział przedstawiciele części firm, które w ramach poprzedniej edycji podjęły zobowiązania środowiskowe: Krzysztofa Bełz (Coca-Cola HBC Polska), Grzegorz Bobek (Żywiec-Zdrój), Jacek Hutyra (Orange Polska), Maria Krawczyńska (BNP Paribas Bank Polska), Mario Zamarripa (ERGO Hestia) oraz Anna Żyła (Bank Ochrony Środowiska).

Link do zapisu debaty: https://youtu.be/mIEGO5OVMzg

W pierwszej edycji programu wzięło udział 10 firm z bardzo różnych branż. Czekało na nie wsparcie ponad sześćdziesięciu ekspertów. Dzięki temu udało się wypracować realne rozwiązania, które wpłyną na realizację głównego celu, czyli neutralizację szkodliwego wpływu biznesu na środowisko – mówi Maria Andrzejewska, dyrektor centrum UNEP/GRID Warszawa, współtwórczyni programu Climate Leadership.

Wśród firm, które wzięły udział w pierwszej edycji znalazły się: Auchan Retail Polska, Bank Ochrony Środowiska, BNP Paribas Bank Polska, Carrefour Polska, CocaCola HBC Polska, ERGO Hestia, Grupa Żywiec, IKEA Retail, Orange Polska, a także Żywiec-Zdrój. Każda z firm podjęła konkretne, mierzalne zobowiązania klimatyczne. Case study z opisem wypracowanych rozwiązań dostępne są w publikacji Biznes na rzecz zmiany:

https://climateleadership.pl/Publikacja%20CL%202020.pdf

Opracowanie zawiera także omówienie globalnych trendów w kontekście kryzysu klimatycznego oraz komentarze ekspertów dotyczące kierunku działań jakie powinny zostać podjęte, aby przeciwdziałać wzrastaniu średniej globalnej temperatury na Ziemi.

Debata rozpoczęła także oficjalną rekrutację do drugiej edycji programu. Firmy, które wezmą w niej udział, zostaną włączone w nurt globalnych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju budowanych pod auspicjami UN Environment Programme. – Ważne jest, aby firmy zrozumiały, że udział w takich programach to wyjście naprzeciwko rosnącym w dziedzinie ochrony środowiska oczekiwaniom klientów – mówi prof. Bolesław Rok, współtwórca programu. – Za tym idzie również zwiększenie innowacyjności i przewagi konkurencyjnej poprzez wdrożenie realnej zmiany w sposobie prowadzenia biznesu – zauważa

Strona internetowa programu Climate Leadership: https://climateleadership.pl/

LinkedIn programu Climate Leadership: https://www.linkedin.com/company/climate-leadership

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.