Black Friday: markowe produkty w niższych cenach?
W pierwszej połowie 2020 r. w sklepach zaobserwowano o 15 proc. mniej promocji niż w analogicznym okresie ubiegłego roku[1]. Priorytetem większości Polaków było zaopatrzenie się w artykuły pierwszej potrzeby. Jednak z badań wynika, że prawie jedna czwarta Polaków wyczekuje Black Friday, aby nabyć uprzednio upatrzone produkty i usługi[2], a 52 proc. ankietowanych, mimo pandemii, nie zmieniło swojego podejścia do wydawania pieniędzy[3]. Co więcej, 6 na 10 badanych Polaków będzie śledziło czarnopiątkowe oferty, które pojawią się w ich skrzynce mailowej[4].
W tym roku wśród najpopularniejszych kategorii produktów znajdą się m.in.: elektronika użytkowa (65 proc.) oraz sprzęt AGD (28 proc.)[5]. Analitycy prognozują też, że na koniec roku hitami sprzedażowymi mogą być suszarki do odzieży, konsole do gier oraz ekspresy do kawy[6]. Produkty te już teraz oferowane są przez popularne sieci RTV/AGD. Niektóre z nich, z okazji Black Week, przecenione są nawet o 80 proc.
– Promocyjna cena produktu to nie wszystko – klientom zależy dziś przede wszystkim na jakości. Dlatego w tym roku w NEONET oferujemy z okazji Black Friday produkty wielu uznanych marek, oferujących rozwiązania technologiczne z najwyższej półki – mówi Piotr Gendek, Dyrektor Dywizji Zarządzania Produktami Nowych Technologii w NEONET.
Marki, których produkty w niższych cenach już teraz można znaleźć w NEONET to m.in. telewizory smart i akcesoria od Samsunga, LG czy Sony. Osoby poszukujące nowych smartfonów będą mogły skorzystać z promocji na modele Xiaomi czy Samsunga, Oppo czy Realme. Z przecen na ekspresy De'Longhi lub Siemens zadowoleni będą fani dobrej kawy, a rodziny poszukujące nowych laptopów do nauki albo pracy zdalnej mogą przyjrzeć się markom takim jak Lenovo czy HP.
Zakupowemu szaleństwu sprzyja fakt, że klienci NEONET mogą skorzystać z wygodnej opcji odroczenia płatności aż do wiosny. Oferta obejmująca aż do 30 rat 0% z odroczeniem spłaty, dotyczy każdego produktu promocyjnego o wartości min. 100 zł. Spłata pierwszej raty następuje po czterech miesiącach od daty zakupu.
– Blisko 40 proc. klientów szacuje, że kupując podczas wyprzedaży, oszczędza nawet 30-40 proc. środków[7]. Nie dziwi więc fakt, że Black Friday cieszy się tak ogromną popularnością. Tegoroczny „czarny piątek” w NEONET będzie stanowić nie lada gratkę dla fanów elektronicznych gadżetów. W naszej sieci dostępne będą świetne promocje na produkty takich marek, jak Xiaomi, Samsung, czy Huawei – podsumowuje Łukasz Słoma, Senior Category Manager w NEONET.
Pandemia koronawirusa sprawiła, że w tym roku Black Friday w znacznej mierze przeniesie się do sieci. Już blisko 72 proc. Polaków deklaruje, że kupuje produkty online[8]. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie, sieć NEONET proponuje wygodne zakupy bez wychodzenia z domu za pośrednictwem e-salonu neonet.pl. Warto wspomnieć, że zakupy na neonet.pl zostały docenione przez polskich konsumentów. To właśnie na podstawie ich opinii portal Ceneo.pl przyznał marce nagrodę Zaufany Sklep 2020.
[1] Centrum Analiz Grupy AdRetail, Hiper-Com Poland i UCE RESEARCH, 2020
[2] ExpertSender, Polacy i Black Friday, listopad 2020
[3] IMAS International, Barometr oszczędności, Październik 2020
[4] ExpertSender, Polacy i Black Friday, listopad 2020
[5] BlackWeek.Global, Statystyki dot. Black Friday, listopad 2020
[6] GfK, Analiza dot. Black Friday, listopad 2020
[7] UCE RESEARCH na zlecenie Hiper-Com Poland i programu branżowego AdRetail Inspirio, Wrzesień 2020
[8] Raport Izby Gospodarki Elektronicznej opracowany przez Mobile Institute, Omni-commerce. Kupuję wygodnie, czerwiec 2020

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.