Komunikaty PR

Bo liczy się człowiek. Siedziba Page Group w Warszawie projektu BIT CREATIVE

2024-08-30  |  10:40
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

W samym sercu Warszawy, przy ul. Chmielnej, gdzie z okien biurowca Varso Tower rozciąga się widok na Pałac Kultury i Nauki, mieści się polska siedziba Page Group – światowego lidera w branży HR. Jednak to nie imponująca lokalizacja przesądza o prestiżu firmy, lecz wystrój wnętrz biura, w którego centrum stoi człowiek. To on, zgodnie z brandingiem marki i jej misją, stał się punktem wyjścia do aranżacji przestrzeni biurowych, za które odpowiadają architekci z BIT CREATIVE.

Imponująca, bo 1137-metrowa przestrzeń, na 10-tym piętrze najwyższego biurowca w Europie - Varso Tower to nowa siedziba międzynarodowej firmy doradztwa personalnego Page Group, obejmującej marki Michael Page oraz Page Executive. Wybór tak prestiżowej lokalizacji nie był przypadkowy i miał na celu podkreślić najwyższe standardy usług oferowanych przez firmę. Nie przypadkowy był także wybór pracowni projektowej, która tę przestrzeń miała „udomowić”. Dlatego pracę nad koncepcją wnętrz powierzono pracowni BIT CREATIVE, znanej z takich realizacji jak choćby polska siedziba Mattel czy koncernu Coca-Cola HBC. Zgodnie z profilem działalności firmy priorytetem stał się oczywiście człowiek - pracownik, partner biznesowy czy kandydat. Świadczy o tym zarówno sam podział funkcjonalny przestrzeni z ogromnym open spacem, jak i estetyka wnętrz, utrzymana w kolorach flagowych firmy.

Głównym założeniem przy tworzeniu koncepcji układu funkcjonalnego biura było dla nas wydzielenie dwóch niezależnych od siebie powierzchni - części konferencyjnej oraz części pracowniczej. Punktem łączącym obydwie te przestrzenie stała się strefa wejścia z recepcją oraz sąsiednim, otwartym coffee pointem – opowiada arch. Barnaba Grzelecki, właściciel BIT CREATIVE.

Z punktu widzenia Inwestora dodatkowo istotne również było odpowiednie rozplanowanie części open space’u. Ze względu na dużą powierzchnię tej strefy oraz sporą liczbę stanowisk, ważnym elementem projektu stało się zapewnienie wysokiego komfortu pracy zarówno ze strony akustycznej, jak i wizualnej. Pomimo podziału, całość aranżacji łączy ta sama estetyka oraz kolorystyka materiałów wykończeniowych. Mimo stonowanej i chłodnej w odcieniach palety kolorystycznej, wnętrze jest przytulne. Przełamanie zimnych barw drewnem oraz żywą zielenią nadaje aranżacji klimat ciepłego, domowego wnętrza.

Ze względu na użytą w tym projekcie kolorystkę, klasyczny czarny kolor profili ścian szklanych zastąpiliśmy kolorem białym. Całość jednak nie pozostaje monotonna - powtarzający się w różnych elementach kolor niebieski i granatowy, będący częścią identyfikacji wizualnej Page Group, urozmaica wykończenia ścian, staje się mocnym akcentem jako tapicerowany element mebli ruchomych oraz zabudów meblowych czy też pojawia się jako tło dla numeracji szafek pracowniczych – mówi architekt Jakub Bubel.

Koncepcję biura, jako wnętrza silnie związanego z wizerunkiem firmy, dopełniają grafiki na ścianach szklanych i pełnych. Linearne, syntetyczne postacie to jeden z motywów brandingu Inwestora, podkreślający inkluzyjność firmy i prowadzonych na rynku działań.

Część konferencyjna

Strefa wejścia, gdzie głównym punktem jest lada recepcyjna wraz z lampą dekoracyjną zawieszoną bezpośrednio nad blatem zabudowy, stanowi preludium do całej aranżacji. Materiały pojawiające się na froncie lady są jednocześnie syntezą i zapowiedzią kolorystyki całości biura. Otwarty sufit oraz jasne ściany to mało krzykliwe tło dla najistotniejszych elementów w tym pomieszczeniu. Obok recepcji znajdziemy również poczekalnię dla gości oraz na początku niewidoczny, jednak otwarty coffee point.

Ze względu na mniejszy gabaryt pomieszczeń, również design kameralnych sal spotkań jest prosty i stonowany. Regularny, biały sufit wyspowy Ecophon Solo, ściany malowane na jasne kolory oraz dekoracje w kolorze naturalnego drewna czy mocniejsze akcenty w odcieniach granatu zaczerpnięte bezpośrednio z brandbooka Inwestora budują tu klimat sprzyjający owocnym rozmowom. Od tej koncepcji z założenia nieco odbiega duża sala konferencyjna. Ze względu na to, że przeznaczona jest na większe spotkania, różni się od innych pomieszczeń o analogicznej funkcji.

W tym pomieszczeniu zaprojektowaliśmy dekoracyjny sufit Nyquista Ecobaffle, pozostający jednak w gamie kolorystycznej pozostałej części powierzchni. Na ścianach znajdziemy więcej ciepłej struktury drewna, a fotele konferencyjne zostały zróżnicowane kolorystycznie – zauważa arch. Agata Krykwińska.

Część pracownicza

Bardzo ważną rolę w koncepcji całego biura pełni część przeznaczona dla pracowników, z dużą przestrzenią open space. Ze względu na jej powierzchnię, została ona podzielona rodzaju funkcjonalnymi i dekoracyjnymi przepierzeniami, takimi jak nieregularne szczebelki laminowane czy szafki z donicami na stalowym stelażu lakierowanym. Nad stanowiskami pracy zaprojektowano sufit wyspowy Ecophon Solo, w komunikacji, tak jak w pozostałych częściach wspólnych, sufit otwarty. Dodatkowo, dla podniesienia komfortu pracy, na open space zlokalizowanych jest kilka budek akustycznych do prowadzenia rozmów czy krótkich spotkań.

W tej części biura znalazła się także strefa chilloutu oraz pomieszczenie socjalne z aneksem kuchennym. Ta pierwsza, będąc miejscem wypoczynku dla pracowników wyposażona w różne meble miękkie: pufy, fotele oraz kanapy. Pozostaje ona spójna kolorystycznie z całością powierzchni, przełamana została jednak odcieniami koloru niebieskiego.

W projekcie aranżacji część powierzchni przeznaczyliśmy na duże pomieszczenie socjalne z aneksem kuchennym. Tę przestrzeń charakteryzuje możliwość rearanżacji w zależności od potrzeb - kwadratowe stoliki mogą zostać połączone w jeden duży stół lub też stać pojedynczo. Dla nadania pomieszczeniu relaksacyjnego charakteru kawiarni wzdłuż ściany znajdziemy miękką kanapę, a nad stolikami nisko zawieszone oprawy dekoracyjne o ciepłej barwie światła. Dekoracyjnym akcentem są również płytki ścienne o dość nietypowym kształcie i nieco zróżnicowanym wybarwieniu szkliwa. Całość uzupełnia duża ilość laminatu w odcieniu dębowym. Wszystko to w zgodzie z przyjętą koncepcją aranżacji całej powierzchni biurowej, a przede wszystkim brandbooku marki, który w obrazowy sposób ukazuje rolę człowieka w jej misji i filozofii – podsumowuje architekt arch. Zuzanna Wojda.

Inwestor: Michael Page Polska

Lokalizacja: ul. Chmielna 69, Varso Tower, 10 piętro

Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Agata Krykwińska, arch. Zuzanna Wojda

Zdjęcia: Fotomohito

www.bitcreative.info

Pracownia projektowa BIT CREATIVE specjalizuje się w planowaniu przestrzeni i aranżacji wnętrz dla klientów korporacyjnych. Oferuje szeroki zakres usług związanych z relokacją, a także rearanżacją siedzib firm. To zespół profesjonalnych architektów i designerów, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w aranżowaniu powierzchni komercyjnych. Pracownia została założona przez Barnabę Grzeleckiego w 2017 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości illbruck SY002 MOWO SMART Biuro prasowe
2024-08-30 | 12:00

illbruck SY002 MOWO SMART

illbruck SY002 MOWO SMART, czyli system montażu okien w warstwie izolacji termicznej budynków energooszczędnych i pasywnych – przykłady realizacji na budowach Marka illbruck
Nieruchomości Strona internetowa marki Dryvit już dostępna w nowej odsłonie
2024-08-29 | 13:30

Strona internetowa marki Dryvit już dostępna w nowej odsłonie

Marka Dryvit, wiodący ekspert w zakresie systemów izolacji cieplnej ścian zewnętrznych i materiałów elewacyjnych, uruchomiła nową odsłonę swojej strony internetowej
Nieruchomości Prywatne akademiki a konkurencyjność miast
2024-08-29 | 10:30

Prywatne akademiki a konkurencyjność miast

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/c21a2d6c591aa970ee1ee413103f0e8520240829070616/2c9b4f11f71d50dc8f877e67e58fc5e420240829070701/7c20e5   Rosnąca atrakcyjność

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

NEWSERIA Partnerem Medialnym Forum Ekonomicznego

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Bez dobrowolnego wydłużenia aktywności zawodowej Polakom trudno będzie liczyć na wyższe emerytury. Obecni 30-latkowie dostaną jedną czwartą ostatniej pensji

Ustawowego podniesienia wieku emerytalnego w Polsce nie będzie – zapowiadają politycy rządzącej koalicji. To według ekspertów oznacza jednak, że trzeba inaczej zachęcać kobiety po 60. i mężczyzn po 65. roku życia do pozostawania na rynku pracy. – Wydłużenie aktywności zawodowej jest pewnym sposobem na podniesienie emerytur, ale tego się nie da zrobić siłowo, raczej trzeba szukać rozwiązań, żeby ludzie chcieli dalej pracować – podkreśla Agnieszka Łukawska, ekspertka w Instytucie Emerytalnym. Już dziś pracujący seniorzy mogą liczyć na szereg zachęt, m.in. zwolnienie z podatku, ale ekspertka zwraca uwagę dodatkowo na potrzebne zaplecze szkoleniowe, a także odpowiednią opiekę zdrowotną.

Transport

Branża logistyki coraz bardziej zautomatyzowana. Rozładunkiem towaru zajmują się autonomiczne wózki, a inwentaryzacją roboty stukrotnie szybsze niż człowiek

Do 2028 roku globalny rynek automatyzacji w logistyce wzrośnie o ponad 50 proc. – przewidują analitycy Markets and Markets. Wpłyną na to czynniki związane ze wzrostem kosztów pracowniczych, dążenie klientów do osiągania optymalnego zarządzania ich towarem, a także czynniki pozarynkowe, takie jak cele środowiskowe. Już dziś za rozładunek towaru odpowiadają coraz częściej inteligentne, autonomiczne wózki, a inwentaryzację można powierzyć robotom stukrotnie szybszym niż człowiek.

DlaWas.info

Firma

Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi

Według badań CBOS średnio co drugi Polak mieszka pod wspólnym dachem z jakimś zwierzęciem domowym – najczęściej psem lub kotem. Rynek produktów i usług dla domowych pupili sukcesywnie się powiększa. Według rynkowych prognoz za kilka lat globalnie może być już wart blisko pół biliona dolarów. Szczególnie szybko ma się rozwijać segment opieki nad zwierzętami, który coraz częściej będzie wykorzystywać nowe technologie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.