Komunikaty PR

Boris Winkelmann nowym prezesem zarządu i CEO GeoPost/DPDgroup

2020-07-14  |  11:20
Biuro prasowe

25 czerwca 2020 r. Boris Winkelmann został powołany na stanowisko prezesa zarządu i dyrektora generalnego Geopost / DPDgroup. Zastąpił tym samym przechodzącego na emeryturę Paula-Marie Chavanne. Od 1 lutego pełnił funkcję wiceprezesa zarządu DPDgroup i w tej roli przeprowadził grupę przez kryzys wywołany pandemią COVID-19. Dziś zarządza powstałym w 1999 r. holdingiem GeoPost, który w ciągu 20 lat rozwinął największą sieć doręczeń w Europie pod marką handlową DPDgroup.

- Jestem pełen uznania dla mojego poprzednika Paul-Marie Chavanne’a za 20 lat pracy na rzecz grupy, dzięki czemu stała się ona liderem w branży, osiągając liczne sukcesy i odnotowując stabilny wzrost. Obecnie wychodzimy z kryzysu, przed nami wiele wyzwań, ale także nowych możliwości kształtowania przyszłości sektora. DPDgroup jest przygotowana na wzrost branży e-commerce oraz utrzymanie pozycji lidera w obszarze doręczeń przyjaznych środowisku. Dobro naszej planety i jej mieszkańców jest dla nas bardzo ważne. Cieszy mnie, że nasza rynkowa pozycja i zobowiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju dobrze się uzupełniają – powiedział Boris Winkelmann, prezes zarządu i CEO GeoPost / DPDgroup.

Szybka reakcja na kryzys

Kryzys wywołany pandemią potwierdził, jak wielkie znaczenie mają usługi kurierskie i doręczenia na ostatniej mili:

  • W czasie kryzysu udział e-handlu w globalnej sprzedaży detalicznej w 2020 r. wzrósł i jego szacowany udział w rynku wynosi 20% w porównaniu z 14% w 2019 r. (źródło: badanie eMarketer 2020).
  • DPDgroup była przygotowana na istotne zwiększenie liczby przesyłek B2C z uwagi na znaczny wzrost zainteresowania zakupami spożywczymi oraz środkami higienicznymi i ochrony zdrowia. Hybrydowy model sieci B2B / B2C grupy bazuje na elastyczności, stanowi więc naturalne rozwiązanie w dobie zagrożenia zdrowia publicznego. W kwietniu i maju 2020 r., kiedy w większości krajów europejskich obowiązywała kwarantanna, DPDgroup doręczyła łącznie ponad 300 milionów przesyłek na terenie całego kontynentu, czyli o 30% więcej niż rok wcześniej.
  • DPDgroup świadczyła usługi kurierskie nieprzerwanie przez cały okres pandemii, starając się zapewnić bezpieczeństwo zdrowotne i sanitarne swoim pracownikom, współpracownikom, klientom i partnerom. Grupa zapewniła bezkontaktowe doręczenia we wszystkich krajach Europy i pomimo kryzysu utrzymała dostęp do usług przez sieć punktów Pickup, z których większość prowadziła w czasie kryzysu swoje operacje. Dzięki połączeniu lotniczemu z krajami Dalekiego Wschodu za pośrednictwem spółki Lenton Group w Chinach DPDgroup dostarczyła pracownikom i kurierom ponad 100 milionów maseczek i 130 tysięcy litrów żelu odkażającego.
  • Kurierzy Grupy są dziś wizytówką firmy.

- Bardzo dziękuję naszym kurierom za pracę na pierwszej linii frontu w czasie pandemii i realizowanie doręczeń do domów konsumentów, aptek, szpitali, biur i innych organizacji – dodał Boris Winkelmann, prezes zarządu i CEO GeoPost / DPDgroup.

Czego nauczył nas kryzys

Kryzys związany z pandemią COVID-19 w wielu firmach zmienił spojrzenie na dotychczasowe priorytety. Dzięki temu doświadczeniu DPDgroup stała się jeszcze bardziej świadoma znaczenia zrównoważonego rozwoju, szczególnie w obszarach miejskich. Kierując się priorytetami DrivingChange™, DPDgroup inwestuje w ekologiczną flotę oraz technologie i rozwiązania umożliwiające wyższą efektywność przy ograniczeniu negatywnego wpływu e-commerce na środowisko. Dzięki temu utrzymuje wiodącą pozycję na rynku dobrowolnego offsetu emisji CO2 w Europie.

Grupa z powodzeniem rozwinęła na całym świecie narzędzia podnoszące satysfakcję nadawców i odbiorców, w tym rozwiązania umożliwiające sprawne zarządzanie procesem doręczenia na ostatniej mili, takie jak Predict, aplikacja moja.paczka czy sieć ponad 46 tysięcy punktów Pickup.

- DPDgroup wykazała wysokie zdolności adaptacyjne i błyskawicznie opracowała i wdrożyła nowe procedury, by obsługiwać zwiększone wolumeny przesyłek z zachowaniem wysokiej jakości usług i bezpieczeństwa sanitarnego. To właśnie tak rozumiana elastyczność będzie decydująca w naszej branży w najbliższych miesiącach. – zaznaczył Boris Winkelmann.

Szybki wzrost

Innowacjom i zobowiązaniu zrównoważonego rozwoju towarzyszy sukces handlowy i ekspansja. W 2019 r. Grupa doręczyła 1,3 miliarda przesyłek, osiągając przychody na poziomie 7,8 miliarda euro, co stanowi 6,7% wzrostu w porównaniu z ubiegłym rokiem.

DPDgroup pozostaje aktywna w obszarze przejęć. W 2019 nabyła pakiet większościowy w firmie Lenton (Chiny), a w styczniu 2020 we włoskiej spółce BRT. DPDgroup monitoruje możliwości wzrostu w Europie, Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Rozszerza również swoją działalność na nowe rynki, wchodząc w branżę spożywczą czy opiekę zdrowotną, wymagające łańcuchów chłodniczych. W segmencie produktów spożywczych zaistniała już pod marką Chronofresh (Chronopost Francja) i SEUR Frío (Hiszpania), a w obszarze opieki zdrowotnej za pośrednictwem firmy BioLogistic (Chronopost Francja).

Trendy ukształtowane w ciągu ostatnich kilku miesięcy będą widoczne także w przyszłości wraz z dalszym rozwojem e-commerce i odpowiadającym mu wzrostem popytu na doręczenia B2C.

- DPDgroup już od 2008 roku gromadzi doświadczenia dotyczące działalności w sektorze B2B i B2C. Okazały się one bardzo przydatne dla skutecznego reagowania na rynkowe zmiany. Kryzys wywołany przez COVID-19 przyspieszył nasze działania o 3 do 5 lat. – podsumowuje Boris Winklemann.

Boris Winkelmann

Boris Winkelmann objął z dniem 25 czerwca 2020 r. stanowisko prezesa zarządu GeoPost/DPDgroup i wiceprezesa Groupe La Post. Od 1 lutego 2020 r. sprawował funkcję wiceprezesa GeoPost.

Związany jest z grupą GeoPost od ponad 20 lat. Przez ostatnie 6 lat pełnił rolę prezesa DPD Niemcy. Ma 25 lat doświadczenia w branży KEP. Karierę zawodową rozpoczął w 1994 r. w TNT Express Worldwide. W 1999 r. rozpoczął pracę w GeoPost, gdzie koordynował zakup większościowego pakietu akcji DPD w Niemczech, która zakończyła się w 2001 r. Jednocześnie angażował się w międzynarodowy rozwój GeoPost. Ma także doświadczenie jako przedsiębiorca w obszarze e-commerce, badań marketingowych oraz M&A.

Jest absolwentem wydziału zarządzanie w European Business Programme w Bordeaux i Münster oraz uniwersytetu Universidad Pontificia Comillas w dziedzinie finansów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie? Biuro prasowe
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.