Boris Winkelmann nowym prezesem zarządu i CEO GeoPost/DPDgroup
25 czerwca 2020 r. Boris Winkelmann został powołany na stanowisko prezesa zarządu i dyrektora generalnego Geopost / DPDgroup. Zastąpił tym samym przechodzącego na emeryturę Paula-Marie Chavanne. Od 1 lutego pełnił funkcję wiceprezesa zarządu DPDgroup i w tej roli przeprowadził grupę przez kryzys wywołany pandemią COVID-19. Dziś zarządza powstałym w 1999 r. holdingiem GeoPost, który w ciągu 20 lat rozwinął największą sieć doręczeń w Europie pod marką handlową DPDgroup.
- Jestem pełen uznania dla mojego poprzednika Paul-Marie Chavanne’a za 20 lat pracy na rzecz grupy, dzięki czemu stała się ona liderem w branży, osiągając liczne sukcesy i odnotowując stabilny wzrost. Obecnie wychodzimy z kryzysu, przed nami wiele wyzwań, ale także nowych możliwości kształtowania przyszłości sektora. DPDgroup jest przygotowana na wzrost branży e-commerce oraz utrzymanie pozycji lidera w obszarze doręczeń przyjaznych środowisku. Dobro naszej planety i jej mieszkańców jest dla nas bardzo ważne. Cieszy mnie, że nasza rynkowa pozycja i zobowiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju dobrze się uzupełniają – powiedział Boris Winkelmann, prezes zarządu i CEO GeoPost / DPDgroup.
Szybka reakcja na kryzys
Kryzys wywołany pandemią potwierdził, jak wielkie znaczenie mają usługi kurierskie i doręczenia na ostatniej mili:
- W czasie kryzysu udział e-handlu w globalnej sprzedaży detalicznej w 2020 r. wzrósł i jego szacowany udział w rynku wynosi 20% w porównaniu z 14% w 2019 r. (źródło: badanie eMarketer 2020).
- DPDgroup była przygotowana na istotne zwiększenie liczby przesyłek B2C z uwagi na znaczny wzrost zainteresowania zakupami spożywczymi oraz środkami higienicznymi i ochrony zdrowia. Hybrydowy model sieci B2B / B2C grupy bazuje na elastyczności, stanowi więc naturalne rozwiązanie w dobie zagrożenia zdrowia publicznego. W kwietniu i maju 2020 r., kiedy w większości krajów europejskich obowiązywała kwarantanna, DPDgroup doręczyła łącznie ponad 300 milionów przesyłek na terenie całego kontynentu, czyli o 30% więcej niż rok wcześniej.
- DPDgroup świadczyła usługi kurierskie nieprzerwanie przez cały okres pandemii, starając się zapewnić bezpieczeństwo zdrowotne i sanitarne swoim pracownikom, współpracownikom, klientom i partnerom. Grupa zapewniła bezkontaktowe doręczenia we wszystkich krajach Europy i pomimo kryzysu utrzymała dostęp do usług przez sieć punktów Pickup, z których większość prowadziła w czasie kryzysu swoje operacje. Dzięki połączeniu lotniczemu z krajami Dalekiego Wschodu za pośrednictwem spółki Lenton Group w Chinach DPDgroup dostarczyła pracownikom i kurierom ponad 100 milionów maseczek i 130 tysięcy litrów żelu odkażającego.
- Kurierzy Grupy są dziś wizytówką firmy.
- Bardzo dziękuję naszym kurierom za pracę na pierwszej linii frontu w czasie pandemii i realizowanie doręczeń do domów konsumentów, aptek, szpitali, biur i innych organizacji – dodał Boris Winkelmann, prezes zarządu i CEO GeoPost / DPDgroup.
Czego nauczył nas kryzys
Kryzys związany z pandemią COVID-19 w wielu firmach zmienił spojrzenie na dotychczasowe priorytety. Dzięki temu doświadczeniu DPDgroup stała się jeszcze bardziej świadoma znaczenia zrównoważonego rozwoju, szczególnie w obszarach miejskich. Kierując się priorytetami DrivingChange™, DPDgroup inwestuje w ekologiczną flotę oraz technologie i rozwiązania umożliwiające wyższą efektywność przy ograniczeniu negatywnego wpływu e-commerce na środowisko. Dzięki temu utrzymuje wiodącą pozycję na rynku dobrowolnego offsetu emisji CO2 w Europie.
Grupa z powodzeniem rozwinęła na całym świecie narzędzia podnoszące satysfakcję nadawców i odbiorców, w tym rozwiązania umożliwiające sprawne zarządzanie procesem doręczenia na ostatniej mili, takie jak Predict, aplikacja moja.paczka czy sieć ponad 46 tysięcy punktów Pickup.
- DPDgroup wykazała wysokie zdolności adaptacyjne i błyskawicznie opracowała i wdrożyła nowe procedury, by obsługiwać zwiększone wolumeny przesyłek z zachowaniem wysokiej jakości usług i bezpieczeństwa sanitarnego. To właśnie tak rozumiana elastyczność będzie decydująca w naszej branży w najbliższych miesiącach. – zaznaczył Boris Winkelmann.
Szybki wzrost
Innowacjom i zobowiązaniu zrównoważonego rozwoju towarzyszy sukces handlowy i ekspansja. W 2019 r. Grupa doręczyła 1,3 miliarda przesyłek, osiągając przychody na poziomie 7,8 miliarda euro, co stanowi 6,7% wzrostu w porównaniu z ubiegłym rokiem.
DPDgroup pozostaje aktywna w obszarze przejęć. W 2019 nabyła pakiet większościowy w firmie Lenton (Chiny), a w styczniu 2020 we włoskiej spółce BRT. DPDgroup monitoruje możliwości wzrostu w Europie, Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Rozszerza również swoją działalność na nowe rynki, wchodząc w branżę spożywczą czy opiekę zdrowotną, wymagające łańcuchów chłodniczych. W segmencie produktów spożywczych zaistniała już pod marką Chronofresh (Chronopost Francja) i SEUR Frío (Hiszpania), a w obszarze opieki zdrowotnej za pośrednictwem firmy BioLogistic (Chronopost Francja).
Trendy ukształtowane w ciągu ostatnich kilku miesięcy będą widoczne także w przyszłości wraz z dalszym rozwojem e-commerce i odpowiadającym mu wzrostem popytu na doręczenia B2C.
- DPDgroup już od 2008 roku gromadzi doświadczenia dotyczące działalności w sektorze B2B i B2C. Okazały się one bardzo przydatne dla skutecznego reagowania na rynkowe zmiany. Kryzys wywołany przez COVID-19 przyspieszył nasze działania o 3 do 5 lat. – podsumowuje Boris Winklemann.
Boris Winkelmann
Boris Winkelmann objął z dniem 25 czerwca 2020 r. stanowisko prezesa zarządu GeoPost/DPDgroup i wiceprezesa Groupe La Post. Od 1 lutego 2020 r. sprawował funkcję wiceprezesa GeoPost.
Związany jest z grupą GeoPost od ponad 20 lat. Przez ostatnie 6 lat pełnił rolę prezesa DPD Niemcy. Ma 25 lat doświadczenia w branży KEP. Karierę zawodową rozpoczął w 1994 r. w TNT Express Worldwide. W 1999 r. rozpoczął pracę w GeoPost, gdzie koordynował zakup większościowego pakietu akcji DPD w Niemczech, która zakończyła się w 2001 r. Jednocześnie angażował się w międzynarodowy rozwój GeoPost. Ma także doświadczenie jako przedsiębiorca w obszarze e-commerce, badań marketingowych oraz M&A.
Jest absolwentem wydziału zarządzanie w European Business Programme w Bordeaux i Münster oraz uniwersytetu Universidad Pontificia Comillas w dziedzinie finansów.
Odbudowa firm rodzinnych po powodzi
Dzień Bezpieczeństwa w Castorama Polska: Bezpieczeństwo w pracy i w czasie prywa
Zmiany dla przedsiębiorców od 2025 roku. Co warto wiedzieć już teraz?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.