Komunikaty PR

Branża zarządzania informacją w rozkwicie. Co przyniesie rok 2020?

2020-01-10  |  14:00
Biuro prasowe

Zarządzanie informacją jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów branży outsourcingowej. Przewiduje się, że w okresie 2019-2024 wartość CAGR[1] tego rynku wyniesie aż 12%[2]. Rok 2019 udowodnił, iż nowoczesne podejście do szerokiego spektrum działań związanych
z kontrolowaniem przepływu danych i dokumentów, jest jednym z podstawowych czynników wpływających na biznesowy obraz firm. Według danych Aragon Research, 65% podmiotów w 2019 roku za strategiczne działania uznało wprowadzenie zaawansowanych rozwiązań związanych
z automatyzacją przepływu informacji w swoim przedsiębiorstwie[3]. Jak kształtował się rynek
w mijającym roku? Czego możemy się spodziewać w najbliższej przyszłości?

- Rynek jest tak konkurencyjny, że firmy, które chcą na nim odnieść sukces, muszą planować szybko, działać sprawnie i koncentrować się na swojej kluczowej działalności. Nie mogą, w wręcz nie powinny znać się na wszystkim, bo takie podejście spowalnia, marnuje czas i efektywność. Dlatego znaczenie outsourcingu oraz szybki dostęp do informacji zyskują na znaczeniu – mówi Sylwia Pyśkiewicz, Prezes Iron Mountain Polska

Miliardy faktur, miliardy dolarów

W ciągu roku firmy produkują ogromną ilość informacji. Tylko w 2019 roku na całym świecie przetworzono 55 miliardów faktur. Stale rozwijająca się gospodarka i pojawiające się kolejne przedsiębiorstwa sprawiają, że z roku na rok liczba ta rośnie. Przewiduje się, że do 2035 roku będzie wynosić 550 miliardów[4]. W oczywisty sposób bezpośrednio przełoży się to na rynek zarządzania danymi. Outsourcowanie wszelkich procesów związanych z szeroko rozumianą dokumentacją okaże się koniecznością, wynikającą z chęci optymalizacji procesów biznesowych, a także potrzeby koncentracji na kluczowych strategiach zapewniających szanse na przetrwanie na konkurencyjnym rynku. Tendencja ta jest już bardzo widoczna.

- W porównaniu do ubiegłego roku w 2019 r. rynek zarządzania danymi zwiększył swoją wartość o 26,6% (z 20,6 mld USD do 26 mld USD[5].Wykorzystanie zewnętrznych firm oferujących zaawansowane narzędzia IT, automatyzację procesów, czy możliwość pełnej digitalizacji zasobów danych, stanowi obecnie bardzo popularne rozwiązanie w świecie biznesumówi Sylwia Pyśkiewicz, Prezes Iron Mountain Polska - Dysponujemy wypracowywanym przez lata know-how. Mamy także dostęp do zaawansowanych technologii oraz rozwiązań, dzięki którym jesteśmy cenionymi specjalistami na rynku. Z naszych usług korzystają największe banki, instytucje państwowe, a także przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją, czy specjalistycznymi usługamidodaje Prezes Iron Mountain Polska.

Narastająca ilość informacji sprawiła także, że przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na wprowadzenie zaawansowanych platform IT wykorzystujących sztuczną inteligencję. Dzięki nim mogą kontrolować przepływ informacji w firmie w sposób do tej pory nieosiągalny przy wykorzystaniu standardowych platform. Oferują one m.in. możliwość sprawdzenia poprawności treści dokumentów, czy ich zgodności z prawem. W 2019 r. na implementację tego typu rozwiązania zdecydowało się 16% badanych podmiotów[6]. O popularności takich platform może świadczyć fakt, iż połowa firm z pierwszej dziesiątki rankingu Fortune500 wykorzystuje je w swojej bieżącej pracy[7]. Dowodzą jej także funkcjonalności, w jakie są one obecnie wyposażane. Poza funkcjami „czysto roboczymi”, od pewnego czasu zamieszczane są tam panele komunikacyjne i społecznościowe, które pozwalają m.in. na wspólną pracę w ramach konkretnego zadania[8].

Wspólne know-how

Od firm outsourcingowych zajmujących się zarządzaniem danymi, klienci oczekują niezawodnych i maksymalnie spersonalizowanych rozwiązań. Wymagania te sprawiły, iż na rynku pojawiły się nowe, pionierskie narzędzia. Są one efektem współpracy tych przedsiębiorstw z globalnymi gigantami informatycznymi. Jednym z przykładów jest Iron Mountain, lider rynku zarządzania informacją, który stworzył na potrzeby swoich klientów różnorodne, nowoczesne rozwiązania, współpracując m.in. z Google, Amazonem, czy M-Files.

- Jako globalny lider rynku jesteśmy zobligowani do wyznaczania trendów w naszej branży. Postanowiliśmy zatem nawiązać współpracę z największymi firmami, dysponującymi najnowocześniejszymi rozwiązaniami z zakresu informatyki, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, a więc technologii, które w najbliższym czasie zdominują branżę zarządzania informacjąmówi Sylwia Pyśkiewicz, Prezes Iron Mountain PolskaWykorzystanie tych rozwiązań pozwala na kilkudziesięciokrotne skrócenie czasu pracy i uwolnienie dużych przestrzeni biurowych, w których dotąd składowano dziesiątki tysięcy stron dokumentów. Dzięki nim możemy lepiej zdiagnozować problemy naszych klientów, a firmy, w których zostały zaimplementowane, udoskonalić schematy swoich działań oraz zaoszczędzić kapitał podsumowuje.

Przyszłość jest w chmurze

Od kilku lat możemy zaobserwować niezwykle szybki rozwój zaawansowanych rozwiązań informatycznych, a także wykorzystywać nowe możliwości szybkiej digitalizacji nawet największych wolumenów dokumentacji. Coraz więcej danych jest zatem przechowywanych w chmurach. Jest to związane także ze skuteczniejszymi zabezpieczeniami, uniemożliwiającymi dostęp osób postronnych do wrażliwych informacji. Pracując na zasobach zamieszczonych w chmurze, czas pracy jest ograniczony do niezbędnego minimum. Cyfryzacja tradycyjnych dokumentów jest także efektem kształtowania proekologicznych postaw oraz wynika ze stanu środowiska naturalnego, którego kondycja jest obecnie kluczowym zagrożeniem dla całego świata. We wdrażanych obecnie strategiach, firmy bardzo często zamieszczają zapisy poświęcone tej problematyce.

Technologia w służbie zarządzania danymi

Od kilku lat nieustannie rozwija się również tzw. Internet rzeczy[9]. W dużym uproszczeniu pojęcie to odnosi się do ogółu rozwiązań, które za sprawą połączenia z Siecią ułatwiają nam codzienną pracę (dotyczy to zarówno specjalistycznych urządzeń, jak i coraz częściej np. sprzętów RTV i AGD, które składają się na tzw. inteligentne domy). Intensywne zmiany na rynku technologii znajdują swoje odzwierciedlenie także w biznesie, związanym z zarządzaniem informacją. Dowodzą tego analizy Everest Group, według których globalny rynek danych w 2025 roku będzie wyceniany na 135 mld USD[10]. Jednym z jego podstawowych elementów jest segment BPM[11]. W 2018 jego szacowana wartość wyniosła 3,18 mld, jednak w 2024 roku ma wynosić już 4,5 mld USD (wzrost o 41%).

Szereg badań i analiz jednoznacznie dowodzi, że rynek zarządzania informacją wciąż kwitnie. Częstotliwość implementacji oraz skuteczność nowatorskich rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w tej branży jest ogromna. Możemy spodziewać się, że już w niedalekiej przyszłości bardzo dużą część prac związanych z przetwarzaniem informacji wykonają za nas maszyny. Przed człowiekiem zostaną jednak postawione nowe zadania, które będą wymagały kreatywności i holistycznego spojrzenia na rozwiązywany problem.  

 


[1] CAGR (ang. Compound Annual Growht Rate) – skumulowany roczny wskaźnik wzrostu

[2] Raport Mordor Inteligence

[3] Aragon Research

[4] Billentis - E-Invoicing Journey 2019-2025

[5] Global Data Market Size 2017-2019 za onaudience.com

[6] 2019 KPMG CEO Outlook

[7] https://www.forbes.com/sites/peterbendorsamuel/2019/11/26/data-analytics-and-data-management-market/#78de5db17678

[8] Document Management Trends In 2019 via ProcessDelight

[9] Zob. Internet of Things (IoT)

[10] https://www.forbes.com/sites/peterbendorsamuel/2019/11/26/data-analytics-and-data-management-market/#78de5db17678

[11] BMP (ang. Business Process Management – zarządzanie procesami biznesowymi)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu Biuro prasowe
2025-01-30 | 15:30

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

W 2024 roku marka Rituals osiągnęła przychody w wysokości 2,1 miliarda euro, notując organiczny wzrost o 21% we wszystkich kanałach sprzedaży i krajach. Fundamentami
Firma Elektro-Partner Kraków z ofertą bezpłatnych konsultacji elektrycznych
2025-01-20 | 06:00

Elektro-Partner Kraków z ofertą bezpłatnych konsultacji elektrycznych

Firma specjalizująca się w usługach elektrycznych Elektro-Partner Kraków wprowadza do oferty darmowe konsultacje elektryczne dla inwestycji na terenie Krakowa i okolic.
Firma Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
2025-01-13 | 11:00

Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE

Magic Tape pozwala w krótkim czasie osiągnąć efekt długiej i gęstej fryzury nawet w przypadku rzadkich włosów. Specjalistką od tej metody jest Agnieszka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Prawo

Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami

Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.

Polityka

Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna

W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.