BTC Studios S.A. ostatni kwartał 2020 roku zamyka zyskiem
W czwartym kwartale 2020 roku spółka BTC Studios S.A. odnotowała zysk z działalności operacyjnej na poziomie 274 645,53 PLN. Jest to rekordowy wynik Spółki na przestrzeni ostatnich kilkunastu kwartałów. Wydaje się, że zmiany w strategii na jakie zdecydował się zarząd producenta i wydawcy gier wideo idą w zakładanym, pozytywnym kierunku.
Spółka BTC Studios S.A. w opublikowanym raporcie za IV kwartał 2020 roku podała, że zysk zamknął się na poziomie niemal 275 tys. PLN. Przychody natomiast wyniosły 461 373,51 PLN. Jest to wzrost o niemal 3410% r/r. Zarząd nie ukrywa, że zmiana powiązana jest z działaniami, które spółka podjęła w celu zoptymalizowania strategii. Co więcej, Spółka w raporcie podkreśla, że przychód i zysk został wypracowany bez wsparcia marketingowego i promocyjnego flagowych tytułów z harmonogramu wydawniczego. Z kolei te działania są zaplanowane na przełom I i II kwartału 2021 roku.
– „Ostatnie miesiące 2020 roku poświęciliśmy na ewaluację naszych dotychczasowych działań. Przeanalizowaliśmy poszczególne ogniwa naszej organizacji oraz produkty i wyciągnęliśmy konstruktywne wnioski opracowując ramy nowej strategii biznesowej przedsiębiorstwa. Pierwsze wyniki tych działań widzimy w ostatnim raporcie i mamy nadzieję, że będą one powtarzalne” – mówi Adrian Smarzewski, Prezes Zarządu BTC Studios S.A.
Ewaluacja strategii, o której wspomina Adrian Smarzewski, dotyczyła m.in. działań marketingowych. Spółka podjęła współpracę z Triple Dragon Funding Delta Ltd. z Londynu, w celu przeorganizowania działań promocyjnych poszczególnych tytułów. Inną kwestią ważną z punktu widzenia BTC Studios S.A. jest ciągły rozwój gier oraz rozszerzanie obecności na nowych rynkach. Firma zamierza uruchomić współpracę z dystrybutorami na rynku chińskim oraz przeorganizować strukturę firmy pod kątem specjalizacji z rozgraniczeniem gier na konsolę i PC oraz tytułów mobilnych free to play – opartych na znanych IP.
– „Nasz zespół deweloperów stale udoskonala gry, które tworzymy i wydajemy. Bardzo istotnym elementem, na który stawiamy jest grywalność, która bezpośrednio będzie wpływać na monetyzację poszczególnych tytułów. Jako spółka staramy się również badać potrzeby konsumentów w różnych częściach świata, w których nasze gry nie są jeszcze dostępne, a mogłyby realizować w nich swój potencjał sprzedażowy. Obecnie pracujemy nad przeorganizowaniem naszych struktur i modyfikacją naszego planu wydawniczego. Głównie w związku z rozpoczęciem prac i bardzo zaawansowanymi procesami tworzenia naszego flagowego tytułu. Niebawem zakomunikujemy kolejne etapy prac nad tytułem tworzonym na konsolę i PC. Zapewniam, że w firmie cały zespół pracuje bardzo ciężko i dynamicznie, mimo trwającej pandemii udało nam się poczynić znaczące postępy” – podsumowuje Adrian Smarzewski.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.