Komunikaty PR

Carbon Studio notuje ponad 2 mln zł przychodów po III kwartałach

2020-11-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Ponad 2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, wypracowało od stycznia do września br. Carbon Studio, notowany na NewConnect specjalista w dziedzinie developmentu technologii Virtual Reality. To ponad 0,5 mln zł więcej w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W raportowanym okresie spółka koncentrowała się na pracach związanych z wydaniem i promocją swojego autorskiego projektu The Wizards – Dark Times oraz intensyfikacji prac nad największym tytułem – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. W przyszłym roku Carbon Studio planuje przeniesienie notowań na Główny Rynek GPW. Obecnie kapitalizacja spółki wynosi prawie 94 mln zł. 

-  Za nami bardzo pracowite trzy kwartały. Od stycznia do końca trzeciego kwartału uzyskaliśmy ponad 2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, czyli ponad 0,5 mln zł więcej w porównaniu rok do roku. W samym Q3  osiągnęliśmy  prawie 0,77 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, czyli 10 proc. więcej niż w Q3 2019. Zysk netto, od stycznia do września, wyniósł ponad 0,68 mln zł. – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – Na osiągnięte wyniki finansowe wpłynęły działania intensyfikujące rozwój naszych projektów. Przez ostatnie miesiące koncentrowaliśmy się nie tylko na działaniach produkcyjnych, ale także promocyjnych, m.in. dedykowanych The Wizards - Dark Times. Projekt  swoją premierę miał w czerwcu, a już po dwóch miesiącach z sukcesem zapewnił nam poziom pokrywający koszty produkcji, co dało wówczas wynik ponad 150 tys. sprzedanych kopii wszystkich gier z serii The Wizards. Sprzedaż gry jest widoczna w przychodach za Q3, w którym to kwartale koncentrowaliśmy się również na czynnościach związanych z produkcją innego tytułu, a tym samym naszego największego projektu, Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Aktualnie prowadzimy kampanię marketingową produkcji – dodaje prezes Carbon Studio.

Na początku roku zespół Carbon Studio zakończył etap pre-produkcji pod roboczą nazwą Warhammer: Age of Sigmar. Niedawno studio ogłosiło pełną nazwę dla tego projektu, Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Fabuła gry osadzona jest w popularnym świecie fantasy, stworzonym przez Games Workshop - Warhammer Age of Sigmar. Uniwersum stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych. Wysokobudżetowa gra dostępna będzie na głównych platformach PC VR i jednocześnie na Oculus Quest oraz Oculus Quest 2. Premiera tytułu planowana jest w 2021 roku. 

W pierwszym półroczu studio zawarło umowę ze światową firmą HTC Corporation, której przedmiotem jest produkcja flagowego tytułu spółki – The Wizards – w wersji na gogle HTC Vive Focus Plus.

W połowie roku Carbon Studio poinformowało o zamiarze przeniesienia akcji spółki z NewConnect na główny rynek GPW. – Decyzję o przejściu na główny parkiet podjęliśmy, aby móc jeszcze mocniej rozwijać się nie tylko na rynku lokalnym, ale przede wszystkim w większej skali na rynku zagranicznym. Jesteśmy gotowi aby dołączyć do grona wyselekcjonowanych spółek z dużego parkietu. Chcemy być bardziej widoczni dla inwestorów, przyciągnąć ich uwagę oraz zyskać ich zaufanie – mówi Błażej Szaflik.

W lipcu br. studio otrzymało ponad 5,8 mln zł dotacji od NCBiR, w ramach konkursu sektorowego GameINN. Do dofinansowania zostały zakwalifikowane dwa projekty, o łącznej wartości 8,4 mln zł. Pierwszy dotyczy opracowania systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier VR. Drugi posłuży do wytworzenia innowacji produktowej na skalę międzynarodową, w postaci systemu telemetrii. Technologie spółki już teraz wdrażane są do jej VR-owych produkcji. 

W tym samym miesiącu Iron VR S.A. – powołana w styczniu br. spółka zależna Carbon Studio, zawarła umowę z Movie Games, która zakłada przeniesienie przez Iron VR kilku projektów warszawskiego studia do świata wirtualnej rzeczywistości. Aktualnie trwają rozmowy w tym zakresie. Jeszcze w tym roku spółki przedstawią wybrane tytuły.

Pierwszym autorskim tytułem z portfolio produkcyjnego Iron VR będzie Holy Chick! an Escape Room Game. Produkcja zadebiutuje w Q1 2021 na platformach PC VR. Docelowo projekt pojawi się na większości popularnych platformach VR. – Unikalność rynku wirtualnej rzeczywistości pozwala małym deweloperom na osiągnięcie znakomitych sukcesów. Liczymy, że tak też będzie także w przypadku Iron VR – komentuje Karolina Koszuta.

Jeszcze w tym roku spółka Iron VR przeprowadzi pierwszą emisję akcji w formule crowdinvestingu. Proces ten wspierać będzie DM INC SA.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: InnerValue
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić

65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.

Transport

Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów

Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.

Polityka

M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne

Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.