Carbon Studio powołuje spółkę zależną - Iron VR SA
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Carbon Studio, notowany na NewConnect producent gier i aplikacji VR (wirtualna rzeczywistość), ogłosił powołanie spółki zależnej – Iron VR S.A. Działalnością nowopowstałej firmy będzie produkcja mniejszych gier VR o niewysokich budżetach. Carbon Studio jest właścicielem 60 proc. akcji spółki Iron VR, pozostałe należą do osób fizycznych. Pieniądze na finansowanie rozwoju nowej spółki będą pochodzić od zewnętrznych partnerów. Carbon Studio nie angażuje własnych środków finansowych i zasobów ludzkich w realizację produkcji tworzonych przez Iron VR.
- Od dłuższego czasu rozważaliśmy utworzenie nowej marki i spółki zależnej, która skoncentruje się na produkcji niskobudżetowych gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości. W ten sposób jasno rozgraniczamy kompetencje między Carbon Studio, a Iron VR. Głównym obszarem działalności Carbon Studio jest produkcja dużych tytułów VR typu AAA o wyższych budżetach. Tworzeniem mniejszych i tańszych gier w technologii wirtualnej rzeczywistości zajmie się Iron VR – informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio. – Nowa spółka to niejako dywersyfikacja dotychczasowej działalności. W dalszym ciągu, konsekwentnie pozostajemy wierni VR-owi, w którym widzimy duży potencjał do dalszych, dynamicznych wzrostów. – dodaje.
Iron VR zakłada produkcję kilku gier rocznie. Środki na finansowanie rozwoju spółki będą pochodzić od zewnętrznych partnerów. – Carbon Studio jest właścicielem 60 proc. akcji Iron VR. Warto podkreślić, że w realizację produkcji tworzonych przez Iron VR nie będziemy angażować środków pozyskanych z oferty akcji Carbon Studio, ani środków własnych, czy zasobów ludzkich. Ten obszar sfinansują zewnętrzni partnerzy, a za produkcję będą odpowiadali nowo zatrudnieni pracownicy. – dodaje Błażej Szaflik.
Prezesem zarządu Iron VR została Karolina Koszuta. Pierwsze projekty nowej spółki zostaną ogłoszone wkrótce.
Kilka dni temu Carbon Studio zapowiedziało polską wersję językową swojego najpopularniejszego tytułu – The Wizards. Najnowsza wersja gry trafi do sprzedaży w pierwszym półroczu 2020 roku. Polskie napisy pojawią się na głównych platformach, m.in. Steam VR i Oculus Store.
Studio jednocześnie pracuje nad stworzeniem samodzielnej produkcji The Wizards – Dark Times, która pierwotnie miała być dodatkiem podstawowej wersji The Wizards. Premiera tytułu planowana jest na pierwsze półrocze 2020 roku.
W styczniu studio rozpoczęło produkcję swojego najważniejszego projektu AAA z gatunku VR Fantasy, osadzonego w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. Gra powstaje na licencji udzielonej przez wiodącego wydawcę miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Wartość rynkowa notowanej na giełdzie w Londynie brytyjskiej firmy wynosi obecnie ponad 10 miliardów zł. Warhammer: Age of Sigmar będzie przeznaczony na wszystkie główne platformy VR.
***
Carbon Studio
Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 85 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych.
Carbon Studio powstała w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii.
Od grudnia 2019 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.