Carbon Studio: The Wizards Dark Times debiutuje w wersji na Oculus Quest
Dark Times – autorski tytuł Carbon Studio z popularnej serii gier The Wizards – właśnie debiutuje na platformie Oculus Quest. Cenę gry ustalono na 24,99 USD. Dotychczas tytuł był dostępny w wersji PC VR, w tym na gogle Oculus Rift, Valve Index oraz HTC Vive. Do tej pory sprzedaż wszystkich gier z serii The Wizards przekroczyła 200 tys. kopii. Do końca br. Carbon Studio planuje przeniesienie akcji z rynku NewConnect na główny parkiet GPW.
- Najnowsza wersja The Wizards Dark Times trafiła na rynek. Tym samym, gracze mogą nabyć naszą przygodową grę akcji kompatybilną z popularnymi wśród graczy goglami VR Oculus Quest. Gogle od marki Facebook to sprzęt bezprzewodowy, który posiada autonomiczny system stworzony z myślą o wirtualnej rzeczywistości, dzięki któremu użytkownicy mogą grać niemal wszędzie. Liczymy na to, że nowa odsłona gry dostarczy użytkownikom mnóstwo wirtualnych przyjemności i tym samym zapewni swobodę rozgrywki – informuje Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio S.A.
Carbon Studio wprowadziło niedawno The Wizards Dark Times na platformę HTC Viveport w usłudze Infinity. Seria The Wizards cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wśród graczy i osiągnęła już wynik ponad 200 tys. sprzedanych kopii. Niedawno spółka informowała o tym, że sprzedaż pierwszej części The Wizards przekroczyła 1 mln USD brutto na platformie Oculus Quest. Pierwsza część gry otrzymała kilka lat temu podczas konferencji GDC w San Francisco nagrodę Viveport Developer Awards. Od tego czasu spółka współpracuje z HTC i Viveport na wielu płaszczyznach.
- Liczymy na to, że najnowsza wersja Dark Times odniesie sukces, który przełoży się na znaczący wzrost wyników finansowych Carbon Studio w nadchodzących kwartałach. Realizacja nowych wersji produkcji VR jest tak, jak wspieranie i rozwijanie istniejących tytułów jednym z głównych elementów naszej strategii. W ostatnich latach obserwujemy rosnący trend zainteresowania wirtualną rzeczywistością – komentuje Aleksander Caban z zarządu Carbon Studio.
Rozgrywka w The Wizards - Dark Times opiera się na przywoływaniu czarów poprzez intuicyjny i immersyjny system rzucania zaklęć za pomocą gestów rąk. Gracz odbędzie podróż w czasie, weźmie udział w epickich bitwach i zgłębi historię krainy Meliora.
Carbon Studio pracuje także nad projektem Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Gra powstaje na licencji znanej brytyjskiej firmy Games Workshop. Premiera tytułu planowana jest na platformach Oculus i Steam latem br. w wersji na PC VR (Oculus Rift, HTC Vive, Valve Index) oraz w wersji przenośnej na Oculus Quest i Oculus Quest 2. Carbon Studio w projekcie pełni rolę zarówno producenta, jak i wydawcy. Gra będzie dostępna w kilku wersjach językowych.
E-Shopping Group nawiązuje strategiczną współpracę z dystrybutorem elektroniki
SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto
Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.