Cargill przekazuje milion dolarów na rzecz Światowego Programu Żywnościowego
Światowy Program Żywnościowy otrzymał Pokojową Nagrodę Nobla 2020 r. za działania na rzecz zwalczania głodu. Firma Cargill, która od 20 lat wspiera projekty ŚPŻ, postanowiła uhonorować jego wysiłki przekazując dodatkową darowiznę i podwajając kwotę, którą ŚPŻ otrzymał w ramach Nagrody Nobla.
Walka z głodem to jedno z największych wyzwań współczesnego świata. Według prognoz Światowego Programu Żywnościowego, do końca 2020 roku aż ćwierć miliarda osób może mieć ogromny problem z zaspokojeniem podstawowych potrzeb żywnościowych. Cargill i ŚPŻ od lat jako partnerzy prowadzą działania na rzecz rozwiązania problemu braku pożywienia i poprawy warunków życia rolników na całym świecie.
Razem w ważnej sprawie
Światowy Program Żywnościowy to największa organizacja humanitarna świata. Jest jedną z agend ONZ powołaną w 1963 roku z inicjatywy Organizacji Narodów Zjednoczonych do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) oraz Zgromadzenia Ogólnego ONZ. Program stawia sobie za cel pomoc ofiarom głodu. W te działania włącza się również Cargill, od wielu lat wspierając długoterminowe rozwiązania na rzecz dostarczania niezbędnego pożywienia.
„Komitet Noblowski nie mógł wybrać bardziej zasłużonej organizacji jako laureata Pokojowej Nagrody Nobla. Światowy Program Żywnościowy wkłada ogrom pracy i wysiłku, by położyć kres problemowi głodu. Ogromnie się cieszymy, że możemy wesprzeć ich działania i przekazać dodatkową darowiznę w wysokości 1 miliona dolarów, czyli równowartości Nagrody Nobla” – powiedziała Michelle Grogg, wiceprezeska ds. CSR w firmie Cargill.
Wsparcie w dobie pandemii
„Pokojowa Nagroda Nobla i hojna darowizna firmy Cargill to hołd dla pracowników Światowego Programu Żywnościowego ONZ, którzy każdego dnia narażają swoje życie, by dostarczać żywność i pomoc ponad 100 milionom głodnych dzieci, kobiet i mężczyzn na całym świecie” – powiedział prezydent i dyrektor generalny programu żywnościowego USA, Barron Segar. „To sprawa życia i śmierci – dosłownie – dla milionów ludzi zbliżających się do krawędzi głodu. Wsparcie firmy Cargill ma zasadnicze znaczenie dla ratowania życia milionów dotkniętych globalną pandemią COVID-19 oraz osób, które znalazły się w ogniu wojny” – dodaje Barron Segar.
Istotne działania lokalne w Polsce
Cargill od lat globalnie i lokalnie angażuje się w działania mające na celu pomoc potrzebującym, a od momentu rozpoczęcia pandemii COVID-19 aktywnie wspiera medyków walczących o życie i zdrowie ludzi w różnych rejonach świata.
W Polsce Cargill przeznacza środki finansowe oraz materialne, a także tysiące godzin w ramach wolontariatu pracowniczego na rzecz walki z koronawirusem. W ramach tych działań, firma regularnie przeznaczała fundusze na zakup specjalistycznego sprzętu do dezynfekcji szpitali i personelu medycznego, oraz środków ochrony osobistej do szpitali zlokalizowanych w pobliżu oddziałów firmy w całej Polsce. Oprócz tego, Cargill przekazał 100 000 zł na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Z kolei Konspol, należący do firmy Cargill, włączył się w pomoc, wysyłając gotowe do spożycia produkty m.in. do Pogotowia Ratunkowego w Nowym Sączu, Fundacji Serce dla Serc Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi oraz Szpitala w Krynicy-Zdroju. Lista beneficjentów ciągle rośnie. Do tej pory, firma Cargill przeznaczyła 35 milionów dolarów na międzynarodową pomoc w zwalczaniu COVID-19 w ramach partnerstw oraz darowizn produktów.
System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe
Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.
Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.