Komunikaty PR

Castorama wyróżniona tytułem „Pracodawca Godny Zaufania”

2020-11-16  |  01:00
Biuro prasowe

„Pracodawca Godny Zaufania” to trwająca od 2009 roku inicjatywa, której celem jest promowanie wśród pracodawców odpowiedzialnej polityki pracowniczej i socjalnej. W tym roku w gronie laureatów znalazła się Castorama, zdobywając nagrodę w kategorii Motywacja. Wyróżnienie jest potwierdzeniem szczególnych działań firmy w zakresie relacji z pracownikami.

Konkurs jest organizowany przez Krajową Izbę Gospodarczą i Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, organizacje pozarządowe i uczelnie. Nagrody „Pracodawca Godny Zaufania” przyznawane są w następujących kategoriach: programy stażowe, wolontariat, motywacja, edukacja, zdrowie, bezpieczeństwo oraz firma przyjazna niepełnosprawnym. Kapituła konkursu oddaje głosy na zgłoszone firmy, wygrywa ta, która zbierze największa liczbę głosów – oddzielnie w każdej kategorii.

- Castorama Polska od lat realizuje programy skierowane do pracowników. Oprócz szerokiej oferty benefitów pozapłacowych, możliwości relacji wolontariatu pracowniczego czy premii w myśl zasady dzielenia się zyskami, wierzymy, że najlepszą formą motywacji jest zapewnienie ciągłego rozwoju w ramach organizacji. Otrzymana nagroda jest dla nas potwierdzeniem, że realizowane przez nas dwa projekty: Szkoła Liderów i Szkoła Kapitańska, są ważnym elementem rozwoju naszych pracowników – podkreślił Sławomir Rogowiec, dyrektor ds. personalnych i odpowiedzialności społecznej Z Castorama Polska.

Szkoła Kapitańska jest rocznym programem rozwijającym kompetencje menedżerskie, skierowanym do pracowników sklepów Castorama Polska. W czasie trwania programu uczestnicy pracują nad rozwojem swoich kompetencji i umiejętności związanych z zarządzaniem zespołem/sektorem/działem pod okiem mentora, a także realizują specjalnie przygotowany pakiet szkoleń i rozmów indywidualnych z trenerem. Dodatkowo w ramach Szkoły Kapitańskiej została uruchomiona ścieżka Specjalisty ds. Personalnych. W ramach tego programu przeprowadzonych zostanie łącznie około 20 tysięcy godzin szkoleniowych. Obecnie udział w programie bierze trzystu pracowników, wyłonionych w procesie otwartej rekrutacji.  

Szkoła Liderów kierowana jest do kandydatów wewnętrznych: Kierowników Działów/Sektorów i do kandydatów zewnętrznych, którzy w przyszłości obejmą stanowiska dyrektorskie w sklepach w całej Polsce. Program obejmuje specjalnie przygotowany tok nauki rozwoju, w skład którego wchodzi zarówno praca z doświadczonym mentorem, jak i szkolenia.

- Celem obu programów jest kształtowanie nowych liderów, dla których efektywność pracy i wyniki biznesowe są wypadkową tego w jaki sposób zarządzają swoim zespołem, czy prowadzą z pracownikami regularne rozmowy, rozwijają ich wiedzę i umiejętności. Programy budują świadomość zmiany z lidera procesów na lidera ludzi – dodaje Agnieszka Fajbusiewicz, dyrektor ds. szkoleń i rozwoju w Castorama Polska.

Catorama zatrudnia obecnie ponad 12 000 osób, a inwestycja w ich rozwój to jeden z filarów polityki wzajemnej lojalności i długoletniej współpracy na linii pracodawca - pracownik. Dzięki prowadzonym projektom Castorama zyskuje zmotywowanych i zaangażowanych pracowników, a kształtowanie kadry menadżerskiej z osób posiadających duże doświadczenie w ramach organizacji, ma przełożenie na lepsze zrozumienie potrzeb i specyfiki firmy. Efektem długofalowej polityki firmy jest wysoki odsetek awansów wewnętrznych a także długoletni staż pracowników. To wyjątkowe na rynku osiągnięcie i potwierdzenie prawdziwej wartości dobrej relacji pracowników i pracodawcy. Zaproszenie do rozwoju jest kierowane nieustannie do wszystkich pracowników, bez względu na ich wiek, płeć czy staż pracy – najważniejsza jest chęć rozwoju i motywacja.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.