Castorama wyróżniona tytułem „Pracodawca Godny Zaufania”
„Pracodawca Godny Zaufania” to trwająca od 2009 roku inicjatywa, której celem jest promowanie wśród pracodawców odpowiedzialnej polityki pracowniczej i socjalnej. W tym roku w gronie laureatów znalazła się Castorama, zdobywając nagrodę w kategorii Motywacja. Wyróżnienie jest potwierdzeniem szczególnych działań firmy w zakresie relacji z pracownikami.
Konkurs jest organizowany przez Krajową Izbę Gospodarczą i Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, organizacje pozarządowe i uczelnie. Nagrody „Pracodawca Godny Zaufania” przyznawane są w następujących kategoriach: programy stażowe, wolontariat, motywacja, edukacja, zdrowie, bezpieczeństwo oraz firma przyjazna niepełnosprawnym. Kapituła konkursu oddaje głosy na zgłoszone firmy, wygrywa ta, która zbierze największa liczbę głosów – oddzielnie w każdej kategorii.
- Castorama Polska od lat realizuje programy skierowane do pracowników. Oprócz szerokiej oferty benefitów pozapłacowych, możliwości relacji wolontariatu pracowniczego czy premii w myśl zasady dzielenia się zyskami, wierzymy, że najlepszą formą motywacji jest zapewnienie ciągłego rozwoju w ramach organizacji. Otrzymana nagroda jest dla nas potwierdzeniem, że realizowane przez nas dwa projekty: Szkoła Liderów i Szkoła Kapitańska, są ważnym elementem rozwoju naszych pracowników – podkreślił Sławomir Rogowiec, dyrektor ds. personalnych i odpowiedzialności społecznej Z Castorama Polska.
Szkoła Kapitańska jest rocznym programem rozwijającym kompetencje menedżerskie, skierowanym do pracowników sklepów Castorama Polska. W czasie trwania programu uczestnicy pracują nad rozwojem swoich kompetencji i umiejętności związanych z zarządzaniem zespołem/sektorem/działem pod okiem mentora, a także realizują specjalnie przygotowany pakiet szkoleń i rozmów indywidualnych z trenerem. Dodatkowo w ramach Szkoły Kapitańskiej została uruchomiona ścieżka Specjalisty ds. Personalnych. W ramach tego programu przeprowadzonych zostanie łącznie około 20 tysięcy godzin szkoleniowych. Obecnie udział w programie bierze trzystu pracowników, wyłonionych w procesie otwartej rekrutacji.
Szkoła Liderów kierowana jest do kandydatów wewnętrznych: Kierowników Działów/Sektorów i do kandydatów zewnętrznych, którzy w przyszłości obejmą stanowiska dyrektorskie w sklepach w całej Polsce. Program obejmuje specjalnie przygotowany tok nauki rozwoju, w skład którego wchodzi zarówno praca z doświadczonym mentorem, jak i szkolenia.
- Celem obu programów jest kształtowanie nowych liderów, dla których efektywność pracy i wyniki biznesowe są wypadkową tego w jaki sposób zarządzają swoim zespołem, czy prowadzą z pracownikami regularne rozmowy, rozwijają ich wiedzę i umiejętności. Programy budują świadomość zmiany z lidera procesów na lidera ludzi – dodaje Agnieszka Fajbusiewicz, dyrektor ds. szkoleń i rozwoju w Castorama Polska.
Catorama zatrudnia obecnie ponad 12 000 osób, a inwestycja w ich rozwój to jeden z filarów polityki wzajemnej lojalności i długoletniej współpracy na linii pracodawca - pracownik. Dzięki prowadzonym projektom Castorama zyskuje zmotywowanych i zaangażowanych pracowników, a kształtowanie kadry menadżerskiej z osób posiadających duże doświadczenie w ramach organizacji, ma przełożenie na lepsze zrozumienie potrzeb i specyfiki firmy. Efektem długofalowej polityki firmy jest wysoki odsetek awansów wewnętrznych a także długoletni staż pracowników. To wyjątkowe na rynku osiągnięcie i potwierdzenie prawdziwej wartości dobrej relacji pracowników i pracodawcy. Zaproszenie do rozwoju jest kierowane nieustannie do wszystkich pracowników, bez względu na ich wiek, płeć czy staż pracy – najważniejsza jest chęć rozwoju i motywacja.
Czy polscy pracownicy chcą pracować za płacę minimalną?
Polski system decyzyjny na miarę rozwiązań NASA
Herbapol odświeża swoją markę: rebranding i nowy logotyp
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.