Castorama zebrała 560 ton elektrośmieci w ramach akcji „Kwiaty za elektrograty"
„Kwiaty za elektrograty” to cykliczna i ciesząca się ogromną popularnością akcja, prowadzona we wszystkich sklepach sieci Castorama. W jesiennej edycji udało się zebrać 560 ton elektroodpadów, a Castorama rozdała ponad 360 000 sadzonek wrzosów.
Castorama po raz kolejny promowała postawy proekologiczne i zachęcała swoich klientów, by w realny sposób wpłynęli na zmniejszenie liczby elektrośmieci na wysypiskach. W ramach akcji „Kwiaty za elektrograty”, która została zrealizowana w dniach 23-25 września br. we wszystkich sklepach sieci Castorama, każda osoba oddająca zużyty sprzęt elektryczny lub elektroniczny, otrzymała w zamian sadzonki wrzosów. Wśród zebranych przedmiotów znalazły się m.in. sprzęt RTV/AGD, narzędzia, baterie czy telefony. Akcja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem i zaangażowaniem, dzięki czemu udało się zebrać aż 560 ton elektrośmieci, które na co dzień zagracały nasze domowe zakamarki.
– Dzięki ogromnemu zaangażowaniu zarówno klientów, jak i pracowników naszych sklepów, w tym roku udało się po raz kolejny zebrać duże ilości elektroodpadów, dzięki czemu przyczyniliśmy się wspólnie do działania na rzecz ochrony środowiska! Bardzo cieszy nas fakt, że w akcję włączyły się wszystkie sklepy sieci Castorama wraz z siedzibą – podkreślił Paweł Świętochowski, Kierownik ds. Relacji Biznesowych i Projektów Społecznych w Castorama Polska.
Elbląg zwycięzcą akcji „Zieleń za elektrograty”
Castorama równolegle do akcji „Kwiaty za elektrograty” zorganizowała inicjatywę pod hasłem „Zieleń za elektrograty”, która przewiduje specjalną nagrodę dla miejscowości, w której znajduje się sklep należący do sieci Castorama, a w którym została zebrana największa ilość elektrośmieci.
– Najlepszym wynikiem zbiórki może pochwalić się sklep Castorama w Elblągu. Zebrano tam prawie 25 ton elektrośmieci. Chcemy podziękować mieszkańcom Elbląga i pracownikom sklepu Castorama za ich zaangażowanie i współpracując z lokalnym samorządem przeprowadzić rewitalizację zielonej przestrzeni miejskiej – dodaje Paweł Świętochowski, Kierownik ds. Relacji Biznesowych i Projektów Społecznych w Castorama Polska.
Na rewitalizację wspólnie wybranej, ogólnodostępnej zielonej przestrzeni w Elblągu, Castorama przeznaczy 25 000 zł.
Wspólna walka ze zmianami klimatu
Realizowana cyklicznie akcja „Kwiaty za elektrograty”, oprócz kształtowania proekologicznych zachowań, idealnie wpisuje się w działania Castoramy. Sieć realizuje strategię zrównoważonego rozwoju i wspiera inicjatywy związane z przeciwdziałaniem zmianom klimatu, podejmuje aktywności na rzecz edukacji lokalnych społeczności oraz pomaga tworzyć bliskie naturze domy dostępne dla wszystkich. Więcej na temat programów związanych z odpowiedzialnością społeczną Castoramy znajduje się pod adresem https://www.castorama.pl/castorama/zrownowazony-rozwoj.

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.