CBRTP nawiązuje współpracę z ASP w Krakowie
28 czerwca br. Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu (CBRTP) oraz Akademia Sztuk Pięknych (ASP) w Krakowie podpisały umowę o współpracy. Celem jest budowanie wspólnych przedsięwzięć badawczych i rozwojowych, zmierzających do tworzenia nowych standardów wspierających transfer technologii.
Piękno w parze z innowacyjnością
Uroczyste zawarcie długoterminowej umowy współpracy miało miejsce w rektoracie ASP. Jej sygnatariuszami byli: ze strony CBRTP Prezes Zarządu Grzegorz Putynkowski, a ze strony ASP prof. dr hab. sztuk plastycznych Andrzej Bednarczyk.
Celem współpracy jest budowanie wspólnych przedsięwzięć naukowo-badawczych, rozwojowych i badawczo-wdrożeniowych. Zakres działań obejmuje w szczególności obszar automatyzacji przemysłu i związanego z nim wzornictwa przemysłowego. Planowane jest również prowadzenie współpracy w obszarze poprawy ergonomii użytkowania, komunikacji wizualnej, a także aktywna kooperacja dla budowy standardów komercjalizacji wyników badań, w tym kreacji modeli biznesowych oraz rozwiązań prawno-organizacyjnych wspierających właściwie transfer technologii.
– Współpraca CBRTP z ASP ma na celu przede wszystkim wspólną wymianę wiedzy i kompetencji, niezbędnych do budowania zasobów dla procesów dydaktycznych oraz realizacji działań badawczo-rozwojowych. Jesteśmy przekonani, że doświadczenie i umiejętności obu podmiotów przełożą się na efekty związane ze wsparciem transferu technologii – mówi Grzegorz Putynkowski, Prezes Zarządu CBRTP.
CBRTP jest jednostką badawczo-wdrożeniową zajmującą się zarządzaniem i wykonawstwem innowacyjnych projektów badawczo-rozwojowych związanych z przemysłem oraz nowoczesnymi technologiami. ASP w Krakowie w swojej strategii stawia na partnerstwo – zarówno między kadrą i studentami, jak i Akademią a innymi podmiotami. Efektywna współpraca obu stron pozwoli stworzyć rozwiązania umożliwiające zachowanie równowagi między sztuką oddziaływania społecznego a badaniami naukowymi.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.