Cele Henkla w zakresie redukcji emisji CO2 zatwierdzone przez Science Based Targ
Düsseldorf – W ramach zobowiązania do ochrony klimatu firma Henkel określiła – opierając się na aktualnej wiedzy naukowej – cele w zakresie redukcji emisji CO2. Zostały one ostatnio zatwierdzone przez Science Based Targets initiative (SBTi) jako zgodne z wytycznymi Porozumienia Paryskiego.
Cele Henkla zatwierdzone przez SBTi obejmują:
- zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych wynikającej z działań operacyjnych Henkla o 67% na tonę produktu do 2030 roku w stosunku do roku bazowego 2017;
- zwiększenie rocznego poziomu pozyskiwania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych z 6% w 2017 do 100% w 2030;
- ograniczenie emisji gazów cieplarnianych związanej z towarami i usługami zakupionymi przez Henkla o 30% na tonę produktu do 2030 w porównaniu z rokiem bazowym 2017.
Science Based Targets initiative to wspólna inicjatywa CDP (organizacji non-profit promującej mierzenie śladu środowiskowego działań firm i organizacji), the United Nations Global Compact, Światowego Instytutu Zasobów (WRI) i WWF, która określa i promuje najlepsze praktyki w wyznaczaniu celów środowiskowych w oparciu o wiedzę naukową, a także poddaje te wyznaczone przez firmy cele niezależnej ocenie.
Założone przez Henkla cele, dotyczące redukcji emisji gazów cieplarnianych, wynikającej z działań operacyjnych firmy, są zgodne z najbardziej ambitnym celem wskazanym przez Porozumienie Paryskie, jakim jest utrzymanie ocieplenia klimatu na poziomie1.5°C.
Cel Henkla dotyczący redukcji emisji związanej z zakupionymi przez firmę towarami i usługami spełnia kryteria SBTi, co oznacza, że jest on zgodny z aktualnymi najlepszymi praktykami w tym zakresie.
Jednym z naszych priorytetów w Henklu jest ochrona środowiska, stąd też całkowicie popieramy cele klimatyczne i założenia Porozumienia Paryskiego. Do 2040 r. chcemy wcielić w życie naszą wizję firmy klimatycznie-pozytywnej. W zgodzie z naszymi długoterminowymi strategicznymi zobowiązaniami wyznaczyliśmy sobie konkretne cele redukcji emisji, które zostały pozytywnie ocenione jako wspierające plan zatrzymania globalnego ocieplenia na poziomie 1,5°C – powiedziała Uwe Bergmann, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Henklu.
Zaangażowanie na rzecz ochrony klimatu
Chcąc zrealizować do 2040 r. wizję firmy klimatycznie-pozytywnej, Henkel planuje zmniejszyć ślad węglowy produkcji o 65% do 2025 i o 75% do 2030 r. w stosunku do bazowego roku 2010 poprzez poprawę efektywności energetycznej oraz czerpanie energii ze źródeł odnawialnych. Do 2040 roku Henkel zamierza zamienić wszystkie obecnie wykorzystywane w produkcji paliwa kopalne na alternatywne, neutralne dla klimatu źródła energii oraz dostarczać nadmiar neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla energii stronom trzecim.
Ponadto Henkel chce wykorzystywać swoje marki i technologie, by pomóc klientom, konsumentom i dostawcom zaoszczędzić 100 mln ton CO2 w okresie między rokiem 2015 a 2025.
Więcej informacji na temat zaangażowania Henkla i celów firmy:
www.henkel.com/sustainability/climate-positive.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.