Komunikaty PR

Cele Henkla w zakresie redukcji emisji CO2 zatwierdzone przez Science Based Targ

2020-06-10  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 1.41 MB )

Düsseldorf – W ramach zobowiązania do ochrony klimatu firma Henkel określiła – opierając się na aktualnej wiedzy naukowej – cele w zakresie redukcji emisji CO2. Zostały one ostatnio zatwierdzone przez Science Based Targets initiative (SBTi) jako zgodne z wytycznymi Porozumienia Paryskiego.

 

Cele Henkla zatwierdzone przez SBTi obejmują:

  • zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych wynikającej z działań operacyjnych Henkla o 67% na tonę produktu do 2030 roku w stosunku do roku bazowego 2017;
  • zwiększenie rocznego poziomu pozyskiwania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych z 6% w 2017 do 100% w 2030; 
  • ograniczenie emisji gazów cieplarnianych związanej z towarami i usługami zakupionymi przez Henkla o 30% na tonę produktu do 2030 w porównaniu z rokiem bazowym 2017.

 

Science Based Targets initiative to wspólna inicjatywa CDP (organizacji non-profit promującej mierzenie śladu środowiskowego działań firm i organizacji), the United Nations Global Compact, Światowego Instytutu Zasobów (WRI) i WWF, która określa i promuje najlepsze praktyki w wyznaczaniu celów środowiskowych w oparciu o wiedzę naukową, a także poddaje te wyznaczone przez firmy cele niezależnej ocenie.   

Założone przez Henkla cele, dotyczące redukcji emisji gazów cieplarnianych, wynikającej z działań operacyjnych firmy, są zgodne z najbardziej ambitnym celem wskazanym przez Porozumienie Paryskie, jakim jest utrzymanie ocieplenia klimatu na poziomie1.5°C.

Cel Henkla dotyczący redukcji emisji związanej z zakupionymi przez firmę towarami i usługami spełnia kryteria SBTi, co oznacza, że jest on zgodny z aktualnymi najlepszymi praktykami w tym zakresie.

Jednym z naszych priorytetów w Henklu jest ochrona środowiska, stąd też całkowicie popieramy cele klimatyczne i założenia Porozumienia Paryskiego. Do 2040 r. chcemy wcielić w życie naszą wizję firmy klimatycznie-pozytywnej. W zgodzie z naszymi długoterminowymi strategicznymi zobowiązaniami wyznaczyliśmy sobie konkretne cele redukcji emisji, które zostały pozytywnie ocenione jako wspierające plan zatrzymania globalnego ocieplenia na poziomie 1,5°C – powiedziała Uwe Bergmann, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Henklu.

Zaangażowanie na rzecz ochrony klimatu

Chcąc zrealizować do 2040 r. wizję firmy klimatycznie-pozytywnej, Henkel planuje zmniejszyć ślad węglowy produkcji o 65% do 2025 i o 75% do 2030 r. w stosunku do bazowego roku 2010 poprzez poprawę efektywności energetycznej oraz czerpanie energii ze źródeł odnawialnych. Do 2040 roku Henkel zamierza zamienić wszystkie obecnie wykorzystywane w produkcji paliwa kopalne na alternatywne, neutralne dla klimatu źródła energii oraz dostarczać nadmiar neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla energii stronom trzecim.    

Ponadto Henkel chce wykorzystywać swoje marki i technologie, by pomóc klientom, konsumentom i dostawcom zaoszczędzić 100 mln ton CO2 w okresie między rokiem 2015 a 2025.

 

Więcej informacji na temat zaangażowania Henkla i celów firmy:

www.henkel.com/sustainability/climate-positive.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Polityka

J. Scheuring-Wielgus: Napięcia geopolityczne wymagają silniejszego zjednoczenia państw Europy. To lekcja z II wojny światowej

Parlament Europejski podczas specjalnej sesji w Strasburgu uczcił 80. rocznicę zakończenia II wojny światowej. – Jesteśmy zdeterminowani, by stanąć razem i powiedzieć jasno i stanowczo: nigdy więcej – podkreśliła przewodnicząca PE Roberta Metsola. Zarówno kombatanci, których obecność uświetniła uroczystość, jak i europosłowie podkreślali, że projekt utworzenia europejskiej wspólnoty był odpowiedzią na ówczesne zagrożenia dla pokoju, o który nieustannie trzeba wspólnie dbać.

Ochrona środowiska

Budownictwo modułowe coraz popularniejsze w samorządach. Teraz rozwój sektora jest napędzany przez KPO

Rozwój budownictwa modułowego jest coraz bardziej zauważalny w inwestycjach samorządowych. Wpływa na to przede wszystkim szybsze tempo prowadzonych prac w porównaniu z tymi, w których wykorzystywane są tradycyjne technologie budowlane. Istotną kwestią jest również spełnianie warunków środowiskowych, w tym wysoka efektywność energetyczna budynków, która ma wpływ na możliwość uzyskania dofinansowania z Krajowego Planu Odbudowy. Samorządowcy mają już niewiele czasu na finalizację dotowanych inwestycji. Termin upływa 31 sierpnia 2026 roku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.