Centra convenience skutecznie wypełniają funkcje społecznościowe

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Centra convenience z portfolio Greenman Poland zacieśniają relacje z lokalnymi społecznościami w Krakowie, Toruniu i Łodzi oraz rozszerzają pozahandlowe funkcje, dając przykład w swoim sektorze. Wspierają je w tym liczne inicjatywy związane z edukacją, zdrowiem czy ekologią, a także partnerskie akcje CSR.
Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy i Nowa Górna inwestują w rozwój relacji z lokalnymi społecznościami. Widać to w skali zrealizowanych w 2024 roku projektów o charakterze społecznym, edukacyjnym, prozdrowotnym czy proekologicznym. Tylko na przestrzeni 12 miesięcy centra z portfolio Greenman Poland zorganizowały kilkanaście akcji, wydarzeń i przedsięwzięć, które przybliżały sąsiedztwu zagadnienia związane m.in. ze zdrowiem i bezpieczeństwem seniorów, ochroną przyrody (w tym z rewildingiem), zbilansowaną dietą czy profilaktyką chorób przewlekłych i nowotworowych.
– Nasze centra to nie tylko popularne destynacje zakupowe, ale również huby życia lokalnego. To kierunek, który konsekwentnie umacniamy, wychodząc poza tradycyjne funkcje, jakie pełnią obiekty convenience. Kluczowym elementem tej strategii jest inwestowanie w inicjatywy, które wpływają na życie społeczności. Obejmuje to organizację różnorodnych wydarzeń, współpracę z lokalnymi NGO-sami oraz realizację projektów CSR, których cele są bliskie mieszkańcom – mówi Anna Brzozowska, marketing manager w centrach Nowe Czyżyny i Nowa Górna.
– Takie działania budują wspólnotę oraz czynią nasze centra częścią lokalnego ekosystemu. Co więcej, sprawiają, że stają się czymś więcej. Coraz częściej pełnią funkcję przestrzeni społecznych, w których mieszkańcy mogą uczestniczyć w warsztatach, spotkaniach sąsiedzkich, bezpłatnych badaniach, akcjach charity czy lekcjach ekologii. To sprawia, że wspieramy już nie tylko potrzeby zakupowe, ale również te związane np. z edukacją, integracją czy pomocą sąsiedzką – dodaje.
Tym samym Greenman Poland rozwija coraz silniejszy w sektorze convenience trend, pokazując, że także mniejsze, lokalne centra mogą pełnić funkcje pozahandlowe i nawiązywać autentyczne relacje z lokalną społecznością. Korzyści tego są widoczne. – Konsekwentne budowanie relacji ze społecznością przekłada się na wzrost lojalności, zwłaszcza klientów z najbliższego sąsiedztwa. Buduje także reputację obiektu, który zaczyna być postrzegany jako partner lokalnej społeczności – mówi Anna Brzozowska.
Jak to wygląda w praktyce? W Nowych Czyżynach odwiedzający mogli wziąć udział w licznych inicjatywach, w tym np. w Dniu Seniora, w czasie którego zapewniono setkom osób 65+ dostęp do bezpłatnych badań oraz porady policji dotyczące bezpieczeństwa. Policja była także jednym z partnerów Mikołajek. Ponadto centrum zorganizowało: Dzień Kobiet z Amazonkami, poświęcony samobadaniu piersi, zbiórki elektrośmieci, karmy dla zwierząt, darów dla kobiet w kryzysie bezdomności oraz dla powodzian, Olimpijski Dzień Dziecka, promujący aktywność fizyczną oraz warsztaty „Złap jesień do słoika” o zbilansowanej diecie. Dodatkowo, we współpracy z LUX MED, zapraszano mieszkanki Krakowa do mammobusu, a razem z RCKiK prowadzono liczne zbiórki krwi. Formą lokalnej współpracy są także cykliczne jarmarki produktów regionalnych, oferujące towary niewielkich manufaktur.
Nowe Bielawy również postawiły na działania społecznościowe jako kluczowy element swojej strategii komunikacyjnej. Centrum zorganizowało m.in. Dzień Kobiet z poradami zdrowotnymi, zbiórkę na rzecz samotnych matek i kobiet doświadczających przemocy, a także warsztaty ekologiczne dla dzieci, wprowadzające w temat rewildingu i znaczenia łąk kwietnych w miastach. Ponadto odbyły się zajęcia edukacyjne o życiu w oceanach, zbiórka wyprawek dla dzieci z oddziału onkologii w lokalnym szpital oraz prezentów świątecznych dla dzieci - podopiecznych Fundacji „Daj Szansę”. W ramach „Back to school” centrum wspólnie z Medicover Stomatologia zorganizowało specjalną akcję edukacyjną na temat zdrowia i higieny jamy ustnej.
Kompleks Nowa Górna również zamyka 2024 rok z licznymi inicjatywami. Centrum zorganizowało m.in. sąsiedzki piknik z okazji Dnia Dziecka, zbiórkę na rzecz samotnych matek i dla dzieci wspieranych przez Fundację Happy Kids oraz bezpłatne konsultacje stomatologiczne przed rozpoczęciem roku szkolnego. Ponadto centrum prowadziło akcję zbiórkową dla czworonogów z Fundacji Przytul Kota. Dwa centra, Nowe Bielawy i Nowe Czyżyny, wprowadziły także „Różowe Skrzyneczki” przeciwdziałające wykluczeniu menstruacyjnemu. Wszystkie trzy natomiast przeprowadziły 9 odsłon programu edukacyjnego „Eco Smart”. Dodatkowo Greenman Poland wsparł zbiórki dla poszkodowanych przez powodzie.
– Tymi działaniami chcemy integrować lokalną społeczność, ale także dzielić się naszymi wartościami i inspirować do pozytywnych zmian. Szczególnie zależy nam na promowaniu profilaktyki zdrowotnej, świadomości ekologicznej i aktywności fizycznej, bo wierzymy, że małe kroki, takie jak udział w warsztatach czy akcjach edukacyjnych, mogą prowadzić do dużych zmian w nawykach naszego otoczenia – mówi Anna Brzozowska.
– Centra handlowe Greenman Poland mają ogromny potencjał, by pełnić ważną rolę społeczną. Dzięki codziennemu kontaktowi z tysiącami osób – u nas to blisko 47 tysięcy dziennie – mamy możliwość realnego wpływu na lokalne społeczności. Możemy promować nie tylko odpowiedzialne zakupy i ekologiczne postawy, ale też inicjatywy, które pomagają osobom w potrzebie – dodaje.
Ten kierunek obiekty planują rozwijać. 2025 rok w Nowych Czyżynach, Nowych Bielawach i Nowej Górnej wypełnią akcje koncentrujące się na promocji profilaktyki, szerzeniu wiedzy o ochronie środowiska oraz poświęcone zdrowemu stylowi życia w różnym wieku. Swoje aktywności marketingowe centra planują łączyć także z towarzyszącymi im akcjami charytatywnymi.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.